02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

برج دختر استانبول

13 مرداد ، 1401
راز آسمان پایتخت

برج دختر استانبول کجاست؟

در جنوبی‌ترین نقطه تنگه بسفر، قلعه‌ای در یک جزیره کوچک ساخته شده است که نام آن برج دختر استانبول (Maiden’s Tower) می‌باشد. این برج سالها منبع الهام‌بخش هنرمندان، شاعران و موسیقی‌دانان بوده و بسیاری از نقاشان مطرح دنیا، این برج را در طراحی‌های خود به کار برده‌اند. برج دختر یکی از محبوب‌ترین جاذبه‌های گردشگری استانبول است که کسانی که با تور استانبول وارد شهر میشن ازش دیدن میکنن و در 200 متری سواحل آسیایی این شهر قرار دارد. هزاران سال پیش جزیره‌ای که برج دختر بر روی آن قرار دارد بخشی از سواحل آسیایی استانبول بوده که به مرور زمان از آن جدا شده است. در برج دختر استانبول می‌توان با خانواده و دوستان اوقات خوشی را سپری کرد و برای گشت و گذاری جذاب و تاریخی فوق‌العاده است. گردشگران در این مکان روزها و شب‌های فراموش نشدنی خواهند داشت. این برج باشکوه با قدمتی چند هزار ساله شاهد وقایع تاریخی زیادی بوده است و داستان‌های زیادی از آن گفته می‌شود.

clickkonid

maidantower1

تاریخچه برج 

اولین تاریخچه‌ای که از برج دختر استانبول وجود دارد به 400 سال قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد، زمانی که امپراتوری آتن و امپراتوری اسپارت در حال جنگ بودند. در آن زمان بخش آسیایی استانبول به آتن و بخش اروپایی متعلق به اسپارتا بوده و این برج توسط امپراتوری آتن برای دفاع در مقابل ایرانیان ساخته شده است. در دوره بیزانس(قرن پنجم میلادی) این برج را به نام (ارکلا) به معنای قلعه کوچک می‌شناختند. فانوس دریایی برج دختر در زمان عثمانی به آن اضافه شده است که نورهای سفید و قرمز از خود ساطع میکند. در آن زمان فانوس دریایی برج، راه را به کشتی‌ها در دریای مرمره نشان می‌داده است. در طول تاریخ این برج برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار گرفته است. در دوران عثمانی یک خطاط معروف نوشته‌ای بر روی سنگ مرمر را به بالای درب این برج اضافه کرده که هنوز هم آثارآن باقی مانده است. 
maidantower2
علاوه بر تاریخ چند هزارساله برج دختر، گردشگران به خاطر داستان‌های این برج به آن علاقه دارند. در بین مردم دو داستان درباره این برج و علت نامگذاری‌اش گفته می‌شود. اولین داستان مربوط به امپراتوری است که تنها گنج او دخترش بوده و یک فالگیر پیشگویی می‌کند که در سن 18 سالگی خواهد مرد. بنابراین امپراتور دستور می‌دهد تا یک برج مستحکم بسازند و وارث خود را در آن زندانی می‌کند. سالها بعد امپراتور برای تبریک 18 سالگی دخترش به جزیره رفته و یک سبد میوه برایش می‌برد. اما یک مار سمی در میان میوه‌ها پنهان شده بوده و شاهزاده خانم را می‌کشد.به برج دختر استانبول، برج لیاندر هم می‌گویند. داستان دوم این برج هم مربوط به عشق مردی جوان به نام لیاندر و راهبه‌ای به نام  هیرو است. آنها در این جزیره یکدیگر را ملاقات می‌کردند تا اینکه یک روز فانوس جزیره خاموش می‌شود. لیاندر نمی‌تواند در تاریکی راه جزیره را بیابد و با قایق به صخره‌ها برخورد می‌کند. هیرو بعد اطلاع از مرگ مرد جوان خود را از بالای برج به آب‌های دریا می‌اندازد. این داستان‌ها هم در ادبیات و هم در هنرهای دیگر الهام بخش بسیاری از افراد بوده است. 

maidantower3

بازدید از برج

روزانه انبوهی از گردشگران از این برج و سایر جاذبه‌های گردشگری استانبول در تنگه بسفر بازدید می‌کنند. این بنای تاریخی شامل سه طبقه می‌باشد که مناظر خیره کننده‌ای را از شهر استانبول ارائه می‌دهند. در طبقه پایین آن یک رستوران قرار دارد و شب‌های موسیقی در آنجا برگزار می‌شود. طبقه دوم آن نمایشگاه و طبقه سوم گالری هنری است. تماشای مناظر استانبول و حرکت کشتی‌ها در تنگه بسفر بر روی بخش دیدبانی برج بسیار جالب و جذاب است. گردشگران می‌توانند از این برج نه تنها به عنوان یک مکان تاریخی دیدن کنند بلکه از غذاهای رستوران قرون وسطایی نیز لذت ببرند. مناظر بسیار زیبای تنگه بسفر از پنجره‌های برج قابل مشاهده است و گردشگران از سراسر دنیا برای چشیدن نوشیدنی‌ها، غذاهای ترکی و اروپایی رستوران برج دختر به این مکان شگفت انگیز سفر می‌کنند.

تنگه بسفر

بازدیدکنندگان علاوه بر تماشای دریای مرمره می‌توانند در در آب و هوای خنک و فضای آرام جزیره قدم بزنند. مناظر شگفت انگیز جزیره مکان مناسبی برای عکاسی است. مجموعه تصاویر سلفی و عکس‌های برج دختر یادآور خاطرات جالب جزیره و ‌چشم‌اندازهای آن خواهند بود. این جزیره مکانی محبوب برای گردشگران است و می‌توانند در امتداد ساحل آن قدم بزنند و هیچ چیز جالب‌تر از غذا دادن به مرغان دریایی در ساحل این جزیره نیست. همچنین نیمکت‌هایی در سراسر ساحل نصب شده است تا افراد دریای مرمره و کشتی‌های آن را نگاه کنند. در این جزیره کوچک هوای تازه دریا و صدای پرندگان دریایی فضای بسیار جالبی را ایجاد کرده است. در هر زمان از سال بازدیدکنندگان زیادی به این برج می‌روند و علاقه گردشگران به این برج هیچگاه کم نمی‌شود. برخی برای تماشای فرهنگ و معماری چند هزارساله از این برج دیدن می‌کنند و برخی دیگر علاقه مند به بازدید از شب‌های موسیقی و مناظر نورانی تنگه بسفر هستند.

maidantower4

حرکت به سوی برج دختر استانبول 

این برج باشکوه بر روی آب‌های تیره تنگه بسفر ‌چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد. گردشگرانی که در بخش اروپایی استانبول هستند باید به اسکله کاباتاش بروند و از آنجا با قایق‌هایی که در سمت چپ اسکله هستند می‌توانند تنها در چند دقیقه به برج دختر می‌رسند. برای افرادی که در بخش آسیایی شهر هستند، هر 15 دقیقه کشتی‌های این برج از اسکله سالاجاک در محله اسکودار حرکت می‌کنند. گردشگران سفری چند دقیقه‌ای و آرام با کشتی‌های مسافربری تا برج دختر خواهند داشت. 
هتل اسکودار و هتل ایکان از جمله هتل‌های استانبول هستند که در ساحل آسیایی نزدیک به برج دختر قرار دارند. علاوه بر این بسیاری از هتل‌های استانبول در ساحل اروپایی برج دختر و محله کاباتاش قرار گرفته‌اند و گردشگران تور لوکس استانبول می‌توانند از این هتل‌ها در زمان کوتاهی به برج دختر دسترسی پیدا کنند. 
maidantower5

   
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ