02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

راهنمای سفر به قشم

12 اردیبهشت ، 1402
راز آسمان پایتخت

جزیره قشم

جزیره قشم بخشی از استان هرمزگان است و با مساحت 1491 کیلومتر بزرگترین جزیره خلیج فارس است. همچنین دارای بنادر مهم تجاری است. از نظر جغرافیایی ، از شمال ، این جزیره به بندرعباس ، بخش مرکزی شهرستان خمیر و بندر لنگه منتهی می شود ، از شمال شرقی به جزیره هرمز منتهی می شود ، از شرق به جزیره لارک ، از جنوب به جزیره هنگام و از از جنوب غربی آن به جزایر تنب کوچک ، تنب بزرگ و جزایر ابوموسی منتهی می شود. قشم بزرگترین جزیره غیر مستقل در جهان است که توسط پرتغالی ها تصرف شد و دارای دره های اسرارآمیز بسیاری است که فسیل ها ، طاق ها و راهروهای آنها نماد شهرهای مربوط به قدمت 1000 سال است.

راهنمای سفر به قشم

هتل و محل اقامت در قشم

هتل های خوب سه ستاره قشم و چهار ستاره ای در قشم وجود دارد که بیشتر آنها ساحلی و در شرقی ترین نقطه جزیره واقع شده اند ، به عنوان مثال: هتل پلاس که زیباترین هتل ساحلی جزیره است ، هتل گلدن بیچ واقع در بهترین قسمت از پارک سیمین ، هتل پارک ، هتل سورینت که رستوران های بسیار خوبی دارد. کیمیا 3 ، کیمیا 4 ، مارینا ، خلیج فارس ، آپادانا و سایر هتل های قشم خوب و ارزان هستند. همچنین می توانید خانه را برای اقامت در جزیره اجاره کنید ، (خانه ها از هتل ها ارزانتر هستند).

غذای محلی قشم

جزیره قشم غذاهای محلی بسیار خوشمزه ای دارد که فراموش نکنید که آنها را امتحان کنید. ماهی ، میگو ، خرچنگ ، گوشت ، نخل خرما ، آرد ، شکر و حبوبات مواد اصلی آن غذاها هستند.زیبونی یکی از غذاهای محبوب جزیره است که معمولاً در مجالس عروسی سرو می شود. قشم غذاهای محلی دیگری مانند میگو سرخ شده ، قلیه ماهی ، هاواری ، پودینی ، کلمبه ، دوپیازه میگو و ...نیزدارد. شما می توانید غذاهای خوشمزه را در رستوران های خوب جزیره مانند: الوند ، مرکز شهر ، شب های جزیره ، دبش ، خانبوم و سیمرغ امتحان کنید. اگر به خوردن غذای فست فود علاقه مند هستید ، رستوران های خرچنگ و سیهون می توانند گزینه های خوبی برای شما باشند.

قشم چی بخوریم ؟

نوشیدنی های معروف قشم 

ای شیر نوشیدنی سنتی جزیره قشم است. شیر ، چای سیاه ، هل ، میخک ، دارچین ، آب و عسل مواد تشکیل دهنده این نوشیدنی سنتی هستند که می توانید آن را در چای خانه های سنتی یا رستوران های این جزیره امتحان کنید.

از قشم چی بخریم؟

زیره قشم یکی از بهترین مکانهای ایران برای خرید است. یکی از محبوب ترین سوغات های قشم ، نوعی لباس دستباف ساخته شده توسط زنان است. که به آن «شک بافی» گفته می شود. قالیچه ، گلیم و حصیر از دیگر صنایع دستی این جزیره هستند که می توانید آنها را از بازار قدیمی قشم خریداری کنید. 

از قشم چی بخریم ؟

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ