02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

رستوران های سنتی با موسیقی زنده در تهران

08 دی ، 1400
Raz Aseman Paytakht

رستوران های سنتی با موسیقی زنده در تهران

امروزه هر خیابان و محله ای از تهران رو که بگردی، حتما یک یا چند رستوران رو پیدا می کنی که دارای تم ها و منوهای مختلفی هستن. شاید بد نباشه اگر، گاه گداری برای ایجاد تنوع هم که شده باشه یکی از این سالن های غذاخوری رو انتخاب کنید و واسه صرف یک وعده غذایی به اونجا برید. ما ایرانی ها هر چقدر هم امروزی باشیم و به دنبال مکان های مدرن و لاکچری باشیم، باز هم مهم ترین و راحت ترین مکان هایی که در اون ها احساس آرامش می کنیم و دوست داریم هر چند وقت یک بار سری بزنیم و غذایی میل کنیم؛ رستوران ها و سفره خانه های سنتی هستن. بنابراین در مجله گردشگری راز آسمان پایتخت همراه باشید تا به معرفی برخی از این سفره خونه ها و رستوران های سنتی می پردازیم.

resturanmosighizende

آشنایی با رستوران های سنتی با موسیقی زنده در تهران

اگر در غرب تهران زندگی می کنید و هراز گاهی برای ایجاد تنوع و یا برگذاری دورهمی های دوستانه و خانوادگی مایلید برای صرف شام یا نهار به یک فضای سنتی و با صفا برید، رستوران شهربانو رو فراموش نکنید. این مکان یکی از مهم ترین و مجلل ترین رستوران های سنتی با موسیقی زنده در تهران محسوب میشه که فضای اون به طور کامل به صورت سنتی طراحی شده اما وسایل و تجهیزاتش مدرن و امروزی هستن. این مجموعه دارای دو قسمت مجزا هست که، یک قسمت اون کافی شاپ و قسمت دیگه رستوران هست. هر روز ساعت ۸ تا ۱۲ گروه موزیکال رستوران به نواختن انواع آهنگ ها و ترانه های سنتی و پاپ می پردازن.

شهرک غرب، بلوار دادمان، بلوار درختی، مجتمع تجاری خلیج فارس؛ آدرس و نشانی رستوران شهربانو هستش.

shahrbanoresturan

رستوران سنتی سروستان

دومین رستوران سنتی است که علاوه بر سرو غذا، نواختن موسیقی هم جزیی از برنامه هر روزه اون ها ست. در این مکان انواع خوراک ها و غذا های ارگانیک در یک فضای باز همراه با پخش موسیقی سرو میشن. در محوطه رستوران، غرفه هایی مثل عکاس خونه، فروش صنایع دستی، سوغات ترکمن، فست فود و کافی شاپ وجود داره. همت غرب، خیابان خرازی، خروجی دریاچه چیتگر؛ آدرس این سفره خونه با صفاست.

سومین رستوران از این دست، سفره خانه سایمان هست که دارای یک  طراحی داخلی جذاب از جنس چوب هست. همچنین اجرای موسیقی زنده سبب به وجود اومدن یک فضای ناب و بی مانند در این مکان رویایی شده. در این سفره خانه انواع غذاهای سنتی و اصیل ایرونی و البته قلیون سرو میشه.

صادقیه، ستارخان، خیابان خسرو شمالی، نبش خیابان سازمان آب؛ آدرس این سفره خونه زیبا هست.

sarvestanresturan

رستوران های سنتی با موسیقی زنده در شمال تهران

رستوران عالی قاپو

یکی از رستوران های سنتی با موسیقی زنده تهران هستش که دارای سبک معماری اصیل ایرانی و با حال و هوای تهرون قدیم هست. این مکان ظرفیت پذیرایی همزمان از ۲۵۰ نفر رو داره، که درآن انواع غذاهای ایرونی رو  طبخ و سرو میکنن. این مجموعه در منطقه ونک خیابان حقانی، خیابان گاندی جنوبی واقع شده.


alighaporesturan

رستوران باربد

دومین رستوران سنتی که در شمال شهر واقع شده، رستوران باربد هست. در این رستوران کاملا سنتی، لذیذ ترین غذا ها رو طبخ می کنن که در پخت این غذاها از با کیفیت ترین مواد استفاده شده. مهم ترین ویژگی این سفره خانه سنتی، دارا بودن مکانی به نام تالار آئینه هستش که در اون چای و قلیان سرو می شه.

 آدرس این سفره خانه؛ ونک، خیابان سئول، بالاتر از میدان شیخ بهایی هست.

رستوران های دیگه ی شمال شهر که دارای این مدل تم هستن؛ رزفر، نایب ساعی و حوض خونه نام دارن.


barbodresturan

رستوران ترمه

یکی دیگه از بهترین رستوران های سنتی با موسیقی زنده که در جنوب پایتخت واقع شده است. جذابیت های این رستوران به حدی ست که، این مکان به یکی از خواستگاه های مسافران داخلی و توریست های خارجی تبدیل شده. طراحی کاملا ایرانی و استفاده از نماد خانه های ایرانی مثل حوض آبی و پنجره های رنگی و سماورهای بزرگ، در کنار پخش موسیقی زیبای ایرونی و اجرای سیاه بازی و نواختن دف و نی این مکان رو به یک رستوران رویایی و جذاب تبدیل کرده.

میدان امام خمینی، ابتدای خیابان فردوسی، خیابان کوشک مصری؛ نشانی این سفره خونه مجلل و زیبا هست.

termehresturan

رستوران نون و نمک فخرالملوک

یکی دیگه از رستوران های سنتی هستش که در یک خانه قدیمی و به جا مانده از عهد قاجار قرار داره. قدمت بنای یاد شده ۱۲۰ سال هست. وجود سرداب و حوض آبی در وسط حیاط که دور تا دور اون رو گلدان های زیبا احاطه کردن، زیباترین منظره نوستالژیکی هستش که در هیچ جای دیگه نمی توان مشابه اونو پیدا کرد. البته نباید فراموش کرد که این رستوران، جزء گران قیمت ترین سفره خونه های تهرون به شمار میاد.‌ یکی از مهم ترین برنامه های این سفره خانه که هر روز بدون استثنا اجرا میشه، پخش موسیقی زنده هست.

آدرس این رستوران؛ در میدان بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، پایین تر از چهارراه سرچشمه، کوچه نصرالهی هست.

nononamakresturan

رستوران شبستان

یکی از بهترین رستوران های سنتی با موسیقی زنده در مرکز پایتخت هستش که همیشه عده زیادی برای صرف غذا به اونجا میرن. دکوراسیون زیبا و غذاهای لذیذ و اصیل ایرانی، مهم ترین دلایل محبوبیت این مجموعه ست. پخش موسیقی در این رستوران در ۷ بخش و هرشب راس ساعت ۴۵: ۸ تا ۱۲ شب انجام میشه. این رستوران؛ در خیابان استاد نجات اللهی، حد فاصل خیابان سمیه و طالقانی قرار داره.

یکی دیگه از این سفره خانه ها که در مرکز شهر قرار داره، رستوران دالون دراز هست که در سال ۱۳۵۰ تاسیس شد و جزء اولین مجموعه هایی بوده که مجوز پخش موسیقی زنده رو گرفته.

آدرس این مجموعه؛ خیابان کارگر شمالی، امیرآباد، روبروی بیمارستان قلب.

رستوران کشتی سندباد و رستوران باغ صبا، مجموعه های دیگری هستن که در مرکز شهر واقع شده اند.

resturanshabestan

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ