02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

چرخ و فلک عین دبی

چرخ و فلک عین دبی

سال های متمادی ست که شهر دبی تمام دنیا رو شگفت زده و تحت تاثیر جاذبه های خود قرار داده. امکانات لوکس، سازه های منحصر به فرد و گران قیمت، جاذبه هایی هستند که هر شخصی رو تحت تاثیر قرار میدن. چرخ و فلک عین دبی، بزرگترین و بلند ترین چرخ و فلک دنیا شاهکاری دیگه از این شهر پر زرق و برق هست. این سازه غول پیکر که به چشم دبی معروف است دو برابر چشم لندن ارتفاع دارد. شما میتونید با تور دبی وارد این کشور بشید واز این چرخ و فلک در کنار بقیه ی جاذبه های دبی دیدن کنید و لذت ببرید.

aindubai1

عین دبی یا چرخ و فلک دبی، سازه ای با ارتفاع ۲۵۰ متر دارای ۴۸ کابین بزرگ و جادار هست. هر دوری که این سازه به چرخش درمیاد ۳۸ دقیقه زمان می بره و هر دو دور آن ۷۶ دقیقه طول میکشد. هر کدام از کابین های آن ظرفیت ۴۰ نفر رو دارن که البته کابین های کوچک تر با ظرفیت کمتر نیز وجود دارن که در نهایت مجموعه ای بی نقص و با کیفیت را تشکیل می دهند. در میان همه این کابین ها ۶ عدد از آن ها برای صرف نوشیدنی و تعداد دیگه ای هم با ظرفیت های ۱۲ نفره برای پذیرایی شام در نظر گرفته شدن. به طور کلی چرخ و فلک عین دبی، به صورت همزمان می تواند ۱۴۰۰ نفر رو در خودش جای بده. افرادی که سوار این چرخ و فلک خواهند شد ۳۶۰ درجه چشم انداز در پیش روی آن هاست. بر فراز این غول پر هیجان، تمام شهر و آب های منطقه قابل رویت می باشند. همانقدر که  بالای سازه زیبا و دلفریب ست به همان اندازه پایین آن نیز چشم نواز و هیجان انگیز خواهد بود زیرا مانیتورهای LED بزرگی طراحی و تعبیه شدن که قابلیت نمایش فیلم و نمایش های نوری رو دارن.

aindubai2

امنیت چرخ و فلک عین دبی

کسانی که تجربه سوار شدن بر این سازه رو دارن اگر برای چندمین بار دوباره سوار شوند، باز هم دلهره آور و ترسناک خواهد بود. این غول شگفت انگیز در عین بزرگی، از ایمنی بالایی برخوردارهست و به جرات می توان آن را ایمن ترین چرخ و فلک جهان دانست. وزن این سازه خارق العاده بیشتر از ۸ ایرباس است زیرا آهنی که در ساخت آن به کار رفته از حجم آهنی که در برج ایفل استفاده شده بیشتر است. طراحی منحصر به فرد آن به گونه ای هست که، زمان سوار شدن اشخاص در کابین های پایین تر حرکت آن متوقف نمیشه، بنابراین وقفه ای در عملکرد سازه به وجود نمیاد.

همانطور که میدانید دبی، سرزمینی ست که  طوفان های شن به طور مداوم در اون رخ می دن. هر چند این مسئله در نزد مردم بومی امری  طبیعی به شمار میاد اما لازمه تمام سازه های ساخته شده در برابر این پدیده طبیعی ایمن شوند. چرخ و فلک عین دبی هم از این مسئله مستثنا نیست بنابراین طراحان آن را تا حد بسیار بالایی مستحکم و مقاوم پایه ریزی کردن. شگفت زده خواهید شد اگر بدانید که سازه در برابر زلزله های فوق قوی مقاومت لازم رو داره و می تونه نیرومند ترین زلزله رو با قدرت تحمل کنه. وزن دقیق این غول آهنی ۱۰ هزار تن هست و هر کدام از پایه های اون نزدیک به ۷ هزار تن وزن دارند که به عنوان تکیه گاهی مطمئن و ایمن، وزن سازه رو تحمل می کنن. تمام کابین های چرخ و فلک به طور جداگانه به یک دستگاه ژنراتور برق اضطراری مجهز شدن و به دلیل گرمای طاقت فرسای منطقه درون هر کدام از کابین ها دو دستگاه تهویه هوا کار گذاشته شدن که یکی از اون ها برای مواقع اضطراری تعبیه شده است.

aindubai3

انواع کابین های موجود در چرخ و فلک عین دبی

در چرخ و فلک عین دبی، انواع کابین ها وجود دارن که هر کدام از اون ها دارای امکانات و شرایط خاص خود هستن و این کابین ها عبارتند از

 کابین بیسیک، استاندارد

 با استفاده از بلیط های فرودگاهی و استاندارد می توان سوار این نوع کابین شد. ظرفیت هر کدام از این کابین ها ۴۰ نفر هست که در آن ها افراد مجاز به خوردن و آشامیدن نیستن. قیمت بلیط برای بزرگسالان ۱۳۰ درهم و برای کودکان ۳ تا ۱۲ ساله ۱۰۰ درهم هست. در صورتی که دوست داشته باشید در زمان غروب آفتاب سوار چرخ و فلک شوید باید هزینه بیشتری پرداخت کنید.

کابین خانوادگی

این کابین ها برای خانواده های ۴ نفره طراحی شدن. در صورتی که تعداد افراد خانواده بیشتر باشد، می توان بلیط اضافه خریداری کنن. قیمت این کابین ها ۳۷۰ درهم هست.

کابین خانوادگی پلاس

این کابین ها تمام شرایط کابین های خانوادگی رو دارن با این تفاوت که قیمت بلیط این کابین ها ۴۵۰ درهم هست و می توان به صورت رایگان یک نوشیدنی و یا میان وعده انتخاب کرده و میل کنید.

 کابین لانژ پلاس

این کابین از هر لحاظ شبیه کابین لانژ پلاس هست. تنها تفاوتی که دارن اینه که، افراد میتونن یک نوشیدنی خانگی را انتخاب و میل کنن. برای ورود به این کابین ها باید از سالن ورودی رو به دریا سوار شد. قیمت بلیط این کابین ها ۳۸۰ درهم هست.

کابین وایت پلاس

این کابین مخصوص افراد ۲۱ سال به بالا هست. در این مکان افراد مجاز به نوشیدن، نوشیدنی های الکلی و غیر الکلی هستن. هزینه بلیط این نوع کابین ۲۰۰ درهم هست.

 کابین سلبریت کلوپ یا کابین جشن

 این کابین ها خصوصی هستن و امکان برگزاری مهمانی و دورهمی های دوستانه در آنها وجود دارد. هزینه بلیط این کابین ها ۱۸۰۰ درهم هست.

 کابین های سلبریت پلاس یا جشن پلاس

 این کابین ها معمولا به صورت پکیج ارائه میشن و هزینه رزرو اون ها ۴۷۰۰ درهم هست. در این مکان ها امکان برگزاری جشن های بزرگ تر با ظرفیت ۴۰ مهمان وجود دارد. 

aindubai4

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ