02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

مجسمه مادر گرجستان

مجسمه مادر گرجستان نماد پایتخت گرجستان

گرجستان که از همسایگان ایران است در سالهای اخیر با استقبال گردشگران زیادی برای بازدید از شهرهای خود بوده است. مسافران که با هدف لذت بردن از آب و هوای دلپذیر این کشور نیمه اروپایی به آن سفر می کنند با بازدید از مقصدهای فرهنگی این کشور زیبا سفر خود را خاطره انگیزتر می کنند. مجسمه ایی با نام کارتلیس ددا یا همان مجسمه مادر گرجستان، مجسمه ای به بلندی بیش از بیست متر است که از جای جای پایتخت کشور گرجستان به وضوح قابل رویت است.

StatueofMotherGeorgia

این مجسمه را هنرمندی گرجی به نام الگوجا آماشوکلی به مناسبت هزار و پانصدمین سالگرد به وجود آمدن شهر تفلیس در سال 1958 از روی زنی که لباس محلی گرجستان را به تن دارد ساخته است. این مجسمه که بیشتر از جنس آلومنیوم است در کنار قلعه ناریکالا بر فراز تپه های سولالاکی واقع شده است. اگر امکان پیاده روی داشته باشید می توانید از مسیر حمام گوگرد به این قسمت از شهر دسترسی داشته باشید و یا اینکه از تله کابین استفاده کنید.

StatueofMotherGeorgia2

با رفتن به این منطقه چون در ارتفاع بالاتری نسبت به شهر قرار می گیرید می توانید منظره زیبایی از شهر تفلیس را در زیر پای خود مشاهده نمایید. اگر قصد شما بازدید از مجسمه مادر است در مسیر می توانید یکی از قدیمی ترین کلیساهای گرجستان که (سوتیتسخولی) نام دارد نیز بازدید داشته باشید، این کلیسا که محل دفن نویسندگان و دانشمندان گرجستان است محل دفن اولین رئیس جمهور گرجستان نیز می باشد. 

StatueofMotherGeorgia3

مجسمه مادر که یکی از مهمترین نمادهای فرهنگی مردم گرجستان است نماد زنی است که لباس محلی گرجی به تن دارد، با داشتن شمشیری در دست راست خود نمادی از سلحشوری و شجاعت مردم گرجستان است و به گونه ای تهدید برای دشمن محسوب و همچنین جامی از نوشیدنی در دست چپ او نماد مردم مهمان نواز و مهربان گرجستان است. مجسمه مادر یا همان مجسمه کارتلیس مشابهی از خود در کشور ارمنستان دارد که آن را هم با نام مجسمه مادر ارمنستان می شناسند. این مجسمه که در فراز این شهر قرار گرفته است همچون مادری شهر تفلیس را در دامان خود کشیده است. 

StatueofMotherGeorgia4

سفر خود را در تفلیس با بازدید از اماکن زیبایی همچون حمام های سولفور، دریاچه لیسی، خیابان روستاولی، دریاچه لاک پشت ها و شهر تاریخی مستختا جذاب و به یادماندنی کنید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ