02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ایچری شهر باکو

ایچری شهر باکو جاذبه دیدنی آذربایجان

ایچری شهر یکی از قسمت های قدیمی شهر باکو است که قسمتی از شهر باکوی قدیم است. ایچری شهر یکی از جاذبه های اصلی شهر باکو و آذربایجان است. راز آسمان پایتخت در سفر آذربایجان با تور لحظه آخری باکو همراه شماست، اینر سیتی یا همان ایچری شهر با داشتن قدمتی بیش از هزارسال بازمانده عصر رنسانس است که با تلاش های فراوان الهام علی اف شهر توانسته است این ساختار بی نظیر را حفظ کند.

echaricitybaku

دیوارهای سنگی و برج هایی که اطراف شهر را در بر گرفته است دلیلی برای نامگذاری این شهر باستانی بوده است. این شهر نمادی از معماری و فرهنگ آذربایجان است که با بازسازی های هنرمندان برای حفظ آن در تلاش هستند. تمامی فعالیت هایی که برای حفظ آثار ایچری شهر صورت گرفته است زیر نظر بانوی اول آذربایجان (مهربان علیوا) و اعضای مرکز دولتی حفاظت تاریخی و معماری ایچری شهر در حال انجام است. با تلاش هایی که این مرکز انجام داده است آثار موجود در این شهر از آثار در معرض خطر یونسکو حذف شد.

echaryshahrbaku

این شهر که یکی از مهمترین جاذبه های شهر باکو است در نزدیکی شمال غربی خلیج باکو واقع شده است و یکی از دلایل جذب گردشگران به این کشور می باشد. به این قسمت از شهر باکو می توانید به راحتی حتی با پای پیاده دسترسی داشته باشید. مجموعه ایی از جاذبه ای دیدنی باکو از جمله کاخ شیروان شاه، کاروانسرا، گورستان قدیمی، قلعه دختر و ... در این قسمت از شهر که به ارگ باکو نیز شهرت دارد جای گرفته است. علاوه بر جاذبه های اصلی که ثبت شده و دارای شهرت بسیار هستند، پیاده روی در این شهر با دیدن مناظری از خانه های قدیمی درختان و گیاهان تزیینی که در اطراف خانه های چوبی و سنگی قرار گرفته اند خاطره ایی بی نظیر از این شهر را برای شما خواهد ساخت. 

echaricityazerbaijanbaku

از نکات مهم این شهر می توان به نوع تقسیم بندی مناطق این شهر اشاره کرد که منشاء جایگاه اجتماعی نیز دارد. مناطق را بیشتر بر اساس نام مساجد آنها تقسیم می کردند.از جمله این مناطق می توان به منطقه ی مسجد جامع محمدیار، منطقه ی مسجد جمعه و مسجد جامع شال اشاره کرد. تک درخت توت پشت مسجد جمعه که مردم معتقد بودند چند صد سال عمر داشته یکی از نمادهای شهر قدیمی بوده که به علت ساخت سازهای محلی قطع شده است.

echaribakucity

این شهر نیز همانند سایر آثار قدیمی سرنوشت و روزگار خاص به خود را پشت سر گذاشته است. این شهر دارای دو دروازه با نام های سلیان و گیتس سیماخا بوده است که در زمان پیروزی جنگ روسیه اشغال شده است اما این شهر با حفاظت از تمامی خانوار خود نه تنها از اشغال رهایی پیدا کرده بلکه دیگر دیوارهای سنگی اطراف شهر مانع از گسترش و توسعه شهر باکو نبوده است.از آن به بعد شهر مدرن باکو در پشت دیوارهای شهر ایچری شروع به گسترش کرد و شهر کنونی باکو با ساختمان های جدید و مدرن را در خود جای داده و به یکی از پیشرفته ترین و زیباترین شهرهای خاورمیانه تبدیل کرده است.

شهر قدیمی ایچری اولین مکان از آثار جهانی آذربایجان است که در سال 2000 میلادی به عنوان میراث جهانی سازمان یونسکو ثبت شده است. 

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ