02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

محله بستکیه دبی

20 دی ، 1400
Raz Aseman Paytakht

محله بستکیه دبی، یکی از زیباترین و پرجاذبه ترین محلات قدیمی شهر هست که دارای معماری منحصر به فردی مانند جنوب ایران ست. این محله، در کنار نهر و کانال دبی قرار داره و هر گردشگری رو به سوی خودش جذب می کنه. باورش اندکی سخته اگر بگوییم که شهر پر تجمل و پر زرق و برق دبی، زمانی آنقدر محدود و کوچک بود که در گوشه ای از نهر و در محله بستکیه امروزی واقع بوده. اما امروزه این شهر به حدی پیشرفت کرده که، شهر قدیمی به یکی از محلات آن تبدیل شده است. 

bastakiyadubai

مهم ترین نکته ای که در مورد این منطقه وجود داره اینه که، این منطقه توسط ایرانیان مقیم دبی در گذشته ساخته و آباد شده است. بادگیرهای خانه ها و بناهای این محله که شبیه به بادگیرهای شهر بوشهر هستن، گواهی روشن بر این ادعا هستن. گذراندن یک روز در کوچه پس کوچه های این منطقه قدیمی، لحظات زیبایی رو برای شما خلق خواهد کرد.‌ این محله، قدیمی ترین منطقه مسکونی دبی بوده که در قرن نوزدهم به دست صیادان و تاجران ثروتمند ایرانی که به دنبال مروارید بودن ساخته شده.

bastakiyadubai

چگونه به محله بستکیه دبی برویم؟

برای رفتن به محله بستکیه دبی، باید سوار یک آبراه یا قایق سنتی شد و طول نهر رو پیمود. بعد از وارد شدن به این منطقه از قایق پیاده شوید و در کوچه های آن از تماشای ساختمان ها و بناهای آجری رنگی لذت ببرید. زمانی که به بناها نگاه می کنید، قطعا بادگیرهایی رو بر فراز آن ها مشاهده می کنید که اختراع و یادگار ایرانیان قدیم هستن.


bastakiyadubai


جشن ها و جشنواره های برگزار شده در محله بستکیه دبی

نمایشگاه سالانه دسیکا، مهم ترین نمایشگاهی ست که در اواسط اسفند تا اواسط بهار در محله بستکیه دبی برپا میشه. این نمایشگاه هر ساله و هم زمان با هفته هنر در دبی دایر می شود.‌ در طول برگزاری نمایشگاه، گردشگران می توانند در ورکشاپ های متنوع شرکت و یا از آثار به نمایش گذاشته شده هنرمندان بازدید کنند.


bastakiyadubai

گالری ها و نمایشگاه های هنری واقع در محله بستکیه دبی

فروشگاه و گالری XVA یکی از نمایشگاه گالری های دائمی و معروف خاورمیانه ست که، در این منطقه قرار داره و آثار هنرمندان کشورهای عربی رو به نمایش میزاره.‌ لازم به ذکر است، بنایی که گالری در آن دایر میشه هتلی زیبا و سنتی ست که گردشگران زیادی مایل به اقامت در آن هستن.‌

یکی دیگر از این مکان های هنری، گالری مجلس هست که سابقه خوبی در معرفی هنرمندان به عرصه بین المللی رو داره و بازدید کنندگان زیادی از سراسر دنیا از آن بازدید می کنن. خانه چای عربی دلنشین، که یک سفره خانه سنتی ست در کنار و اطراف این گالری قرار داره که با نشستن در حیاط زیبای آن و نوشیدن استکانی چای و یا لیوانی آب میوه، می توانید خستگی رو از تن بیرون کرده و تجدید قوا کنید.‌

bastakiyadubai

آشنایی با فرهنگ و زندگی مردم محله بستکیه دبی

برای آشنایی با فرهنگ مردمان بومی این منطقه، می توانید به وسیله تورهای مسجد جمیرا وارد این محله شوید. در این محله قدیمی، انواع خوراک های سنتی بادیه نشین های بومی وجود داره که می تونید یکی از این خوراک ها رو سفارش بدین و از خوردن آن ها لذت ببرید. صاحبان قهوه خانه ها و سفره خانه هایی که در این منطقه قرار دارن سیاه چادرها و خیمه های عربی رو برای پذیرایی از گردشگران و توریست ها آماده کردن که میتونن درون آن ها به خوردن غذا و استراحت بپردازند. در این چادر ها ضیافت های شبانه ای تدارک میبینن که در نوع خودش بی نظیر هست. ‌در این شب نشینی ها، از مهمان ها با انواع غذاهای لذیذ و شیرینی های متنوع پذیرایی به عمل میاد.

موزه الفهیدی در محله بستکیه دبی

بنای الفهیدی، قدیمی ترین بنای شهر دبی هست که در دهه ۱۷۰۰ توسط بومیان و برای اهداف نظامی ساخته شده. ‌این بنای تاریخی که، به بنای آهکی هم معروف هست با مرجان ها و پوسته ها ی صدف و موجودات دریایی بنا شده که به وسیله آهک به هم متصل شدن. این بنا دارای قسمت های مختلفی هست که، بازار فروش اجناس یکی از این قسمت هاست. از قسمت های دیگه ی این قلعه می توان به اتاق هایی که به عنوان زندان استفاده شدن، آب انبار و یا انبار مهمات و دفتر کار حاکم دبی در زمان های قدیم اشاره کرد که، بازدید و دیدن آن ها خالی از لطف نیست. در سال ۱۹۷۱ ،کل بنا به موزه تغییر کاربری داد و از آن پس تا به امروز میزبان گردشگران و بازدید کنندگان تور لحظه آخری دبی از سراسر دنیاست.

bastakiyadubai

مهم ترین جاذبه محله بستکیه دبی

در کنار تمام جذابیت ها و زیبایی هایی که در محله بستکیه دبی وجود دارد، سوار شدن بر روی یک قایق عربی به نام داو و لذت بردن از کروز بر روی نهر و خوردن هم زمان خوراکی های بومی عربی و گوش دادن به یک موسیقی اصیل عربی، خاطره ساز خواهد بود. سوار شدن بر روی این قایق ها و لذت بردن از غذا و موسیقی در یک فضای کاملا سنتی، مهمترین جاذبه این منطقه به شمار میاد.
نکته: منطقه حکومتی دبی که در اصل به آن دیوان میگن، در نزدیکی و اطراف محله بستکیه قرار داره. همچنین مسجد گرند و بازار قدیمی و پر رفت و آمد شهر در این منطقه واقع شدن. بنابراین با انتخاب تور لحظه آخری دبی میتوانید از محله قدیمی بستکیه این منطقه حکومتی هم دیدن کنید.


bastakiyadubai

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ