02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

جزیره هندورابی کیش

جزیره هندورابی کیش

امروزه اغلب ایرانی ها هنگام سفر به جنوب کشور و خلیج فارس، بیشتر به یاد جزایری مثل جزیره کیش، جزیره قشم و شهر هایی مانند بندرعباس، آبادان، اهواز و ... می افتند و کمتر کسی از مکان هایی مثل جزیره هندورابی کیش به عنوان یک مقصد برای سفر خود یاد می کند. جزیره هندورابی کیش یک جزیره بسیار کوچک و زیبا  در میان آب های نیلگون خلیج فارس می باشد که کمتر مورد استقبال توریستان و گردشگران قرار می گیرد. ما در این مقاله به معرفی این جزیره زیبا و ویژگی های طبیعی آن می پردازیم تا شما بتوانید با پتانسیل های موجود در جزیره هندورابی آشنا شده و به ان با تور کیش سفر کنید.

جزیره هندورابی کیش

آشنایی با جزیره هندورابی کیش

جزیره هندورابی کیش یکی از جزایر موجود در جنوب ایران می باشد که در آن هیچ خبری از کوه، تپه ی بلند و ... نیست و جزیره کاملا مسطح و صاف می باشد، به طوری که بلند ترین نقطه ی جزیره جزیره هندورابی کیش تنها ۴۵ متر از سطح دریا مرتفع تر می باشد. درون این جزیره زیبا کمتر از ۲۰۰ نفر زندگی می کنند و در حال حاضر از جزیره هندورابی کیش به عنوان یکی از کم جمعیت ترین جزیره های ایران یاد می شود.

اغلب ساختمان های موجود در جزیره هندورابی کیش دارای یک معماری سنتی و قدیمی می باشند و در ساخت آن ها از مصالحی مثل گچ، گل و ... استفاده شده است. وجود یک ساختار سنتی و قدیمی در جزیره هندورابی کیش می تواند برای گردشگرانی که از حضور در مجموعه های مدرن و لوکس، مراکز خرید بسیار بزرگ و ... خسته شده اند بسیار هیجان انگیز باشد و آن ها را به خود جلب کند. در ادامه به معرفی تعدادی از جاذبه های گردشگری و توریستی موجود در جزیره هندورابی می پردازیم.

hendorabiislandkish

جاذبه های گردشگری جزیره هندورابی کیش

1- خانه های قدیمی

همانطور که گفته شد درون جزیره هندورابی کیش، خانه های سنتی و قدیمی گوناگونی وجود دارد که در ساخت ان ها از سنگ، مرجان، گچ و ... کمک گرفته شده است. این خانه ها و محله های قدیمی موجود در جزیره امروز به یکی از جاذبه های گردشگری آن تبدیل شده اند. با حضور در روستا ها و محله های قدیمی موجود در جزیره هندورابی کیش می توانید با مردم، آداب و رسوم، لباس های محلی، گویش های محلی و ... مردمان جزیره آشنا شوید. جزیره هندورابی کیش در گذشته یکی از پایگاه های اصلی ارتش پرتغال و محل سکونت ایشان بوده است. شما می توانید خرابه ها و ویرانه های مربوط به پایگاه های ارتش پرتغال را در نزدیکی روستا هایی مثل الصراه و الدورات پیدا کنید. به طور کلی در جزیره هندورابی ، نقاط بسیار هیجان انگیزی برای علاقه مندان به تاریخ ایران پیدا می شود.

hendourabiislandofkish

2- قبرستان

بسیاری از توریستان و گردشگران، با شنیدن نام قبرستان متعجب شده و از ان به عنوان یک جاذبه گردشگری یاد نمی کنند. اما قبرستان موجود در جزیره هندورابی کیش با سایر قبرستان های ایران متفاوت است. قبر های موجود در این مجموعه رازآلود تنها نشان دهنده جنسیت اشخاص دفن شده می باشند و هیچ اطلاعات دیگری در زمینه شخص دفن شده به شما ارائه نمی دهند. درون این قبرستان نه تنها ساکنین خود جزیره بلکه تعدادی از افراد ارتش پرتغالی ها نیز در آن به خاک سپرده شده اند. در قبرستان جزیره هندورابی برای مردان یک سنگ قبر و برای زنان دو سنگ قبر وجود دارد تا شما بتوانید جنسیت فرد خاک شده را تشخیص دهید.

hendourabiislandkish

3- سواحل بسیار زیبا

جزیره هندورابی کیش شاید از نظر جاذبه های توریستی مثل مراکز خرید، رستوران ها بزرگ و ... تهی باشد اما از نظر برخورداری از جاذبه های طبیعی دست نخورده و زیبا، بسیار غنی است. درون جزیره هندورابی سواحل بسیار بکر و زیبایی وجود دارد که شما می توانید برای ساعت ها از آن ها بازدید نمایید. سواحل جزیره هندورابی کیش برای گردشگرانی که در سفر خود به دنبال مکان های ارام و بی سر و صدا می گردند بسیار مناسب می باشند.

از ویژگی های سواحل این جزیره می توان به عدم ازدحام جمعیت، برخورداری از شن های ساحلی بسیار نرم، آب های مرجانی و ... اشاره کرد. درون سواحل جزیره هندورابی، صخره های بسیار هیجان انگیز و زیبایی وجود دارد که در اثر گذر زمان و قرار گیری در برابر موج های دریا، شکل های بسیار زیبایی به خود گرفته اند. به شما توصیه می کنیم هنگام سفر جزیره هندورابی کیش از طریق تور کیش و ... حتما یک دوربین عکاسی همراه خود داشته باشید. زیرا طبیعت بکر و دست نخورده جزیره هندورابی یکی از بهترین لوکیشن های جنوب ایران برای عکاسی و فیلم برداری می باشد.

hendorabikishisland

4- کلوپ دریایی

بازدید از جزیره هندورابی کیش، بی شک یک تجربه ی خالی از هیجان و تفریح نمی باشد زیرا درون این جزیره زیبا یک کلوپ دریایی نیز وجود دارد. علاقه مندان به تفریحات آبی مثل غواصی، جت اسکی، سافاری و ... می توانند از امکانات موجود در کلوپ دریایی جزیره هندورابی کیش استفاده کنند. با غواصی در این کلوپ شما می توانید از جاذبه های طبیعی موجود در آب های جزیره مثل لاکپشت ها، ماهی ها، مرجان ها و ... بازدید کنید. به علاوه امکان موتور سواری در ساحل نیز برای گردشگران و توریستان علاقه مند وجود دارد. 

در انتها شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جاذبه های گردشگری و توریستی جزیره زیبای کیش و سایر شهر های توریستی داخلی و خارجی مثل مشهد، استانبول و ... به مجله آسمان پایتخت مراجعه فرمایید.

jazirehendorabikish

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ