02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

محله ببک استانبول

محله ببک استانبول

شهر استانبول دومین شهر بزرگ خاورمیانه است. این شهر زیبا یکی از مدرن‌ترین شهرهای ترکیه محسوب می‌شود؛ به همین دلیل محله‌های گران‌قیمت و لوکس بسیاری در این شهر وجود دارند که می‌توانند برای گردشگران نیز جذاب باشند. محله ببک استانبول یکی از محله‌های قدیمی و مشهور این شهر است. این محله در گذشته روستایی کوچک بوده اما در حال حاضر به یکی از جاذبه‌های گردشگری استانبول تبدیل شده است. ما در ادامه این مطلب به طور مفصل درباره ویژگی‌های منحصر به فرد محله ببک صحبت خواهیم کرد. اگر قصد سفر به شهر استانبول با تور استانبول را دارید؛ با ما تا انتهای این مطلب همراه شوید.

bebek1

محله ببک استانبول کجاست؟

محله ببک استانبول در منطقه بشیکتاش قرار دارد. بشیکتاش در بخش اروپایی تنگه بسفر قرار گرفته و شما می‌توانید از این محله چشم‌انداز زیبایی از پل بسفر را تماشا کنید. به جز محله ببک در این منطقه محله‌های قدیمی دیگری مانند اتیلر و آرناووت کوی نیز وجود دارند. با این حال محله ببک نسبت به سایر محله‌های این منطقه از شهرت بیشتری در میان گردشگران خارجی برخوردار است.

چرا گردشگران خارجی به محله ببک استانبول می‌روند؟

محله ببک یک محله قدیمی است. این محله چندین قرن پیش، محل زندگی ماهیگیران یونانی بوده است. با گذشت سال‌ها به دلیل آب و هوای بسیار خوب و مناظر دیدنی این منطقه، پادشاهان عثمانی برای تعطیلات به محله ببک می‌رفتند و به استراحت و خوش‌گذرانی می‌پرداختند. در اواسط قرن نوزدهم افراد بیشتری این محله را برای سکونت انتخاب کردند.

bebek2

فرانسوی‌ها، انگلیسی‌ها و سایر اتباع خارجی که مدتی در استانبول زندگی می‌کردند در این محله خانه‌هایی ساختند و در آنجا ساکن شدند. به همین دلیل است که شما امروزه می‌توانید در این محله خانه‌هایی قدیمی با سبک‌های معماری مختلف ببینید؛ اما دلیل پرطرفدار بودن این محله در میان گردشگران فقط به خاطر آب و هوا و خانه‌های قدیمی یا لوکس نیست. آنچه باعث محبوبیت این محله شده، رستوران‌ها و کافه‌های متنوع، مرکز خریدهای لوکس، پارک تورکان سابانجی و سایر تفریحاتی است که می‌توانید در محله ببک انجام دهید.

پارک تورکان سابانجی

پارک تورکان سابانجی یکی از دیدنی‌های محله ببک استانبول است. شاید این‌طور به نظر برسد که یک پارک نمی‌تواند دلیل حضور هزاران گردشگر در این محله باشد؛ اما فراموش نکنید این پارک یک پارک معمولی نیست! پارک تورکان سابانجی یا پارک ببک در نزدیکی دریا قرار دارد. این پارک برای اولین بار در سال 1908 به روی مردم استانبول باز شد. در پارک ببک درختانی با قدمتی بیش از صد سال وجود دارند. این درختان از نه گونه متفاوت هستند.

bebek3

علاوه بر این، پارک ببک با مساحتی در حدود 16 هزار مترمربع یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های استانبول است. در این پارک مسیر پیاده‌روی، زمین بازی کودکان و فضایی مخصوص برای حیوانات خانگی وجود دارد. همچنین یک فواره بزرگ در مرکز این پارک خودنمایی می‌کند.

رستوران‌ها و کافه‌های محله ببک استانبول

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید یک چیز را نباید فراموش کنید؛ آن هم چشیدن طعم غذاهای ترکی است. ترکیه غذاهای متنوع و بسیار خوش‌طعمی دارد. دونر کباب، بورک، لاهماجون و پیده تعدادی از غذاهای محبوب ترکی هستند. در محله ببک استانبول رستوران‌های بسیار شیکی وجود دارند. شما می‌توانید در این رستوران‌ها غذاهای ترکی را امتحان کنید و از طعم آن‌ها لذت ببرید. همچنین کافه‌های این محله نیز دست کمی از رستوران‌های آن ندارند. کافه‌های لوکسی در محله ببک تأسیس شده‌اند که انواع نوشیدنی‌های سرد و گرم در آن‌ها سرو می‌شوند. این کافه‌ها مکان مناسبی برای استراحت و تفریح به همراه دوستان و خانواده هستند.

bebek4

مرکز خریدهای لوکس محله ببک استانبول

بیشتر افرادی که به استانبول سفر می‌کنند، بخشی از سفرشان را به بازدید از مرکز خریدها ‌اختصاص می‌دهند. در محله ببک استانبول نیز همانند بسیاری از محله‌های لوکس این شهر، مرکز خریدها و بوتیک‌های متنوعی وجود دارد. برای مثال مرکز خرید TRU یکی از بهترین مرکز خریدهای استانبول است که چندین شعبه مختلف در این شهر دارد. در مرکز خرید TRU شما می‌توانید بسیاری از کالاهای لوکس را از برندهای ترکی یا کشورهای اروپایی تهیه کنید. بسیاری از گردشگران خارجی این مرکز خرید را برای خرید سوغاتی انتخاب می‌کنند زیرا اجناس آن از قیمت مناسبی برخوردارند. بوتیک Midnight Express نیز یک بوتیک مخصوص لباس‌های برند و خاص است. این بوتیک در محله ببک قرار دارد.

bebek5

محله ببک استانبول در مجاورت تنگه بسفر قرار گرفته است. تنگه بسفر با آب و هوایی مطبوع و چشم‌اندازی زیبا هر روز گردشگران زیادی را به سمت خود می‌کشاند. شما می‌توانید در ساحل ببک پیاده‌روی کنید یا با اجاره کردن دوچرخه، در امتداد تنگه بسفر دوچرخه‌سواری کنید. ساحل ببک محل بسیار زیبایی برای عکاسی است. به شما پیشنهاد می‌کنیم یک روز آفتابی را برای گشت‌وگذار و عکاسی در محله ببک استانبول در نظر بگیرید. مطمئنیم که بازدید از این محله می‌تواند خاطرات زیبایی را برای شما رقم بزند.

موزه آشیان محله ببک استانبول

ساختمان موزه آشیان در گذشته محل زندگی توفیک فیکرت شاعر نامدار اهل ترکیه بوده است. پس از مرگ این شاعر بزرگ، شهرداری استانبول این ملک را خریداری کرده و آن را به یک موزه تبدیل می‌کند. در این موزه شما می‌توانید آثار توفیک فیکرت، عبدالحق حمید طرخان و بسیاری از شاعران و نویسندگان برجسته ترکیه را از نزدیک مشاهده کنید. بازدید از این موزه برای همه رایگان است.

bebek6

چگونه به محله ببک استانبول برویم؟

محله ببک استانبول در منطقه بشیکتاش قرار گرفته است. توریست‌های زیادی از این منطقه بازدید می‌کنند به همین دلیل شما به راحتی می‌توانید با استفاده از وسایل نقلیه مانند اتوبوس و تاکسی به محله ببک بروید. تاکسی‌های شهر استانبول نسبتاً گران هستند؛ بنابراین شاید استفاده از اتوبوس برای رفتن به محله ببک حداقل از نظر اقتصادی به صرفه‌تر باشد. به خصوص اگر هتل محل اقامتتان فاصله زیادی با این محله دارد. قلعه روملی و پل بسفر نیز در نزدیکی محله ببک قرار دارند. شما می‌توانید پس از بازدید از این محله به پل بسفر و قلعه روملی بروید و از آن‌ها نیز دیدن کنید. قلعه روملی یکی از آثار تاریخی حیرت‌انگیز شهر استانبول است. پل معروف بسفر نیز قسمت اروپایی استانبول را به قسمت آسیایی آن متصل می‌کند. تماشای استانبول از روی این پل تجربه‌ای تکرار نشدنی خواهد بود.

bebek7

آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت تورهای متنوعی را از مبدأ شهرهای مختلف ایران به مقصد استانبول برگزار می‌کند. به عنوان مثال تور استانبول از اهواز یکی از پرطرفدارترین تورهای ترکیه است. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و رزرو تورهای استانبول با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ