02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

پارک ملی سیرینات

پارک ملی سیرینات پوکت 

نظرتون چیه قبل اینکه وارد پوکت بشین راجب این شهر بیشتر بدونید. شهر پوکت در کشور تایلند یه مجموعه کامل واسه گردشگریه که زیباترین دیدنی ها رو تو خودش جا داده. تو این شهر زیبا ساحل های باشکوه با هتل و رستوران های لوکس و فوق العاده ای می بینید که می تونه برای گذروندن تعطیلات با تور لحظه آخری پوکت یه گزینه ی فوق العاده باشه. اما یکی از شگفت انگیزترین محل هایی که لازمه حتما از اون بازدید کنین پارک ملی سیرینات هستش که یه محل تخم ریزی 4 گونه منحصر به فرد لاکپشت دریایی هستش.

internationparksirinatphuket

معرفی پارک ملی سیرینات پوکت

پارک ملی سیرینات پوکت کجاست ؟

اگه قصد بازدید از یه منطقه دیدنی و منحصر به فرد رو دارین بهتره که پارک ملی سیرینات پوکت رو از دست ندین. این پارک حفاظت شده و جذاب گردشگری در بخش شمال غربی جزیره واقع شده و مساحتی بیش از 90 کیلومتر مربع داره وسعت این  پارک برای گردشگران زیادی به صورت همزمان رو داره. البته همانطور که گفتیم یک گونه لاکپشت دریایی که نسلش رو به انقراضه تو این پارک تخم گذاری می کنه زمان تخم گذاری این لاکپشت ها که تنها 4 گونه از اون موجوده بسیار دیدنی و تماشاییه و برای بچه ها خیلی شگفت انگیزه. البته نکته مهم اینه که شما بتونید بین ماه های نوامبر و فوریه به سواحل این پارک برید تا بتونید منظره ی تماشایی تخم ریزی این لاکپشت ها رو ببینید.

sirinathnationparkphuket

این پارک ملی و زیبا توسط سواحل شگفت انگیز نای یانگ، نای تون، مای کائو و پارک ملی سابق نای یانگ احاطه شده. تو بخش شمالی نای یانک پارک ملی سیرینات قسمتی وجود داره که در اون انواع مرجانا، صدفای دریایی، جانورای دریایی و خشکی زی وجود دارن که نمایش اونا بسیار زیبا و سرگرم کنندس. چشم انداز دیگه ای  که تو این پارک فوق العاده وجود داره صخره های مرجانیه که نگاه گردشگران رو به سمت خودش می کشونه. 

هر گردشگری که وارد این پارک شگفت انگیز می شه اگه به کشف دنیای زیر آب علاقمند باشه حتما غواصی و اسکوبا رو امتحان میکنه و ساعاتی رو زیر این آب های شفاف غواصی می کنه. تو بخش شمالی مای کائو جنگل مانگرو رو داریم که با مساحت یه کیلومتری یه جنگل با ارزش محسوب می شه تو این جنگل گونه های نادر از قبیل آبنوس کوهی رو می بینید که در جای خودش منحصر به فرد و شگفت انگیز هستش.

parkmelisirinatphuket

پارک ملی سیرینات برای تفریح و کمپینگ

اگه می خواهید تو شهر پوکت در یک محل زیبا کمپینگ بزنید بهتره که به سواحل پارک ملی سیرینات برید. شما محدودیتی واسه ورود به این پارک ندارید در واقع سایت ورود و خروج مشخصی نداره و شما هر موقع که دلتون بخواد می تونید از این پارک بازدید کنین. این پارک زیبا تنها نیم ساعت با ساحل محبوب و پرطرفدار پاتونگ فاصله داره و فاصله حدودی آن با پایتخت شهر پوکت حدود 30 کیلومتره. واسه ورود به این پارک هزینه ناچیزی از شما گرفته می شه که شما بعد پرداخت هزینه می تونید یه تایم نامحدود و دلخواه از پارک و تفریحات اون دیدن کنین و از دیدن مناظر زیبا و خارق العاده اون لذت ببرین.

nationalparksirinathofphuket

زمان بازدید از پارک سیرینات در سفر به تایلند

در تور های نوروز 1401 هر توری مانند تور بانکوک پوکت نوروز که روانه کشور تایلند علل خصوص شهر پوکت می شه تو برنامه ی خودش حتما بازدید از پارک ملی سیرینات پوکت رو داره. این پارک از بخش و مجموعه های مختلفی تشکیل شده که بازدید از اون خالی از لطف نیست. به طور کلی زبان اصلی شهر پوکت تایلنده اما کارکنانی که تو مناطق تفریحی و گردشگری فعالیت می کنند تسلط کامل به زبان انگلیسی دارن. بیشتر افرادی که از این پارک بازدید می کنن بیشتر با  هدف لذت برن از سواحل تمیز و دیدن لاکپشت های دریایی وارد این جزیره می شن.

از اونجا که شهر یه جزیره به حساب میاد و همین موضوع باعث می شه که تو فصول بسیار گرم هوا شرجی باشه و شما نتونین از بازدید کردن لذت ببرین پس بهتره که حتما تایمی به این شهر مسافرت کنین که اولا هیچ گونه محدودیتی در بازدید از مکان های دینی وجود نداشته باشد و ثانیا در ماه های نوامبر، فوریه و  آوریل به این شهر سفر کنین چون دمای هوا تو این تایم زمانی بین 23 تا 30 درجه سانتی گراده چون بارندگی تو این مدت کمتره. البته گردشگرای زیادی در ماه های می و اکتبر وارد این شهر می شن. از اونجا که بیشتر مناطق تفریحی مانند پارک ها رو باز هستن پس بهتره بهترین زمان رو انتخاب کنین تا بتونین با ارامش بهتری بازدید هارو انجام بدین. اگه دوست دارین وقتایی به این کشور سفر کنین که موقع بارش بارون های موسمیه بهتره که ماه مه تا اکتبر که شروع بارش است را انتخاب کنین.

sirinathparkofphuket

هزینه بازدید از پارک ملی سیرینات

شما واسه ورود به پارک ملی سیرینات بایستی به ازای هر نفر مبلغ مشخصی رو پرداخت کنین. این مبلغ به شما امکان ورود و بازدید از تموم قسمت های مجموعه رو میده و می تونید هر چقدر که دلتون خواست تو پارک بمونید. به طور کلی از بین شهرهای مختلف کشور تایلند، شهر پوکت یه شهر گران قیمتی هستش چون جذب گردشگر زیادی داره و امکانات تفریحی، رفاهی و خدماتی زیادی رو در اختیار گردشگرا قرار می ده تموم این عوامل سبب می شه که این شهر  در کل یه شهر گران قیمت محسوب بشه.

sirinathparkthailand

نشانی پارک ملی سیرینات

شما برای بازدید کامل از پارک ملی سیرینات به یک تا 2 ساعت زمان نیاز دارین حالا شما می تونید از صبح تا غروب خورشید هر ساعتی که دلتون خواست از مجموعه بزرگ دیدن می کنین. این پارک در آدرسSakhu, Thalang District, Phuket 83140, Thailand واقع شده است.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ