02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

میدان آزادی تفلیس

31 مرداد ، 1401
راز آسمان پایتخت

میدان آزادی تفلیس 

این روزها کشور گرجستان و بخصوص شهر تفلیس، مقصد بسیاری از گردشگران تور تفلیس و توریست هایی هست که از سراسر دنیا برای دیدن جاذبه ها و دیدنی های آن وارد این شهر میشن. خیابان ها و میادین تاریخی و مهم هر شهر، اولین جاهایی هستن که توریست ها مشتاق دیدنشون هستن. بنابراین آشنایی و شناخت این مکان ها بسیار با اهمیت هست. میدان آزادی تفلیس، اصلی ترین میدان این شهره که نقش اساسی در مرتبط کردن خیابان های دیگه ی شهر به هم دیگه دارد.

tbilisifreedomsquare

آشنایی با میدان آزادی تفلیس و تاریچه آن

همون طور که قبلا ذکر کردیم این میدان، نقش مهمی در برقراری ارتباط بین خیابان های دیگه داره بنابراین هر گردشگر و توریستی که وارد این شهر میشه برای دیدن نقاط دیدنی شهر ناچار است که از این میدان رد شود. بنابراین این مکان به شاهراه مهمی در این شهر تبدیل شده است. افراد بومی و بسیاری از گرجی ها این مکان رو به نام میدان پروان میشناسن.میدان آزادی تفلیس یکی از قدیمی ترین میدان های شهر هستش که سال ها پیش یعنی در سال های ۱۹۱۹ این میدان رو با نام لنین میشناختن اما بعد از فروپاشی شوروی و استقلال کشور گرجستان، این مکان رو به نام امروزی میدان آزادی تفیس نامگذاری کردن. علت این نامگذاری اینه که، در دوران انقلاب اکثر اعتراض ها و شورش ها از همین مکان سرچشمه می گرفت و به این جا ختم می شدن. در حال حاضر گرجستانی ها بیشتر جشن ها و مراسم ها و فستیوال های خودشونو تو این مکان برگزار می کنن.

meydanazaditeflis

نماد میدان آزادی تفلیس

مجسمه گیورگی به عنوان نماد این میدان معروف هست. این پیکره که دارای ارتفاع ۴۴ متر هست، مربوط به گیورگی مقدس هست. این مجسمه از ارزش و اهمیت زیادی در نزد گرجی ها برخورداره و دلیل این که این مجسمه به نماد آزادی این شهر و حتی کشور گرجستان تبدیل شده، ارزش معنوی اون هست. تا قبل از دستیابی این کشور به آزادی و استقلال، مجسمه لنین در این مکان قرار داشت اما بعد از این اتفاق مهم مردم پیکره لنین رو پایین کشیده و مجسمه گیورگی مقدس رو به جای اون نصب کردن.

squarefreedomtbilisi

مسیرهای رسیدن و بازدید از میدان آزادی تفلیس

بازدید از میدان آزادی تفلیس هیچ گونه محدودیتی نداره اما بهترین زمان برای بازدید، بعد از ساعت ۱۰ صبح هست چون بعد از این ساعت تمام رستوران ها و کافه ها و مراکز خرید اطراف میدان باز میشن و افراد می تونن در یکی از این کافه و رستوران ها خستگی در کنن و یا این که در فروشگاه ها و مغازه های پر زرق و برق اطراف خرید کنن. رسیدن به این مکان کار سختی نیست چون همون طور که قبلا ذکر شد، این محل یک شاهراه مهم برای ارتباط میان خیابون های اطراف به شمار میاد.تقریبا ۶ خیابان اصلی و مهم شهر به این مکان ختم میشن و یا از آن می گذرند. مترو، اتوبوس، تاکسی و یا خودروی شخصی؛ همه این ها راه هایی هستن که به وسیله اون ها میشه به راحتی خود رو به این میدون تاریخی رسوند. برای پرداخت کرایه اتوبوس و یا تاکسی جای هیچ نگرانی نیست، چون این شهر شهر کوچک و ارزانی به حساب میاد در نتیجه کرایه ماشین خیلی به صرفه و ارزون تموم میشه.

freedomsquareoftbilisi

نشانی و آدرس دقیق میدان آزادی تفلیس

این میدان در انتهای ضلع شرقی خیابان روستاولی  قرار گرفته. خیابان روستاولی یکی از جاذبه های دیگر شهر تفلیس هست که، معروفیت و شهرت اون کم تر از میدان آزادی نیست. افرادی که به این میدان وارد میشن یا از خیابون روستاولی گذشته اند و یا این که بعد از دیدن میدان به اون وارد میشن.

جاذبه ها و اماکن دیدنی اطراف میدان آزادی تفلیس

اگه مایلید بدون درد سر و به آسونی تمام جاذبه های دیدنی شهر تفلیس رو بازدید کنید، حتما بازدید خودتونو از میدون آزادی شروع کنید چون بسیاری یا بهتره بگیم همه جاهای دیدنی شهر در اطراف و نزدیکی اون قرار دارن. این مکان ها شامل پارک پوشکین، پل صلح تفلیس ، موزه ملی ، کلیسای سیونی و ساختمان شهرداری تفلیس هستن. اما مهم ترین این اماکن پارک پوشکینه که در شمال میدان قرار دارد. در وسط اون فواره ای زیبا قرار داره که بر روی اون مجسمه الکساندر پوشکین رو نصب کردن. برای دیدن این مجسمه و لذت بردن از زیبایی های اون بهتره شب ها و در تاریکی هوا به اونجا برید، چون با چراغ های رنگی زیبا تزیین شده و در شب جلوه خاصی پیدا می کنه.

معماری میدان آزادی تفلیس

معماری میدان آزادی تفلیس با طراحی مدرن و سبک نئو کلاسیک هست که در اوایل قرن ۱۹ میلادی ساخته شده. با این حساب نزدیک به ۲۰۰ سال از ساخت اون میگذره اما هنوز زیبایی خودشو به نحو احسن حفظ کرده. مجسمه امروزی که در وسط میدان با ابهت تمام خودنمایی می کند، از ترکیب طلا و سنگ گرانیت و برنز ساخته شده. در هر نقطه ای از شهر میشه به راحتی مجسمه نصب شده بر روی میدون رو تماشا کرد که مانند یا نقطه نورانی و زیبا همیشه در حال درخشیدن است.

freedomsquaregeorgia

جایگاه میدان آزادی تفلیس در نزد مردم

این میدان بعد از استقلال گرجستان از اهمیت ویژه ای در نزد مردم این کشور برخورداره. در گذشته، این مکان محلی برای اعتراض و شورش بود اما بعد از بازگشت صلح و آرامش به کشور نام این میدان برای همیشه تغییر کرد و به آزادی شهرت پیدا کرد و بعد از آن دیگر، این میدان هیچ اعتراض و خشونتی رو به خودش ندیده بلکه مکانی شده واسه شادی و جشن گرفتن مردم گرجستان.ما به مسافران تور تفلیس 7 شب و 8 روز رو پیشنهاد می کنیم تا بتونین تو این زمان حتما میدون آزادی تفلیس رو ببینین.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ