02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

دلفیناریوم باتومی

دلفیناریوم باتومی

دلفیناریوم باتومی همان طور که از اسمش معلومه در بهشت گرجستان یعنی شهر رویایی باتومی واقع شده. این شهر به دلیل قرار گرفتن در مجاورت دریای سیاه پتانسیل بالایی واسه ایجاد تفریحات آبی داره. از این رو انواع پارک های آبی تو این شهر افتتاح شده. مهمترین این مکان ها پارک دلفیناریومه. 

dolfinariumbatumi1

جاذبه های پارک دلفیناریوم باتومی 

پارک دلفیناریوم باتومی در سال ۱۹۷۵ تاسیس شد. تا سال ۲۰۱۱ این پارک به شکل قدیمی خودش باقی موند. در همین سال تصمیم به مرمت و بازسازی و گسترش پارک گرفته شد. بنابراین واسه مدت کوتاهی درهای این مکان بر روی عموم مردم بسته شد و بعد از آن این مجموعه دوباره شروع به کار کرد. دیدنی ترین قسمت این پارک وجود دلفین های بامزه و باهوش هستن که تحت آموزش های طولانی قرار گرفتن تا در برابر چشم بیننده ها و بازدید کننده ها حرکات جالبی به نمایش بزارن. شنا کردن و دست زدن به این حیوانات زیبا و بازیگوش یکی از آیتم هایه که واسه بازدید کننده ها در نظر گرفتن. علاوه بر این،  قرار گیری این مکان در خیابان روستاولی که یکی از جاذبه های شهر محسوب میشه ایده آل ترین و جذاب ترین تفریح ها رو واسه افراد فراهم کرده.

dolfinarumbatumi2

طی ۴۰ سال گذشته برنامه ها ی متنوع و مفیدی واسه آموزش دلفین ها به کار بردن تا به وسیله اون ها لحظات زیبا و مفرحی واسه افراد فراهم کنن. نمایش های اجرا شده توسط دلفین ها شامل پرش از حلقه، رقص، بازی با توپ، نمایش های بدنی، ایستادن بر روی دم میشن. لازم به ذکره که آموزش این حیوانات آبی زیبا به سه زبان روسی، انگلیسی و گرجی انجام می گیره. تعداد دلفین های این پارک آبی ۸ دلفین هست که در مجموع ۳۰ نوع حرکت زیبا و دیدنی از خود به نمایش می زارن.

در فصل های بهار و تابستان هر روز ۳ بار نمایش تکرار میشه. ساخت سالن آمفی تئاتر واسه دلفین ها یک ایده جذاب و منحصر به فرد بوده که در کنار استخر روباز تعبیه شده. این سالن از ۴ قسمت مجزا تشکیل شده. هر ۴ قسمت این سالن ظرفیت ۷۹۵ رو داره. از اون جا که امکانات لازم و متعددی واسه شنا کردن افراد در نظر گرفته شده همه مراجعه کننده ها می تونن همراه با دلفین های شاد و دوست داشتنی به شنا و بازی مشغول شون.

dolfinarumbatumi3

اما این کار تحت شرایطی خاص و تنها در صورت رعایت چند نکته اساسی امکان پذیره.این نکات عبارتند از: کودکان باید بالاتر از ۳ سال عمر داشته باشن، داروهای روان گردان استفاده نکرده باشن، افراد تحت تاثیر الکل و مواد مخدر نباشن، آلرژی و حساسیت های پوستی نداشته باشن، خانم ها باردار نباشن، خانم ها در دوران عادت ماهانه نباشن،اما واسه وارد شدن به درون استخر رعایت چند نکته لازم و ضروری هستش.

اول این که زیورآلات و وسایل تیز و برنده مانند گیره و سنجاق سر را باید از خودتون جدا کنید. دوم این که قبل از پا گذاشتن به درون استخر دلفینا باید بدن خودتونو به طور کامل شستشو بدید و دست هاتونو با مواد ضد عفونی کننده پاک کنید.‌ سوم این که تمام تذکرهای داده شده از طرف مربی ها و مسئولان استخر رو اجرا کنید.چهارم این که به هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی نباید به چشم و حفره های تنفسی دلفین ها دست بزنید. پنجم این که کودکان رو نباید تنها به درون استخر فرستاد. اگه سن اون ها کمتر از ۱۴ سال باشه به دو نفر همراه نیاز داره و اگه بیشتر از ۱۴ سال سن داشته باشه داشتن یک همراه کافی هستش. 

dolfinarumbatumi4

زمان اجرای نمایش دلفیناریوم باتومی

اجرای نمایش مربوط به دلفین ها در پارک دلفیناریوم باتومی، در روزهای سه شنبه، جمعه، شنبه و یکشنبه انجام میشن که واسه دیدن ۳۰ حرکت جالب و تماشایی از این حیوانات آبی تنها باید ۱۵ لاری پرداخت کنید. همچنین افرادی که تمایل دارن با دلفین ها شنا کنن اگه ۳ تا ۱۶ ساله باشن واسه ۱۵ دقیقه موندن با این حیوانات باید ۱۰۰لاری و اگه ۱۶ سال به بالا باشن باید ۱۵۰ لاری هزینه کنن. 

مکان های اقامتی نزدیک به دلفیناریوم باتومی

قطعا رزرو و انتخاب مکانی مناسب واسه خواب و استراحت از واجبات هر سفره. حالا اگه این سفر به کشوری مثل گرجستان و شهر باتومی باشه که دیگه انجام این کار اجتناب ناپذیر میشه. افرادی که از این شهر توریستی و پرجاذبه با تور گرجستان دیدن می کنن در پایان روز به شدت خسته میشن بنابراین واسه تجدید قوا و آماده شدن واسه تفریحات و بازدید های روز بعد باید خوب و کامل استراحت کنن. اگه دوست دارید در نزدیکی های پارک دلفین ها اقامت کنید ۷ نقطه و مکان مناسب واسه انتخاب شما وجود داره.

این مکانها فاصله اندکی با پارک دارن و به راحتی و با پای پیاده میشه خودتونو به پارک برسونید اما نزدیک ترین و مناسب ترین هتل واسه توریست ها هتل Radisson هستش که در فاصله یک و نیم کیلومتری پارک واقع شده. دو هتل دیگه که موقعیت مناسبی دارن و در نزدیکی پارک قرار دارن هتل Sheraton باتومی و هتل Leogrand  هستن. همچنین واسه صرف نوشیدنی و میان وعده و یا حتی یک وعده غذایی ساده می تونید به BLACK SEA KAFEE  برید و از میان خوراکی های خوشمزه اون یکی رو انتخاب و در کمال آرامش اونو میل کنید.

dolfinariumbatumi5 

نکته

یکی از مراکز خرید معروف و محبوب که در نزدیکی پارک قرار داره مرکز خرید استانبوله که انواع سوغاتی ها و سایر اجناس رو با نازلترین قیمت عرضه می کنه. ناگفته نمونه  در نزدیکی این مکان آبشاری زیبا به نام منکونا قرار داره که بعد از بازدید از پارک دلفین ها می تونید به کنار آبشار برید و از زیبایی های اون لذت ببرید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ