02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

قلعه یدیکوله

قلعه یدیکوله 7 برج استانبول

شهر استانبول یکی از توریستی ترین شهر های کشور ترکیه، هرساله میزبان میلیون ها توریست و گردشگر از سراسر دنیا می باشد. در شهر استانبول آثار تاریخی بسیار زیادی از دوران حکومت عثمانی ها، بیزانس ها و ... بر این شهر وجود دارد. ما در این مقاله به معرفی یکی از برترین جاذبه های تاریخی شهر با نام قلعه یدیکوله 7 برج استانبول خواهیم پرداخت.

yedikuleistanbul

تاریخچه قلعه یدیکوله 7 برج استانبول

قلعه یدیکوله 7 برج استانبول  یکی از قدیمی ترین بنا های تاریخی موجود در شهر استانبول می باشد. تاریخ ساخت قلعه یدیکوله 7 برج استانبول به سال ۱۴۵۸ میلادی باز می گردد و بیش از ۵۰۰ سال قدمت دارد. قلعه یدیکوله 7 برج استانبول در گذشته به عنوان زندان و محل زندگی باب عالی مورد استفاده قرار می گرفته است. این قلعه در زمان خود به عنوان یکی از صعب العبور ترین قلعه های موجود در خاک ترکیه شناخته می شده است.  تئودوس دوم پروژه ی ساخت قلعه یدیکوله را در قرن پنجم میلادی شروع کرد.

معماری این قلعه به شکلی بود که بخش هایی از دیوار های آن از قسمت جنوبی شهر قسطنطنیه در برابر حملات دشمنان دفاع می کردند. قلعه یدیکوله 7 برج استانبول، یک طاق بسیار بزرگ طلا کاری شده در قسمت ورودی خود داشته است به همین دلیل نام دیگر این قلعه،  دروازه طلایی می باشد. بعد از فتح این دژ محکم و استوار توسط امپراطوری عثمانی، کاربردی آن در طی سال های متوالی تغییر کرد و از یک دژ نظامی به یک زندان مخوف و محل اعدام مجرمان تبدیل شد. نقل است که سلطان عثمان دوم در این قلعه جان خود را از دست داده است. سلطان عثمان دوم یکی از پادشاهان جوان عثمانی است که در سن بسیار پایین به تخت نشست و سپس با توطئه درباریان زندانی، محکوم و در نهایت اعدام شد.

castelyedikuleistanbul

علاوه بر سلطان عثمان دوم، افراد و شخصیت های بزرگ دیگری نیز در این قلعه زندگی کرده و به دستور حاکمان وقت عثمانی کشته شدند. در ابتدا دروازه های قلعه یدیکوله 7 برج استانبول جز یکی از ورودی های خاص عثمانی ها و بیزانس ها به شمار می رفت به طوری که افراد برای وارد شدن به استانبول، باید پشت این دروازه صبر می کردند تا مجوز ورود آن ها بررسی شود سپس می توانستند به شهر استانبول وارد شوند.

قلعه یدیکوله 7 برج استانبول

معماری قلعه یدیکوله

از قلعه یدیکوله 7 برج استانبول به عنوان یکی از دژ های با شکوه و با عظمت  زمان خود یاد میشود به طوری که نظامیان و لشکریان پیروز از جنگ از دروازه های این دژ به شهر وارد می شدند و مورد استقبال مردم قرار می گرفتند. قلعه یدیکوله 7 برج استانبول در ابتدا تنها دارای ۲ برج در اطراف خود بود و از آن برای انجام مراسم تشریفاتی امپراتوری استفاده میشد. به مرور زمان و با کمک چند تن از معماران بزرگ ترک، ۵ برج دیگر به قلعه اضافه شد و تعداد برج های آن به ۷ عدد ارتقا یافت. قلعه یدیکوله 7 برج استانبول دارای یک معماری بی نظیر و با شکوه می باشد به طوری که میتواند نظر هر توریست و گردشگری را به خود جلب کند.

ghale7borjistanbul

برج های استوانه بسیار بزرگ، برجک های مکعب شکل، دروازه ها و ورودی های عظیم و باشکوه، دیوار های ضخیم و غیر قابل نفوذ همگی جز ویژگی های معماری منحصر به فرد قلعه یدیکوله 7 برج استانبول می باشند. همانطور که گفته شد این قلعه در طول تاریخ دستخوش تغییرات کاربردی، حکومتی و ... بسیار زیادی شده است. به همین دلیل ساختمان آن دچار آسیب های مختلفی شده بود که در سال ۱۹۵۹ میلادی آن را بازسازی کردند. در گذشته اطراف شهر استانبول به طور کامل دیوار کشی شده بوده است و برجک ها بسیاری زیادی اطراف شهر وجود داشته است اما قلعه یدیکوله 7 برج استانبول جز معدود آثار به جا مانده از دیوار ها و ساختمان های دفاعی استانبول می باشد و اکثر دیوار ها و ساختمان های دیگر از بین رفته اند.

بازدید از قلعه یدیکوله 7 برج استانبول

قلعه یدیکوله 7 برج استانبول یکی از باشکوه ترین جاذبه های توریستی و تاریخی شهر استانبول می باشد که در نزدیکی دریای مرمره واقع شده است. اگر شما هم جز آن دسته از افرادی که هستید که در کنار خرید و تفریح به تاریخ و گذشته کشور های مختلف اهمیت می دهید، به شما توصیه می کنیم برنامه بازدید از قلعه یدیکوله 7 برج استانبول را در تور استانبول خود قرار دهید. این قلعه در محله ی کوله واقع در منطقه فاتح قرار دارد. ساختمان و معماری قلعه یدیکوله 7 برج استانبول به تنهایی یک جاذبه توریستی و گردشگری تمام عیار محسوب می شود اما امروزه درون آن از آثار تاریخی بسیار زیبا و قابل توجهی نیز نگهداری می شود.

castelistanbulyedikule

در فصول ابتدایی سال با توجه به شرایط آب و هوایی و ... درون آن قلعه مراسم مختلفی مثل اجرای موسیقی زنده و ... نیز برگزار می شود. قیمت بلیط ورودی قلعه یدیکوله 7 برج استانبول حدود ۵ یورو می باشد اما اگر بخواهید دوربین عکاسی یا فیلمبرداری نیز همراه خود به داخل قلعه ببرید، باید هزینه بیشتری پرداخت کنید. ساعت بازدید از این مکان بسیار هیجان انگیز از ساعت ۹ صبح تا ۶ بعد از ظهر به صورت یکسره می باشد.

7borjistanbul

شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سایر مکان ها و جاذبه های تاریخی، گردشگری و توریستی استانبول همچنین برای آشنایی با بهترین مراکز خرید، رستوران ها و ... این شهر به مجله آسمان پایتخت مراجعه فرمایید.

    
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ