02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

روستای اخلمد مشهد

02 فروردین ، 1401
راز آسمان پایتخت

روستا اخلمد مشهد

شهر مشهد و استان خراسان رضوی در کنار جاذبه های توریستی و گردشگری مذهبی، تاریخی، تفریحی و ... دارای جاذبه های طبیعی بسیار زیبا و بی نظیری نیز می باشد. امروزه اکثر توریستان و گردشگرانی که به مشهد سفر می کنند تنها برای زیارت از حرم مطهر امام رضا (ع)، مراجعه به پارک های آبی معروف شهر مشهد، خرید و ... به این شهر سفر کرده اند و کمتر کسی با جاذبه های طبیعی، روستا های بکر اطراف مشهد و ... آشنا می باشد. ما در این مقاله به معرفی روستای اخلمد مشهد به عنوان یکی از بکر ترین، زیبا ترین و توریستی ترین روستا های استان خراسان رضوی می پردازیم. به شما پیشنهاد می کنیم اگر از سفر های تکراری به شهر مشهد خسته شده اید و دنبال یک جاذبه گردشگری جدید و فوق العاده میگردید، در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

villageakhlamadmashhad

آشنایی با روستای اخلمد مشهد

روستای اخلمد مشهد در فاصله ۸۶ کیلومتری از شهر مشهد واقع شده است. این روستا در فاصله ۲۴ کیلومتری از چناران و در بین کوه های بینالود قرار گرفته است. روستای اخلمد مشهد به علت برخورداری از طبیعتی بسیار زیبا و دست نخورده، به یکی از جاذبه های توریستی و گردشگری استان خراسان رضوی تبدیل شده است. این روستا در کنار طبیعتی بی نظیر، دارای تاریخ و تمدن هزار ساله می باشد و ریشه ی آن به حکومت های ایران باستان باز میگردد. باغ های میوه روستای اخلمد مشهد، وجود گونه های مختلف گیاهان ، برخورداری از آبشار بسیار زیبا و ... همگی دست به دست هم داده اند تا این منطقه را به یکی از مقصد های اصلی بسیاری از توریستان و گردشگران علاقه مند به طبیعت تبدیل کند.

rostayeakhlamad

کلنل چارلز انگلیسی یکی از افرادی می باشد که در دوران اقامت خود در خاک ایران به روستای اخلمد مشهد سفر کرده است. طبیعت بسیار زیبای روستای اخلمد مشهد، این کلنل انگلیسی را نیز تحت تاثیر قرار داده است، به طوری که امروزه بخش های مفصلی درباره طبیعت این روستا در سفرنامه چارلز وجود دارد. در ادامه به بررسی تاریخچه و معرفی جاذبه های توریستی موجود در این روستای بی نظیر می پردازیم.

تاریخچه روستای اخلمد مشهد

در روستای اخلمد مشهد به ویژه در اطراف آن، آثار تاریخی و کهن بسیار زیادی کشف شده است که تمامی آن ها متعلق به چندین هزار سال پیش می باشند. در اطراف روستا آثاری مبنی بر حضور یک قلعه عظیم با برج های بلند و قطور وجود دارد که نشان دهنده ی اهمیت این روستا در گذشته می باشد. تاریخ غنی و آثار تاریخی قابل توجه موجود در روستای اخلمد مشهد یکی از اصلی ترین دلایل جذب توریست و گردشگر برای این روستا می باشد. این روستا در کنار جاذبه های تاریخی بی نظیر، برای کوهنوردی نیز بسیار مناسب می باشد. صخره های مرتفع این روستا دارای جنس و ارتفاع بسیار مناسبی برای ورزش کوهنوردی می باشند، به همین دلیل هرساله ورزشکاران بسیاری برای بازدید و کوه نوردی به این منطقه ی بکر در استان خراسان رضوی سفر می کنند.

akhlamadmashhad

جاذبه های طبیعی موجود در روستای اخلمد مشهد

1-   آبشار ها : در روستای اخلمد مشهد، آبشار های کوچک و بزرگ بسیار زیادی وجود دارد که ارتفاع برخی از آن ها به بیش از ۱۰۰ متر می رسد. برخی از این آبشار ها از دل صخره های آهکی موجود در اطراف روستا بیرون آمده و منظره های سرسبز بسیار زیبایی را برای توریستان و گردشگران رقم زده اند. آبشار اخلمد یکی از اصلی ترین و مشهور ترین آبشار های این منطقه می باشد که در فاصله ۲ کیلومتر از روستای اخلمد مشهد واقع شده است. وجود آبشار های زیبا و طبیعت سرسبز اطراف آن ها یکی از اصلی ترین دلایل شهرت این روستا در بین توریستان و گردشگران می باشد.

rostaakhalamadmashhad

2-   رودخانه و چشمه ها : رودخانه اخلمد که از پیش باغ سرچشمه گرفته و به دره ی اخلمد میریزد، یکی دیگر از مشهور ترین جاذبه های گردشگری و طبیعی روستای اخلمد مشهد می باشد. این رودخانه زیبا، جان تازه ای به طبیعت این منطقه بخشیده است. به علاوه بسیاری از مردم این منطقه و روستا های دور و نزدیک از آب جاری شده در این رودخانه برای کشاورزی و کسب روزی حلال استفاده می کنند. در روستای اخلمد مشهد چشمه های بسیار زیادی مثل چشمه دراجی، چشمه خواهش، چشمه سر برج، چشمه پونه زار، چشمه بلبل، چشمه حصار، چشمه دیرباز و ... نیز وجود دارد. در زمان سفر به شهر مشهد با تور نوروزی مشهد، تور لحظه آخری مشهد و ... حتما به روستای اخلمد سر بزنید و از جاذبه های گردشگری بی نظیر آن لذت ببرید.

mashhadakhlamad

وجود چشمه های متعدد، آبشار های بسیار زیبا و رودخانه و ... سبب سرسبزی بسیار فوق العاده این منطقه شده است. بسیاری از مسافرانی که به شهر مشهد و استان خراسان رضوی سفر می کنند، از این استان به عنوان یک منطقه ی خشک و بی آب و علف یاد می کنند. سفر به روستای اخلمد مشهد می تواند تصویر تازه ای از این شهر و استان برای توریستان و گردشگران رقم بزند، زیرا طبیعت این روستا نه تنها کویری و خشک نبوده بلکه حالت جنگلی و بسیار سر سبز به خود گرفته است.

در انتها به شما پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جاذبه های توریستی و گردشگری شهر های مختلف داخلی و خارجی مثل کیش، مشهد، استانبول و ... به مجله آسمان پایتخت مراجعه فرمایید و تمام اطلاعات مد نظر خود را از آن جا دریافت نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ