02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

مکان های دیدنی شیراز

جاهای دیدنی شیراز 

بسیاری از مسافران بین المللی که تصمیم به سفر به ایران می گیرند قصد دارند از جاذبه های گردشگری شیراز نیز بازدید کنند. این شهر به دلایل مختلف شهرت جهانی دارد و خیلی ها در حال حاضر این شهر را می شناسند.مسافرانی که از شیراز بازدید کرده اند همه از زیبایی و عمق غنای فرهنگی که در آنجا یافت می شود متحیر هستند.

پرسپولیس تخت جمشید

تخت جمشید پایتخت امپراطوری هخامنشی بود.تخت جمشید در 70 کیلومتری شمال شرقی شهر مدرن شیراز در استان فارس واقع شده است.در فارسی معاصر این مکان به عنوان تخت جمشید معروف است.قدیمی ترن بقایای تخت جمشید مربوط به حدود 515 سال قبل از میلاد مسیح است.از نظر ایرانیان باستان ، این شهر به عنوان پارسا شناخته می شد که به معنای شهر پارس ها است.

takhtejamshid

آرامگاه حافظ

ایرانیان یک جمله معروف دارند که هر خانه باید دو چیز داشته باشد اول قرآن بعد حافظ.حافظ شاعرتاثیرگذار ایرانی است.هرکس در زندگی خود نیتی دارد که دوست دارد بداند که آن نیت خوب است یا خیر و برای درک این موضوع هیچ مکانی بهتر از مقبره حافظ نیست.یک چای خانه است که در پشت زمین مقبره حافظ قرار دارد و مکانی مناسب برای سرگرمی با موسیقی و خوردن یک فنجان چای است.

aramgahehafez

آرامگاه سعدی

آرامگاه سعدی یا سعدیه جایی است که سعدی ، شاعر بزرگ پارسی زندگی کرده و همانجا دفن شده است . این مقبره در کنار باغ دلگشا و در انتهای خیابان بوستان شیراز قرار دارد. بسیاری از سنگ قبرهای رهبران بزرگ مذهبی در اطراف سنگ قبر سعدی قرار دارند.

saadi

باغ ارم شیراز

دقیقاً مشخص نیست که این باغ در ابتدا کی ساخته شده است اما این باغ در ادبیات قرن 10 و 11 ذکر شده است. تنوع گیاهان قابل توجه است و به نمایشگاه گل و گیاه شباهت دارد.

bagheeram

حمام وکیل شیراز

حمام وکیل به دستور کریم خان زند ساخته شده است. این حمام در مرکز شیراز و در نزدیکی سایر بناهای تاریخی سلسله زند مانند بازار وکیل قرار دارد. حمام وکیل حمام پیشرفته ترین اصول معماری آن زمان را داشته است.

hamamvakilshiraz

حرم شاه چراغ شیراز

حرم شاه چراغ مکانی مشهور و شگفت انگیز در شیراز است. فرزند یکی از ائمه شیعه در آنجا به خاک سپرده شد و به این ترتیب یک زیارتگاه ساخته شد. این زیارتگاه در قرن ششم ساخته شده است ومحراب آن با کاشی های زیبا طراحی شده است.

shahcheragh

دروازه قرآن شیراز

دروازه قرآن یکی از دروازه های قدیمی شیراز است و امروزه به عنوان یک بنای تاریخی شناخته می شود. این دروازه در ضلع شمال شرقی شهر و در نزدیکی کوه چهل امام و کوه بابا کوهی واقع شده است و خروجی این شهر به مرودشت است.

darvazeghoran

خانه شاپوری شیراز

خانه شاپوری در وسط یک باغ با وسعت 4635 متر واقع شده است. زیر بنای این خانه حدود 840 متر مربع و ساختمان آن دو طبقه است. خانه شاپوری در مرکز شهر شیراز و در محله های قدیمی شیراز واقع شده است. این خانه متعلق به عبد الصاحب شاپوری بوده و توسط استاد ابوالقاسم مهندسی ساخته و طراحی شده است.

shapoorihome

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ