02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

جنگل حرا قشم

جنگل حرا قشم

سرزمین ایران با وسعت زیادی که دارد بیشتر نواحی آن خشک و بیابانی است.  کمتر از نواحی جنگلی برخوردار است بیشتر تراکم جنگلی ایران در قسمت شمالی و نزدیک دریای مازندران واقع شده است. اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید گونه ای کمیاب و اکوسیستمی جنگلی منحصر به فرد در سطح  جهان در قسمت جنوبی و آبهای جنوب کشوران قرار دارد که از سواحل استان هرمزگان تا سیستان بلوچستان به وسعت 7500 هکتار کشیده شده است که 2400 هکتار آن در جزیره قشم واقع شده است.

jangaleharaqeshm

این پوشش جنگلی جالب توجه جنگل حرا نام دارد جنگل های حرا پوشش گیاهی و درختی متراکمی است که بر خلاف جنگل های مرسوم ریشه در آب دارند و با جزر و مد آب دریا هماهنگ هستند. در هنگام جزر کاملا از آب بیرون می آیند و با مد دریا تا سر در آب غرق می شوند. سطح آب جنگل حرا حدود 1.5 متر است و هر 6 ساعت هم پدیده جزر و مد اتفاق می افتد در هنگام مد که درختان به زیر آب می روند موقعیت مناسبی برای ما هیگری به وجود می آید.

haraforestqeshm

جنگل حرا از سن بسیار زیادی برخوردارند و در طول عمر زیاد خوددر ختان جنگل حرا با آب شور همزیستی خوبی پیدا کرده اند و همیشه نیز سرسبز هستند تا به حال دیده نشده است که رنگ این درختان تغییر کند و همیشه به رنگ سبز دیده می شوند. منطقه حفاظت شده جنگل حرا در قشم در حدود 60 کیلومتری شهر قشم واقع شده است و شما برای رسیدن به آن می توانید از تور لحظه آخری قشم یا از تور های گروهی استفاده کنید یا اینکه خودتان شخصا با تاکسی می توانید خود را به این منطقه بسیار زیبا برسانید.

forestharaqeshm

نوع خاص این پوشش گیاهی و اکوسیستم آن باعث شده است که پرندگان گرمسیری بسیاری را به سمت خود جلب کند و به همین دلیل این منطقه یکی از بهترین سایت های پرنده نگری و دوستاران پرندگان و پرنده شناسان در کشور است و می توانید پرندگان منحصر به فردی مانند پلیکان ، فلامینگو و حواصیل های زیبا را در آب های این جنگل مشاهده کنید .همچنین این ناحیه زیستگاه مناسبی برای ماهیان و بسیاری از جانوران آبزی و نرمتنان دریایی می باشد.

طول درختان حرا  از 3 تا 6 متر متغیر است و  شما با رفتن به این منطقه می توانید با استفاده از قایق در راه آب های بین پوشش درختان حرکت کرده و از نزدیک این اکوسیستم جذاب و زیبا را باز دید نمایید.

jungleharaqeshm

بهترین فصل بازدید از این جنگل ماه آبان تا اردیبهشت است اگر به جنگل حرا قشم رفتید غرفه ها و مغازه های محلی بسیاری را در ابتدای مسیر خواهید دید که می توانید از آنها سوغاتی و صنایع دستی و محلی مردمان قشم را خریداری نمایید و همچنین یادگاری های دریایی جذابی نیز برای فروش موجود است که بسیار جالب توجه است.

امیدواریم در سفر به قشم از این جاذبه شگفت انگیز و منحصر به فرد که در سطح جهان کم نظیر است دیدن نمایید و از محیط دیدنی آن نهایت اتفاده را ببرید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ