02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

کلیسا چورا استانبول

30 دی ، 1400
مجله آسمان پایتخت

کلیسا چورا استانبول 

امروزه از شهر استانبول به عنوان توریستی ترین شهر در کشور ترکیه یاد می شود. درون شهر استانبول علاوه بر جاذبه های تفریحی و توریستی بسیار مهیج، آثار باستانی و جاذبه های تاریخی بی شماری وجود دارد که متعلق به دوره حکومت بیزانس ها، امپراتوری عثمانی و ... می باشد. کلیسا چورا استانبول یکی از جاذبه های تاریخی بسیار زیبا این شهر می باشد که نسبت به سایر اماکن تاریخی آن مثل مسجد ایاصوفیه و ... در بین توریست ها مشهور نشده است. این کلیسای تاریخی از  معماری، تاریخچه و ... بسیار زیبا و قابل توجهی برخوردار می باشد که در ادامه به معرفی آنها خواهیم پرداخت.

churchchoraistanbul

تاریخچه کلیسا چورا استانبول

کلیسا چورا استانبول مانند بسیاری از اماکن تاریخی  این شهر، متعلق به دوره حکومت بیزانس ها بر خاک کشور ترکیه می باشد. تاریخ ساخت بنای این مکان به اوایل قرن ۴ میلادی باز می گردد. لازم به ذکر است که در آن زمان این کلیسا جزو  شهر استانبول یا همان قسطنطنیه نبوده است زیرا نام این کلیسا به هیچ عنوان ریشه در زبان ترکی نداشته و متعلق به یونانیان آن زمان می باشد. این کلیسا مانند سایر اماکن مذهبی متعلق به مسیحیان، در هنگام فتح قسطنطنیه توسط حکومت عثمانی تغییر کاربری داده شد و به یکی از مساجد شهر استانبول تبدیل گردید. کلیسا چورا استانبول در گذشته، در حاشیه شهر قرار داشت و بیشتر، مورد توجه مردم محلی قرار می گرفت و از اهمیت قابل توجهی برخوردار نبود.

kelisachoraistanbul

کلیسا چورا استانبول در قرن یازدهم میلادی توسط شخصی به نام ماریا بازسازی شد اما مجددا در قرن ۱۲ میلادی بر اثر یک زلزله آسیب دید و بخشی از بنای آن تخریب شد. اما سرانجام این کلیسای بسیار زیبا  توسط مسئولین مربوط به اماکن و هنر های دوره بیزانس ترکیه بازسازی شد و به شکل امروزی خود درآمد. با توجه به سرمایه گذاری ها و سیاست های چند سال اخیر ترکیه در زمینه صنعت گردشگری، امروزه تعداد مراجعه کنندگان و بازدید کنندگان کلیسا چورا استانبول مانند اغلب جاذبه گردشگری شهر استانبول و کشور ترکیه افزایش یافته است.

معماری کلیسا چورا استانبول

معماران دوره بیزانس ، کلیسا چورا استانبول را با پنج بخش اصلی بنا کرده اند. پنج بخش موجود در کلیسای چورا استانبول  شامل دو عدد بنای الحاقی، شبستان کلیسای، یک بنای دو طبقه در کنار شبستان و یک کلیسای کوچک می شود. در ساخت بنای کلیسا چورا استانبول از ۸ گنبد کمک گرفته شده است که این گنبد ها نمای بیرونی کلیسا را بسیار زیبا کرده اند. در زمان حکومت عثمانی ها، معماران عثمانی دستور ساخت یک محراب و مناره برای این کلیسا را صادر کردند که این اماکن امروزه جزو بخش های اصلی این مجموعه تاریخی محسوب نمی شوند. حدود ۸ سال پیش و در سال ۲۰۱۳ میلادی، اقداماتی مبنی بر بازسازی طراحی ها، نقاشی ها و ... برای فضای داخلی کلیسا چورا استانبول صورت گرفت.

churcchorainistanbul

این بازسازی ها کمک بسیار شایانی به زیبایی درونی کلیسا کرده و امروزه این مکان زیبا را به یکی از مقصد های گردشگران علاقه مند به تاریخ کشور ترکیه تبدیل کرده است. طراحی ها و نمای داخلی کلیسا چورا استانبول، اصلی ترین دلیل محبوب بودن این کلیسا در بین مردم است. درون این  مکان تاریخی کاشی کاری ها و موزاییک کاری های بسیار زیبایی به سبک یونانی وجود دارد که چشم هر بیننده ای را به خود جلب می کنند. به علاوه نقاشی های بسیار زیبایی مثل نقاشی حضرت مسیح ، نقاشی حضرت مریم و ... نیز بر روی دیوارهای و سقف این مجموعه وجود دارد که زیبایی کلیسا چورا استانبول را دو چندان می کنند. اگر شما نیز جزو آن دسته از گردشگرانی هستید که در کنار تفریح، خرید و ... به بازدید از اماکن تاریخی و موزه ها نیز اهمیت می دهید و به آشنایی با تاریخ کشور ترکیه علاقه مند هستید، بهتر است برنامه بازدید از کلیسا چورا استانبول را در لیست برنامه های تور لحظه آخری استانبول خود قرار دهید. زیرا معماری بیرونی و درونی این مکان می تواند شما را به دوران حکومت بیزانس ها بازگرداند.

جاذبه های گردشگری اطراف کلیسای چورا و ساعت بازدید از آن

کلیسا چورا استانبول کجاست ؟

کلیسا چورا استانبول که امروزه به یک موزه بسیار زیبا و با ارزش تبدیل شده است، تنها ۵ کیلومتر با مسجد آبی شهر استانبول فاصله دارد. شما می توانید بعد از بازدید از این موزه ی بسیار زیبا و هیجان انگیز، سری هم به مسجد آبی یا همان مسجد سلطان احمد بزنید. مسجد سلطان احمد بزرگترین رقیب مسجد ایا صوفیه مشهور استانبول از نظر عظمت و معماری می باشد که هر ساله توریستان بسیار زیادی را به خود جذب می کند. به شما توصیه می کنیم بعد از بازدید از کلیسای چورا، حتما از مسجد‌ آبی شهر ترکیه نیز بازدید فرمایید.

کلیسا چورا استانبول در منطقه فتحیه استانبول و در خیابان کاریه کامی واقع شده است. این جاذبه تاریخی از ساعت ۹ صبح الی ۱۹ شروع به فعالیت کرده و از توریستان و گردشگران زیادی میزبانی می کند. هزینه ورودی کلیسا چورا استانبول حدود ۶ دلار برای هر نفر می باشد. بهترین و راحت ترین روش دسترسی به این مکان تاریخی، استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی می باشد. شما می توانید تنها به کمک اتوبوس یا تاکسی به راحت ترین شکل ممکن، به کلیسا چورا مراجعه فرمایید و از آن بازدید کنید.

churchistanbulchora

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جاذبه های گردشگری و توریستی ، آشنایی با اماکن تفریحی، بهترین رستوران های استانبول ، بهترین سواحل، مراکز تفریح و سرگرمی و .... شهر استانبول ترکیه، به مجله آسمان پایتخت مراجعه فرمایید و اطلاعات تکمیلی مد نظر خود را از آن جا دریافت نمایید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ