02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

میدان اروپا باتومی

31 مرداد ، 1401
راز آسمان پایتخت

میدان اروپا باتومی

اصلی ترین و مهم ترین میدان در شهر زیبا و ساحلی باتومی میدان اروپا نام داره. این محوطه بزرگ و وسیع در مرکز شهر قرار داره که  به وسیله بناهای قدیمی و سنتی و ساختمان های جدید و مدرن احاطه شده که در طول سال میزبان عده زیادی مهمان و جهان گرد با تور باتومی از سراسر دنیا ست. نقطه به نقطه این شهر مملوه از آثار و بناهای تاریخی و تفریحی که جزء جاذبه های گردشگری به حساب میان ولی این میدان جایگاه خاصی در نزد توریست ها و گردشگران داره و اکثر اون ها معتقدند که این مکان زیباترین میدان در نه تنها باتومی بلکه در کل گرجستانه.اگه برای اولین بار از این میدان دیدن کنید  در نگاه اول این مکان رو محل تلاقی دو سبک معماری کلاسیک و مدرن خواهی دید. آمیختن این دو سبک سبب ایجاد زیبایی قابل توجهی در این محل شده. علت نام گذاری این مکان به اروپا این بوده که در ساخت بناها و ساختمان های اطرافش سعی بسیار شد تا از ساختمان ها و معماری اروپا الگو گرفته شود. 

squarebatumi1

 تاریخچه میدان اروپا باتومی

میدان اروپا یک محوطه باز و بزرگه که در وسط شهر قرار داره. در سال ۲۰۰۷ میلادی شهردار باتومی تلاش کرد تا از این محوطه نسبتا وسیع استفاده کنه و از اون یک جاذبه توریستی و دیدنی درست و به دیگر جاذبه های شهر اضافه کنه. در اون زمان پروژه احداث این مکان یک میلیون لاری گرجی هزینه برداشت که هزینه ای زیاد محسوب می شد.
اما صرف وقت و هزینه بسیار ارزش این کار رو داشت چون در حال حاضر روزانه تعداد زیادی گردشگر واسه دیدن این میدان وارد شهر می شن و اگه سری به این میدان بزنید خواهی دید که عده زیادی افراد خارجی در این مکان و خیابان منتهی به اون در حال گشت و گذار و البته ثبت تصاویر و عکس های به یاد ماندنی هستن. این جاذبه دیدنی در خیابان آباشیدزه واقع شده. 

squrebatumi2

دیدنی های میدان اروپا

مهم ترین و زیباترین جاذبه میدان اروپا مجسمه ای بلند و رفیع به نام میدیاس. این سازه نماد یک زن جوان به نام میدیا هستش که گردنبند و تاجی طلایی رنگ بر سر و گردن خود داره. همچنین یک گوسفند طلایی در دست دارد که ارتباط قدیمی اروپا و گرجستان رو به نمایش می زاره. این سازه در قسمت شمالی میدان اروپا واقع شده. دومین جاذبه و دیدنی این میدان ساختمان ها و بناهای اطراف میدان هستن.ساختمان هایی که واسه ساخت اونا از معماری اروپایی الهام گرفته شده. این بنا ها و ساختمان دارای اندازه های مختلفی هستن که دور تا دور میدان رو پوشش دادن. جالب اینجاس که هر کدوم از این بناها کاربردی متفاوت و خاص دارن. مثلا برخی مسکونی و برخی دیگه اداری و یا تجاری هستن. اکثر بناهای سنتی در اختیار مالکان خصوصی هستن و اغلب خانواده ها و شهروندان قدیمی شهر در اون ها زندگی می کنن. 

squarebatumi4

سومین جاذبه این میدان ورزشگاه های متعددی هستن که در اطراف اون ساخته شدن. در اطراف این میدان واسه انواع ورزش ها محوطه هایی رو تدارک دیدن که افراد بومی و شهروندان باتومی به اونجا میان و به ورزش کردن مشغول میشن. دوچرخه سواری، یکی از این ورزش هاس که محوطه ای رو به اون اختصاص دادن.ساعت نجومی که در این محل وجود داره چهارمین جاذبه دیدنیه که در اطراف این میدان وجود داره. ساعت نجومی که در این میدان ساخته شده در حقیقت یک عمارته که در چند سال گذشته به اون اضافه شد. برج این ساعت وضعیت ماه و ستاره ها و خورشید رو به نمایش می زاره. علاوه بر این سازه زمان و موقعیت ماه و خورشید و نصف النهار و افق رو هم نمایان می کنه. یکی از مهم ترین دلایل محبوبیت این ساعت در نزد بازدید کننده ها سیستم پیچیده و منحصر به فرد اونه. 

squrebatumi3

پنجمین جاذبه این میدان جشن ها و کنسرتهاییه که در این محل به طور زنده اجرا میشن. مردم گرجستان در طول سال جشن های زیادی رو برگزار می کنن که این مکان یکی از چندین مراکزیه که در اون جشن بر پا میشه. شگفت زده خواهی شد اگه بدونید محوطه میدان ظرفیت ۵۰۰۰۰ نفر رو داره. این ویژگی مهم ترین دلیل واسه انتخاب این محل به عنوان محل برگزاری مراسمات گوناگون هست.گروه بونا ویستا و انریکه ایگلسیاس مشهور ترین گروه های موسیقی گرجی هستند که هر سال چندین کنسرت در این محل برگزار می کنن. ششمین جاذبه که خوشمزه ترین جاذبه توریستی  این مکان به شمار میان رستوران ها و کافه ها و فست فودی ها اطراف این میدان هستن. این غذا خوری ها بهترین و باکیفیت ترین غذاهای گرجی و البته اروپایی و آسیایی رو به مشتریان خودشون عرضه می کنن. پرطرفدارترین فست فودی فروشی که در این محل قرار داره فست فود مک دونالده که لذیذ ترین ساندویچ های مک دونالد رو تهیه و عرضه می کنه. 

squrebatumi5

بهترین زمان واسه بازدید از میدان اروپا باتومی

از نظر گردشگران و توریست های خارجی بهترین زمان واسه دیدن و بازدید از میدان اروپا صبح و بعدازظهره اما دیدن این محل زیبا و پر زرق و برق در شب جذابیتی داره که ادم رو به وجد میاره. ساختمان های قدیمی و مدرن و نورانی شده با انواع چراغ ها و لامپ های رنگی و سفید منظره ای زیبا رو در شب ایجاد می کنن. بهترین فصل واسه بازدید از این مکان  فصل تابستانه چون فواره های وسط میدان به شکل زیبایی به کار میوفتن و همراه با موزیک آب رو به بالا پرتاب می کنن. میتونید با تور باتومی 7 شب و 8 روز باتومی از این میدون زیبا دیدن کنید.

squarebatumi6

   

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ