02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای تحصیلی استرالیا

08 مهر ، 1400
مهرابی

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چگونه است؟ کشور استرالیا یکی از پهناور ترین کشور های جهان است که در قاره اقیانوسیه واقع شده است. استرالیا یک کشور پیشرفته، ثروتمند، خوش آب و هوا و دارای سطح بالای کیفیت زندگی است. سیستم آموزشی و تحصیلی کشور استرالیا در رتبه هشتم دنیا قرار دارد. این امر نشان می دهد استرالیا یک گزینه عالی برای مهاجرت تحصیلی است. سیستم آموزشی این کشور از یک متد پیشرفته و اصولی بهره مند است. علاوه بر این فرصت های شغلی که بعد از ادامه تحصیل در استرالیا فراهم است، موجب شده اخذ ویزای تحصیلی استرالیا برای دانشجویان بین المللی یک هدف عالی باشد.

australiaeducationvisa1

اخذ ویزای تحصیلی استرالیا چگونه است؟

جالب است بدانید 5 شهر از کشور استرالیا در لیست 30 شهر برتر جهان برای تحصیل قرار دارند و این یک امتیاز فوق العاده برای این کشور است. همچنین در کشور استرالیا امکان مشغول شدن به یک کاره پاره وقت برای دانشجویان بین المللی فراهم است. از آن جا که میزان حقوق دریافتی در استرالیا بالا است، یک دانشجوی بین المللی با یک کار پار وقت می تواند از پس هزینه های خود برآید. در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی در رابطه با اخذ ویزای تحصیلی استرالیا در اختیار شما قرار دهیم.

australiaeducationvisa2

ویزای تحصیلی استرالیا

ویزای تحصیلی کشور استرالیا یکی از مهم ترین و ارزشمند ترین ویزاهای تحصیلی می باشد. دلیل این امر نیز دارا بودن سطح بالای کیفی در سیستم آموزشی این کشور است. علاوه بر این دانشگاه ها و مدارس برتر جهانی در استرالیا وجود دارند. اگر سن فرد متقاضی برای ویزای تحصیلی کشور استرالیا بیش از 6 سال باشد، او می تواند درخواست خود را برای تحصیل در این کشور ارائه دهد.

شرایط ویزای تحصیلی استرالیا

با استفاده از ویزای تحصیلی استرالیا شما می توانید  برای خود و یا فرزندتان اقامت موقت استرالیا را دریافت کنید. البته اخذ این ویزا مستلزم داشتن شرایط مقرر شده است. مهم ترین این شرایط به شرح زیر هستند:

فرد متقاضی برای ویزای تحصیلی کشور استرالیا باید بالای 6 سال سن داشته باشد.
اگر فرد متقاضی ویزای تحصیلی کمتر از 18 سال سن دارد باید یک قیم در استرالیا همراه او باشد.
اگر مدت اعتبار ویزای تحصیلی کشور استرالیا پایان یابد، می توان اعتبار ویزا را تمدید کرد و یا آن را به نوع دیگر ویزا تبدیل نمود.
برای دریافت ویزای تحصیلی استرالیا ، الزامی است شخص متقاضی از یک نهاد آموزشی در استرالیا مانند مدرسه، کالج و یا دانشگاه، پذیرش نامه داشته باشد.
اثبات وجود سرپرست برای افراد زیر 18 سال
اگر شخص متقاضی می خواهد برای ویزای دانشجویی استرالیا اقدام کند، باید مدرک زبان داشته باشد.
ارائه بیمه نامه درمانی
ارائه تمکن مالی مناسب بابت پشتوانه و ساپورت هزینه ها برای تحصیل و زندگی در استرالیا
ارائه مدارکی مبنی بر این که شخص متقاضی

australiaeducationvisa3

مدت اعتبار ویزای تحصیلی استرالیا

مدت اعتبار ویزای تحصیلی استرالیا به مدت دوره تحصیلی شما بستگی دارد. در ویزای شما قید شده است که شما به واسطه این ویزای تحصیلی تا چه مدت می توانید در کشور استرالیا بمانید. البته لازم است بدانید این مدت قابلیت تمدید شدن حتی تا 5 سال را دارد.

هزینه ویزای تحصیلی استرالیا

به طور کلی هزینه ای که برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا باید به اداره مهاجرت این کشور بپردازید، 260 دلار است. مابقی هزینه ها مربوط به مدرسه یا دانشگاه شما، محل اقامت و زندگی و هزینه های یک زندگی عادی است. هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا مانند کشور های اروپایی کمی بالا است. هر دانشگاه برای هر مقطع تحصیلی خود یک شهریه متفاوت دارد. البته که لازم است بدانید شهر هایی مانند سیدنی، نیوکاسل و پرث هزینه ی بالایی برای تحصیل دارند. در این میان شهر های دیگری هستند که هزینه تحصیل در آن ها ارزان تر است. هزینه تحصیل برای دانشجویان بین المللی در استرالیا با توجه به مقطع تحصیلی به صورت میانگین به شرح زیر است:

کارشناسی $30840 الی 31596$
کارشناسی ارشد $20000 الی 37000$
دکتری $14000 الی 37000$

تحصیل در استرالیا بدون مدرک زبان

شاید برای شما سوال باشد که آیا بدون مدرک زبان می توان موفق به اخذ ویزای تحصیلی استرالیا شد؟ در پاسخ این سوال باید بگوییم کسان که برای تحصیل در مدارس استرالیا برای اخذ ویزا اقدام می کنند و سن آن ها کمتر از 18 سال است می توانند حتی بدون مدرک زبان نیز در استرالیا مشغول به تحصیل شوند. زیرا در مدارس دوره های ویژه ای برای یادگیری زبان برای آن ها برگزار می شود. علاوه بر این برخی از دانشگاه های استرالیا نیز بدون داشتن مدرک زبان، اقدام به پذیرش دانشجو می کنند. البته که تعداد این دانشگاه ها کم است. همچنین لازم است بدانید یکی از مهم ترین شروط برای تحصیل دانشجویان در دانشگاه های برتر استرالیا این است که مدرک زبان داشته باشند.

australiaeducationvisa4

مدت زمان اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

شاید برای شما سوال باشد هنگامی که برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا اقدام می کنید، چه مدت زمانی طول می کشد تا پاسخ درخواست شما مشخص شود؟ لازم است بدانید مدت زمانی که باید منتظر پاسخ اخذ ویزای تحصیلی کشور استرالیا باشد، بستگی به نوع ویزای شما دارد. به عنوان مثال نتیجه اخذ ویزای تحصیلی مدارس در کشور استرالیا ظرف 1 الی 2 ماه مشخص می شود. همچنین این زمان برای ویزای تحصیلی کارشناسی ارشد ممکن است به 5 ماه نیز بکشد. لازم است بدانید در صورت اخذ ویزا شما می توانید به مدت 3 ماه قبل از شروع دوره یا مقطع تحصیلی خود به کشور استرالیا سفر کنید. تا بعد از گذشت 7 روز از ورود شما به خاک استرالیا الزامی است که محل زندگی و اقامت خود را به مدرسه یا دانشگاه مربوطه گزارش دهید.

ویزای همراه استرالیا (GTE)

دانشجویانی که موفق به اخذ ویزای تحصیلی استرالیا شدهاند می توانند خانواده خود را همراه خود به استرالیا ببرند. البته لازم است بدانید مدت اعتبار ویزای دانشجو باید بیش از 1 سال باشد. این دانشجو می توانند همسر و فرزندان خود را به استرالیا ببرد. علاوه بر این دانشجویان مجرد نیز می توانند برای اخذ ویزای والدین شانس داشته باشند. همچنین لازم است بدانید والدینی که برای فرزند خود ویزای تحصیلی استرالیا برای مدارس را دریافت کرده اند، شانس زیادی برای دریافت ویزای استرالیا دارند.

شرایط مورد نیاز زبان انگلیسی جهت اخذ ویزای تحصیلی استرالیا

ارائه مدرک معتبر زبان انگلیسی شانس شما را برای اخذ ویزای تحصیلی استرالیا بیشتر می کند. اگر نمره مدرک آیلتس شما 6 به بالا باشد، شانس شما برای پذیرفته شدن در دانشگاه های استرالیا بیشتر است.

australiaeducationvisa5

تحصیل در مدارس استرالیا

اگر شما فرزند بالای 6 سال دارید می توانید برای ویزای تحصیلی استرالیا برای فرزند خود اقدام کنید. نکته ی قابل توجه این است که در این صورت ارائه مدرک زبان چندان مهم نیست، زیرا مدارس استرالیا برای دانش آموزان خارجی دوره های زبان آموزی حرفه ای برگزار می کنند. در استرالیا کودکان در سن 7 سالگی وارد مقطع دبستان می شود و تا سن 13 سالگی در این مقطع تحصیل می کنند. سپس آن ها وارد مقطع دبیرستان می شوند و تا سن 18 سالگی در مقطع دبیرستان تحصیل می کنند. سپس آن ها می توانند وارد دانشگاه های برتر استرالیا شوند. در استرالیا هم مدارس دولتی وجود دارند و هم مدارس خصوصی یا غیر دولتی. 
جالب است بدانید اگر شما برای کودک خود ویزای تحصیلی استرالیا را دریافت کنید و او در یک مدرسه خصوصی مشغول به تحصیل شود، می توانید برای خود، همسر و دیگر فرزندان زیر سن 18 سال نیز ویزای همراه دریافت کنید. 

اقامت پس از تحصیل در استرالیا

شانس دانشجویان خارجی برای دریافت اقامت دائم استرالیا بعد از تحصیل بسیار زیاد است. بعد از اتمام دوران تحصیل دانشجویان 18 ماه زمان دارند تا یک شغل مناسب پیدا کنند. در صورتی که آن ها بتوانند مشغول به کار شوند و مالیات پرداخت کنند می توانند ویزای کاری استرالیا را دریافت نمایند. در استرالیا فرصت های شغلی بسیار خوب و زیادی برای فارغ التحصیلان دانشگاهی وجود دارد. از طرف دیگر به دلیل این که حقوق پرداختی در استرالیا بسیار مناسب است، دانشجویان خارجی اغلب بعد از تحصیل اقامت کاری دریافت می کنند. سپس آن ها می توانند برای اقامت دائم استرالیا اقدام کنند. همچنین آن ها می توانند از طریق کارآفرینی یا ازدواج موفق به اخذ اقامت استرالیا شوند.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ