<p style="margin-left:30px;"></p>
02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای کار انگلیس

04 آبان ، 1400
راز آسمان پایتخت

اگر قصد مهاجرت به کشور انگلیس را دارید و در پی دریافت ویزای کار انگلیس می باشید این مقاله را تا پایان مطالعه بفرمایید. ما در این مقاله از ویزای کار انگلیس بیشتر خواهیم گفت. مهاجرت چندین نوع و گونه ی مختلف دارد. یکی از انواع مهاجرت، مهاجرت به واسطه ی دریافت ویزای کار میباشد. شاید برای شما سوال باشد که ویزای کار چیست؟ در پاسخ به این سوال لازم به ذکر است که وقتی شما قصد انجام دادن کار در کشور دیگر را دارید مهاجرت شما بدون دریافت ویزای کار غیر ممکن و محال می باشد. و این به این معنا است که شما بایستی یک صاحب کار در کشوری که قصد عزیمت به آنجا را دارید داشته باشید و آن شخص (صاحب کار) نیز بایستی برای شما ویزای کار ارسال کند. بواسطه ی دریافت ویزای کار به شما مجوز داده میشود تا به کشور مربوطه مهاجرت کرده و در آنجا مشغول به کار شوید. یکی از مهمترین کشورهایی که ما می توانیم با دریافت ویزای کار به آنجا مهاجرت کنیم، کشور انگلیس می باشد. ازین رو دریافت ویزای کار انگلیس موضوعیست که قصد داریم در اینجا مفصلا به توضیح آن بپردازیم.

visaworkenglad

ویزای کار انگلیس

شما به منظور دریافت ویزای کار انگلیس اول از هر چیز به یک کارفرمای انگلیسی نیاز دارید. شما نیاز دارید تا کارفرمای انگلیسی( منظور کارفرمایی است که مقیم کشور انگلستان بوده و شهروند این کشور محسوب می شود) شما را حمایت مالی کرده و به شما پیشنهاد کار بدهد. پس یادتان باشد که پیش نیاز دریافت ویزای کار برای شما، وجود دو فاکتور مهم و اساسی می باشد:

1 وجود شغل مربوطه (شغلی که در آن تبحر دارید)
2 حمایت مالی از جانب کارفرما. 

شاید برای شما سوال پیش آید که چه مشاغلی بیشترین شانس را برای دریافت ویزای کار در انگلیس دارند؟ در پاسخ به این سوال لازم به ذکر است که دریافت ویزای کار برای مشاغل معمولی و نیازمند به مهارت کم در حال حاضر از شانس کمتری برخوردار می باشد. از اینرو برای دریافت ویزای کار از دولت انگلستان شما بایستی مهارت خاص و صد البته رزومه ی بسیار قوی داشته باشید. لذا اگر به دنبال مشاغل معمولی یا موقت هستید، شانس زیادی برای دریافت ویزای کار نخواهید داشت. 

پس توصیه ی ما به شما این است که پیش از ارائه ی درخواست برای کسب ویزای کار، در مهارت خاصی سرآمد شده و سعی کنید رزومه ی قوی و قابل مذاکره ای را برای خودتان دست و پا کنید. سپس میتوان بر روی شانس رزومه ی شما برای دریافت ویزای کار حساب باز کرد.  

به منظور دریافت ویزای کار انگلیس، شما بایستی بر اساس سیستم امتیاز کشور انگلستان، امتیاز مطلوب را بدست آورید. هر کشوری از یک سیستم امتیازدهی در امر مهاجر پذیری برخوردار می باشد، کشور انگلستان از این قاعده مستثنی نیست. لذا به منظور دریافت ویزای کار انگلیس، شما بایستی بر اساس سیستم امتیاز دهی کشور انگلستان، امتیاز مطلوب را بدست آورید، پس واجد شرایط شدن شما بر اساس امتیازاتی که در این سیستم کسب می کنید تعیین خواهد شد و امتیازات بر اساس مواردی از جمله: درجه علمی شما، آینده کاری که برای دانش شما موجود می باشد، کارفرمایی که قرار است با وی قرارداد ببندید، سطح زبان انگلیسی شما و همچنین سرمایه و تمکن مالی تعیین می شوند.

workengladvisa1

 مشاغل مورد نیاز انگلستان 2021

حالا که ویزای کار را بیشتر شناختیم. در ادامه به مشاغل مورد نیاز کشور انگلستان در سال 2021 خواهیم پرداخت. معمولا هر کشور در ابتدای هر سال لیستی از مشاغل مورد نیازش را تهیه کرده و در اختیار علاقه مندان قرار می دهد و سیستم مهاجرپذیری آن کشور نیز بر اساس مشاغل مورد نیاز تصمیم به پذیرش مهاجر از طریق ویزای کار می گیرد.در سال 2021 نیز کشور انگلستان بر اساس کمبودی که از لحاظ نیروی کار در نظر گرفته است اقدام به انتشار یک لیست کرده است. بر اساس این لیست مشاغلی چون دانشمندان و بیوشیمیستهای زیست شناسی و دانشمندان فیزیک با عنوان شغلی زمین شناس، مهندس، هیدرولوژیست، ژئوفیزیست، ژئوشیمیست، مدیر خدمات فنی در مناطق تخریب و زمین شناس ارشد منابع در بخش معدن، در بخش فیزیک و در بخش زیست شناسی در صدر این لیست قرار گرفتند. 

همچنین کلیه مشاغل موجود در کدهای شغلی مهندسی، مهندسی مکانیک، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندسی طراحی و توسعه، مهندسی تولید و پردازش، متخصصان مهندسی، تحلیلگران مشاغل مربوط به فناوری اطلاعات ، معماران و طراحان سیستم، برنامه نویسان و متخصصان توسعه نرم افزار، متخصصان طراحی و توسعه وب، متخصصان فناوری اطلاعات و ارتباطات، پزشکان، روانشناسان، دامپزشکان، پزشکان رادیوگرافی،  متخصصین گفتار درمانی و پرستاران نیز در این لیست گنجانده شده اند.

همچنین متخصصان آموزش دوره متوسطه از جمله معلمان آموزش متوسطه در موضوعات ریاضی ، فیزیک ، علوم، علوم کامپیوتر و ماندارین، اقتصاد دانان و متخصصان آمار، معماران در کلیه گرایش ها، نقشه برداران و كليه مشاغل موجود در اين کد شغلي، مددکاران اجتماعی، مهندسین کنترل کیفیت و برنامه ریزی و کلیه مشاغل موجود در این کد شغلی و پیراپزشکان نیز در ادامه ی این لیست قرار داده شده اند.

لازم به ذکر است که در ادامه ی این لیست، هنرمندان از جمله رقصندگان (رقصندگان ماهر باله کلاسیک) و نوازندگانی که استانداردهای مورد نیاز ارکسترهای معتبر بین المللی را برآورده می کنند نیز به عنوان مشاغل مورد نیاز ذکر شده اند.همچنین لازم به ذکر است که تولیدکنندگان و کارگردانان هنری و کلیه مشاغل موجود در این کد شغلی، طراحان گرافیک، جوشکاران و سرآشپزها از جمله آشپز اجرایی، سرآشپز تخصصی، سرآشپز سس و متخصصان آشپزی از جمله مشاغلی هستند که در سال 2021 در کشور انگلستان، به عنوان مشاغل مورد نیاز به رسمیت شناخته شده اند.

workvisaengland

میزان درآمد و حقوق در انگلیس

اگر بنا بر این باشد که به دنبال ویزای کار انگلیس در کشور انگلستان باشیم لازم است که از میزان درآمد و حقوق در این کشور مطلع شویم:

لازم به ذکر است که هزینه ی زندگی در کشوری مثل انگلستان بالا است. لذا میزان حقوق و مزایا نیز در این کشور به نحو قابل توجهی بالا می باشد. از اینرو 
متوسط درآمد شغل مهندس نرم افزار72000  پوند در سال، 
متوسط درآمد شغل مدیر فروش 93،500  پوند در سال، 
متوسط درآمد مدیریت IT 96،152  پوند در سال، 
متوسط درآمد مدیر مالی69.942  پوند در سال، 
متوسط درآمد مهندسی معمار60000  پوند در سال، 
متوسط درآمد شغل مدیر مالی93000  پوند در سال، 
متوسط درآمد شغل مدیر اجرایی پروژه91000  پوند در سال، 
متوسط درآمد شغل کارگردانی138000  پوند در سال، 
متوسط درآمد شغل مهندس مکانیک86000  پوند در سال، 
متوسط درآمد شغل مهندس IT 95000  پوند در سال و متوسط درآمد شغل مهندس عمران 75000 پوند در سال برآورد میشود.

visayekarienglestan

نرخ بیکاری در انگلیس

یکی از مهمترین مسائلی که در ارتباط با دریافت ویزای شغلی بایستی مدنظر قرار بگیرد، کسب اطلاعات در ارتباط با نرخ بیکاری می باشد، لذا گفته شده است که در ده سال گذشته نرخ بیکاری در کشور انگلستان به طرز چشمگیری کم شده است و این می تواند برای تمام کسانی که در حال یافتن شغل در کشور انگلستان می باشند خبر خوبی باشد. قبل از شروع پاندمی کرونا اعلام شد که نرخ بیکاری در این کشور به عدد 4 رسیده است و این یعنی از میان هر 100 نفر در کشور انگلستان 96 نفر مشغول به کار هستند و فقط 4 نفر بیکارند و این یک اتفاق جالب در کشور انگلستان بود که جویندگان کار را خوشحال میکرد و نشان میداد که اوضاع کار در این کشور بسیار مطلوب می باشد. اما در سال 2020 و سال 2021 به دلیل پاندمی کرونا اوضاع اقتصادی و وضع معیشت در سرتاسر جهان تحت تاثیر قرار گرفت. و طبیعی است که اقتصاد و وضع کار در کشور انگلستان نیز تابع شرایط جهانی قرار بگیرد تا حدودی افت کند. لذا اداره آمار ملی انگلیس اعلام کرده است که نرخ بیکاری در کشور انگلستان، از ماه های سپتامبر تا نوامبر سال 2020 با رشد 6 درصدی روبرو بوده است و این میزان یعنی اضافه شدن 1/9 میلیون نفر به جامعه ی افراد بیکار، و گفته شده است که این میزان بیکاری، جامعه ی افراد جوان را هدف قرار داده است.

workvisaen

مدارک لازم ویزای کار انگلیس

اگر به منظور پیدا کردن یک فرصت شغلی به کشور انگلیس میروید لازم است بدانید که بعد از طی کردن مراحل اولیه و آگاهی از مشاغل مورد نیاز در بریتانیا و همچنین پیدا کردن یک کارفرما، بایستی برای ثبت درخواست ویزای کار در انگلیس مدارک خاصی را تهیه و آنها را ارائه نمایید:  

این مدارک مهم و مورد نیاز، به شرح زیر هستند:

1 ارائه یک گذرنامه ی با اعتبار حداقل 6 ماه
2_ ارائه جاب آفر (پیشنهاد کاری) که مورد تایید اداره ی کار بریتانیا باشد
3_ مدارک تحصیلی و سوابق کاری که در ارتباط با رشته تحصیلی باشند ( وجود ترجمه ی این مدارک الزامی می باشد)
4_ مدرک زبان ( آیلتس یا تافل)
5_ شما باید برای یک سال زندگی در این کشور تمکن مالی داشته باشید
6_ ارائه بیمه نامه معتبر
7_ ارائه یک اجاره نامه معتبر و
8_  گواهی سلامت که نشان دهنده سلامت جسمی و روحی فرد جویای کار می باشد.

اقامت با ویزای کاری انگلیس 

افرادی که متقاضی یافتن شغل در کشور انگلستان هستند باید بدانند که اگر در حین کار در این کشور به تحصیل بپردازند، و یا حتی اگر صرفا با ویزای تحصیلی به خاک انگلستان وارد شوند، خیلی راحت تر از افرادی که در خارج از خاک انگلستان به دنبال ویزای کار انگلیس هستند می توانند به یافتن شغل در این کشور امیدوار بوده و همچنین خیلی آسان تر از سایرین قادر خواهند بود برای دریافت ویزای کار انگلیس اقدام نمایند. 

پس اگر به دنبال دریافت ویزای کار انگلیس هستید، قطعا می دانید که دریافت ویزای کار این کشور کمی سخت و پیچیده است، پیشنهاد ما به شما این است که ابتدا با ویزای تحصیلی به کشور انگلستان وارد شوید. سپس شما میتوانید پس از فراغت از تحصیل در یک مدت مشخص به جستجوی شغل پرداخته و به محض یافتن شغل، ویزای تحصیلی خودتان را به ویزای کاری تغییر داده و با این روش به شیوه ای آسان تر موفق به دریافت اقامت شوید. 
لذا شیوه ی کسب اقامت در کشور انگلستان اینگونه است که شما بایستی ابتدا بصورت قانونی و با ویزا وارد خاک کشور انگلستان شده و در این کشور مشغول به انجام کار یا تحصیل شوید. بعد از گذشت 10 سال، در صورت عدم وجود سوء پيشينه و پرداخت به موقع مالیات، دولت انگلستان به شما اقامت انگلستان را خواهد داد. و پس از این ده سال و بعد از سپری شدن 3 سال دیگر، شما پاسپورت دریافت خواهید کرد و رسما  تابعیت انگلیس را دریافت خواهید کرد.

هزینه صدور ویزای کاری انگلستان

قطعا به منظور کسب ویزای کار انگلیس، شما بایستی هزینه هایی را پرداخت نمایید، از جمله  هزینه های مرتبط با سفارت.همچنین علاوه بر پرداخت این هزینه ها، هزینه ای تحت عنوان بیمه مسافرتی نیز بایستی در نظر گرفته و توسط شما (به عنوان شخصی که قصد مهاجرت دارد) پرداخته شود.لذا چنانچه شما به صورت آنلاین قصد ارسال درخواست تان را دارید، بایستی این مورد را به صورت مجازی انجام و مدارک را به واسطه ی درگاه های مربوطه آپلود نمایید. اما اگر به شیوه ی حقیقی و به صورت فیزیکی و از طریق سفارت یا کنسولگری مراجعه و درخواست ویزا کردید بایستی از طریق دفاتر بیمه مهاجرتی این مورد را پیگیری کنید. البته پرداخت حق بیمه، متناسب با طول مدت اقامت و یا مدت ویزا انجام می گردد. برای مثال اگر شما به مدت سه سال قرار است در بریتانیا مشغول به کار شوید، بیمه ی شما برای همین مدت زمان در نظر گرفته خواهد شد. و اگر این مدت زمان ویزای کارتان طولانی تر باشد، بیمه ی شما برای مدت زمان طولانی تر در نظر گرفته میشود.

همچنین پوشش بیمه برای همراهان نیز باید انجام گیرد و بیمه ی همراه، هزینه ی بیمه را بیشتر خواهد کرد. به عنوان مثال اگر ویزا برای مدت زمان 3 سال داده شده باشد. هزینه ی بیمه برای متقاضی 610 پوند و برای همراهان به ازای هر نفر نیز 610 پوند محاسبه می گردد.           

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ