02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

فواره دبی

فواره دبی بزرگترین آبنما جهان 

فواره دبی ، بزرگ ترین و جالب ترین آبنما در کل دنیاس. در این سازه منحصر به فرد، پرتاب آب با اجرای موسیقی همراه شده و منظره ای دلنشین و چشم نواز رو برای بیننده به نمایش گذاشته. خیلی از گردشگران و توریست ها که از این سازه آبی دیدن کردن، معتقدن این آبنما یکی از جالب ترین جاذبه های گردشگری این شهره طی چند سال گذشته حاکم دبی، تلاش های زیادی در جهت شناساندن هر چه بیشتر این شهر به کل دنیا و البته جذب گردشگر کرده که در این راه موفق هم بوده. او پروژه ها و سازه های عظیم بسیاری را در این شهر شروع و با موفقیت به پایان رسانده. یکی از مهم ترین سازه هایی که با افتخار و سر افرازی به سرانجام رسیده آبنمای این شهره که مورد توجه افراد زیادی در سراسر دنیا قرار گرفته و روزانه عده زیادی با خرید تور دبی از آن دیدن می کنن. شما می‌توانید تور دبی را با ایرلاین های متفاوت و هتل های 3 ستاره و هتل های لوکس و 5 ستاره را با راز آسمان پایتخت تجربه کنید.

dubaifountain


فواره دبی کجاست ؟

فواره دبی، در دریاچه مصنوعی برج خلیفه واقع شده که در حدود ۳۰ هکتار وسعت دارد. طراحی و دیزاین این سازه، توسط شرکت وی ای تی انجام گرفته . در طراحی این آبنما ۶۶۰۰ پروژکتور در ۲۵ رنگ متنوع استفاده شدن و همچنین طول این سازه ۲۷۵ متره و آب رو تا ارتفاع ۱۵۲.۴متری به هوا پرتاب می کنه. اجرای موسیقی کلاسیک و ایجاد هماهنگی میان رقص آب و موسیقی، موجب خلق تصاویر رویایی و شگفت انگیزی شده. این جاذبه زیبا، از لحاظ مسافت به مرکز خرید دبی مال بسیار نزدیک ست در نتیجه افراد برای رفع خستگی بعد از خرید کردن و گشتن در فروشگاه های بزرگ این مرکز خرید، می تونن به این مکان بیان و از منظره زیبایی که مشاهده می کنن لذت ببرن.

این آبنما دارای ۵ دایره ست که به وسیله قوس هایی به هم دیگه متصل شدن. طرح این سازه، برگرفته از طرح آبنمای مشهوریه که در روبروی هتل بلاژیو در شهر لاس و گاس آمریکا قرار داره.‌ پروژه نامبرده به حدی قویه که در کمتر از چند ثانیه می تونه آب را تا ۱۵۲ متر به بالا پرتاب کنه و در فاصله ۳۰ کیلومتری هم افراد می تونن اونو مشاهده کنن.

abnamadobai

ساخت فواره دبی

در ساخت فواره دبی، از پمپ ها و نازل هایی بسیار قوی استفاده شده. قدرت این پمپ ها به حدیه که قادرن آب رو با حجم ۸۳،۰۰۰ لیتر در هر دفعه به هوا پرتاب کنن. این آبنما، میتونه به صورت همزمان در دو سطح آبفشانی کنه به طوری که کمترین و ابتدایی ترین سطح پرتاب اون ۷۶ متره. سطح دیگه ای در این سازه وجود داره که قادره ۱۵۲ متر آب رو به بالا پرتاب کنه.

مهم ترین ویژگی این آبنما اینه که قابلیت پخش ۲۵ ترانه رو داره که شامل موسیقی پاپ، بی کلام و عربی هستن. ساخت این پروژه زیبا به عهده کمپانی وت یا وت دیزان بود که مالکیت آن در کالیفرنیا قرار داشت. لازم به ذکره که این فواره در سال ۲۰۰۹ میلادی افتتاح شد و در سال ۲۰۱۰ تغییراتی در طول آبنما به وجود آوردن و این پروژه رو بروزرسانی کردن. هزینه ساخت این سازه ۸۰۰ میلیون درهم و معادل ۲۱۸ میلیون دلار آمریکا تخمین زده شد.

dubaifountain

نمایش های فواره دبی

نمایش های مربوط به فواره دبی هر روز اجرا میشن و هر کدوم تقریبا ۵ دقیقه زمان می بره. نمایش بعد از ظهر در ساعت ۶ شروع میشه و هر نیم ساعت یک بار دوباره تکرار میشه و تا ساعت ۲۳ شب ادامه داره. دیدن نمایش ها هیچ محدودیتی نداره و از مکان های مختلف شهر میتوان اون رو مشاهده کرد. شلوغ ترین و عمومی ترین گردشگاه آبنما، محوطه خارجی مرکز خرید دبی هستش که قبل از شروع نمایش هزاران نفر برای دیدن آن از مرکز خرید خارج میشن تا این نمایش فوق العاده زیبا رو مشاهده کنن. بهتره گردشگران در جریان باشن که پیاده روی کنار السوق البهاری، مکان مناسب تری برای دیدن نمایش فواره ست چون افراد کمتری در این محل جمع میشن. اما اگر می خواهید بدون هیچ مزاحمتی و در کمال آرامش نمایش آب رقصان فواره رو نگاه کنین بهتره یک میز رزرو کنید و یا به یکی از رستوران های اطراف برید تا تسلط کافی بر دریاچه داشته باشین.

bozorgtarinabnamayejahan

رستوران هایی که دید مناسبی بر فواره دبی دارند

رستوران هایی که در مرکز خرید دبی قرار دارن و دید مناسبی هم بر فواره دبی دارن شامل رستوران تی جی آی فرایدیز، وافی گورمت، کار لوسیوس، جوز کافی، مور، مادلین، برج الهام هستن. نکته : چند رستوران دیگه وجود دارن که نمایی عالی رو از آبنما ارائه میدن و در سوق البهار قرار دارن. این رستوران ها شامل دین و دلوس کافی، باکر و اسپایس، اوربانو، مارگائو کس و مانگو تری هستن.

آهنگ های پخش شده از فواره دبی در روز

ترانه ای عربی با نام آسمان دبی اولین آهنگیه که در روز اجرا میشه چرا که این آهنگ در ستایش حاکم دبی سروده شده است.

دومین آهنگ برنده جایزه گرمی ست که، به زبان ساحلی خونده شده.

سومین آهنگ مربوط به رقص عربی هست.

چهارمین آهنگ اجرا شده هم یک ترانه اماراتی هست که، در زمان افتتاح برج خلیفه خوانده شد.

پنجمین ترانه هم ترانه ای از آندریا بوچلی و سارا برایتمن هست.

ششمین ترانه هم به زبان هندی اجرا میشه.

هفتمین ترانه هم یک ترانه عربی اماراتی از خواننده عرب حسین جسمی اجرا میشه.

در طول روز ده ها ترانه به هنگام رقص آب اجرا میشه که، مهمترین آنها سرود ملی امارات و آهنگ موسیقی مجموعه تلویزیونی ایزل هستن.

fountainindubai

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ