02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

میدان جمهوری ایروان

میدان جمهوری ایروان ارمنستان

کشور ارمنستان همسایه جنوبی ماست و به علت نزدیکی و داشتن مرز مشترک ایرانیان بسیاری برای تفریح و گردش به این کشور سفر می کنند . ایروان پایتخت این کشور زیباهای بسیاری دارد و شما با سفر به این شهر از می توانید از جاذبه های این شهر لذت ببرید. یکی از جاذبه های اصلی و دیدنی شهر ایروان میدان اصلی آن است که به نام میدان جمهوری یا هراپاراک شناخته می شود. این میدان یه محوطه وسیع دارد و ساختاری بیضی شکل را شامل می شود. به علت مرکزیت این میدان بسیاری از ساختمان های دولتی و حکومتی ارمنستان در اطراف آن قرار گرفته است و به نوعی مرکز حکومتی ایروان محسوب می شود.

meydanjomhoriyervan

ساخت این میدان نیز تاریخچه جالبی دارد. همان طور که میدانید ارمنستان در گذشته نه چندان دور جزوی از خاک ایران بود این مساله را می توانید امروزه نیز در ایروان با دیدن بناهای تاریخی و مساجد ایرانی ببینید. به هر حال در دوره قاجار این ناحیه از خاک ایران توسط روسیه تزاری در طول جنگ های بین ایران و روسیه جدا شد و به روسیه ملحق گردید. در پی انقلاب کومونیستی روسیه و تشکیل اتحاد جماهیر شوروی ارمنستان نیز یکی از جمهوری های شوروی بود و ساختار آن دستخوش تغییراتی شد که دولت جدید شوروی برای جمهوری هایش معین می کرد.

حکومت اتحاد شوروی دست به اقدام هایی شد تا جمهوری هایش  نوسازی شود و چهره قدیمی آنها را از بین ببرد. به مرور ساختار شهری ایرروان تغییر می کرد و یکی از این نوسازی های ساخت میدانی بزرگ بود تا جلوه امروزی به شهر بدهد.

republicarmeniasquare

ساخت میدان جمهوری در سال 1924 شروع شد و تا سال 1958 ادامه داشت . طراحی میدان توسط معماری ارمنی به نام الکساندر تامانیان انجام گرفت در ابتدا  این میدان لنین نام داشت ولی پس از استقلال ارمنستان از اتحاد شوری میدان جمهوری نام گرفت.در پی ساخت میدان بزرگ تمامی بناهای قدیمی قبلی که شامل دوره اسلامی ایرانی بود تخریب شد و ساختمان های جدید و بزرگی در اطراف میدان ساخته شد که امروزه به این میدان اهمیت زیادی داده است.

meydanejomhoriearmanestan

بنا های دور میدان عبارتند از : 

نگارخانه ملی و ساختمان موزه تاریخ
وزارت دارایی
خانه دولت
وزارت ترابری و ارتباطات جمهوری ارمنستان 
هتل ماریوت ارمنستان 
وزارت امور خارجه 
استخر مرکزی میدان با فواره‌های موزیکال 
امروزه میدان جمهوری به یکی از مراکز اصلی حضور مردم برای تفریح و گشت و گذار و خرید تبدیل شدن است. فواره های موزیکال و نورپردازی زیبا در شب ها چهره جذابی به این میدان داده است و مردم تا پاسی از شب در این میدان و کافه ها و رستوران های اطراف آن به تفریح مشغولند.

اگر به ایروان سفر کردید حتما سری به این میدان تاریخی و جالب بزنید. شما میتوانید در کنار حوض زیبا و فواره های موزیکال بنشینید در اطراف میدان قدم بزنید. از  غرفه های اطراف سوغاتی و صنایع دستی ارمنستان را بخرید. به رستوران ها و کافه های ارمنی سری بزنید و از غذا ها و نوشیدنی های ارمنی و فضای جذاب آن لذت ببرید.

meydanarmanestan

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ