02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

باغ معجزه دبی

29 شهریور ، 1401
راز آسمان پایتخت

باغ معجزه دبی کجاست؟

این باغ یکی از شگفتی‌های طبیعت و از جاذبه ‌های گردشگری دبی می‌باشد. باغی پر از گل در میان بیابان‌های امارات، تضاد بسیار جذابی را ایجاد می‌کند و همه گردشگرانی که با تور دبی به دبی سفر می‌کنند حداقل یکبار به این مکان باشکوه می‌روند. طراحی این باغ در اوایل سال 2000 آغاز شده و طی 13 سال ساخت آن ادامه داشته است. این مجموعه از باغ‌های عمودی و افقی تشکیل شده است که هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

miraclegarden7

تا کنون حدود 300 میلیون گل و گیاه مختلف که بیشتر آن‌ها بومی کشور امارات نیستند در این باغ استفاده شده است و هر فصل از سال نیز گل‌های آن تغییر می‌کنند. گل‌های اطلسی، شمعدانی، لوبلیا، گل همیشه بهار و بسیاری از گیاهان دیگر در شکل‌ها و رنگهای متنوع فضای باورنکردنی را ایجاد کرده‌اند. گردشگران با بازدید از باغ معجزه آنقدر شگفت‌زده می‌شوند که گویی در بهشت طبیعی در حال قدم زدن هستند. سکوت این مکان،گل‌ها و پروانه‌های آن برای بازدیدکنندگان بسیار لذت‌بخش خواهد بود.

miraclegarden1

 جاذبه‌های باغ معجزه دبی

زمان افتتاح باغ معجزه در روز ولنتاین سال 2013 میلادی بوده است. در آن روز یک رکورد از دیوار گلی به ارتفاع سه متر و طول هشتصد متر این باغ در کتاب گینس ثبت شده است. علاوه بر این تا به امروز 3 رکورد گینس دیگر برای این باغ به ثبت رسیده است. باغ عمودی گل‌ها، هواپیمای ایرباس پوشیده از گل و عروسک میکی موس 18 متری این باغ در کتاب گینس قرار گرفته‌اند. برای ساخت هواپیمای این باغ  بیش از 200 نفر به مدت 180 روز کار کردند و 600 هزار گل بر روی این هواپیمای 24 متری به کار رفته است. همچنین برای ساخت آن بیش از 300 تن فولاد و 50 تن بتن به کار برده‌اند. . یکی از گل آرایی‌های بسیار جذاب این باغ پرتره شیخ زاهد بن سلطان آل نهیان است که در اطراف ان هفت قلب گل قرار گرفته  است. این نوع گل آرایی نماد کشور امارات متحده عربی می‌باشد. 

miraclegarden2

از دیگر ویژگی‌های طراحی باغ معجزه دبی می‌توان به تخت گل‌های ساخته شده در ماشین‌های قدیمی اشاره کرد. تعداد زیادی ماشین قدیمی بسیار زیبا در پارک وجود دارد که به طرز عجیبی طبیعی به نظر می‌رسند. همچنین ساعت گل در این باغ به قطر پانزده متر است که همیشه پوشیده از گلهای تازه می‌باشد و سالانه دو بار گلهای آن تغییر می‌کنند. در سمت دیگری از باغ چندین هرم از گل‌ها به ارتفاع ده متر ارائه شده است. بازدیدکنندگان هر سال می‌توانند گل‌های جدیدی را در این هرم‌ها تماشا کنند. علاوه بر این خانه‌های پوشیده شده از گل‌های طبیعی در پارک ساخته شده که بسیار مورد توجه گردشگران قرار می‌گیرند. تا کنون 7 عدد از این خانه‌های گل در باغ معجزه دیده شده و علاوه بر آن آبشارهای گل، رودخانه گل و بسیاری موارد دیگر در باغ وجود دارد.

miraclegarden3

بخش معطر و باغ بین‌المللی

باغ معجزه دبی از ابتدای تاسیس تا الان یکی از محبوب‌ترین مکان‌های تفریحی خانوادگی است و گردشگران را به تماشای میلیون‌ها گل و گیاه در وسط بیابان دعوت می‌کند. گیاهان دارویی و معطر این باغ از دویست کشور جمع‌آوری شده است. در این باغ امکان خرید گیاهان دارویی و سایر گیاهان بومی وجود دارد. گردشگران می‌توانند گیاهان دارویی و معطر را با دستان خود بچینند و خریداری کنند. همچنین در آن گیاهان خوراکی مانند سبزیجات و میوه نیز برای خرید پیدا می‌شود. در بخش بین‌المللی باغ معجزه مجسمه‌هایی از گل‌های طبیعی ساخته شده که معروف‌ترین مناظر امارات و جهان را نشان می‌دهند. گذرگاه قلب باغ نیز یکی از جاذبه‌ های گردشگری دبی است. بسیاری از افراد از کشورهای مختلف به شهر دبی می‌روند تا از این مکان دیدن کنند. گذرگاه قلب از ده طاق بزرگ به شکل قلب تشکیل شده است که در طول روز بسیار روشن هستند و در شب نیز هنگامی که چراغ‌های آن روشن می‌شود بی‌نظیر است.

miraclegarden4

امکانات تفریحی باغ معجزه دبی

باغ معجزه دبی دارای پارک و زمین بازی مناسب کودکان زیر 15 سال است و در آن علاوه بر وسایل بازی فیزیکی امکان بازی‌های ویدیویی هم دارند. همچنین یک فروشگاه سوغاتی به باغ معجزه اختصاص داده شده است که در آن جا علاوه بر گل طبیعی، پروانه‌های زیبایی هم به فروش می‌رسند. چندین کافه و رستوران نیز در این باغ قرار دارد. گردشگران ‌می‌توانند در حال تماشای باغ شگفت‌انگیز از خوراکی‌های عربی و نوشیدنی‌های خنک هم لذت ببرند.

miraclegarden5

در جایی که گلهای متنوع و زیادی وجود دارد طبیعی است که پروانه‌هایی هم وجود داشته باشد. 9 گلخانه نیمکره‌ای شکل در باغ معجزه علاوه بر گل‌های زیبا دارای طیف گسترده‌ای از پروانه‌ها می‌باشند. همچنین یک موزه از حشرات در کنار این گلخانه‌ها قرار گرفته و حشرات بسیار زیبایی در آن جا نگهداری می‌شوند. این باغ باشکوه نه تنها یکنواخت و کسل‌کننده نیست بلکه گردشگران از دیدن مناظر آن خاطراتی فراموش‌نشدنی و رنگارنگ خواهند داشت. طول مسیرهای باغ 4 کیلومتر است و مساحت آن 72 هزار متر مربع می‌باشد.

miraclegarden6

نکته جالبی که در مورد طراحی مسیرهای پیاده‌روی آن وجود دارد این است که می‌توان کل باغ معجزه را طی دو ساعت پیاده‌روی دور زد. این باغ زمانی که گل‌ها در معرض آفتاب قرار می‌گیرند بسیار نورانی است و برای طرفداران آب و هوای مدیترانه‌ای دبی، بسیار جذاب خواهد بود. افراد با انتخاب تور لحظه آخری دبی نه تنها می‌توانند در کمترین زمان در آفتاب دبی، دریا و شن و ماسه آن غوطه‌ور شوند بلکه مطمئن خواهند بود در فضایی بسیار مجلل استراحت خواهند کرد. رزرو در اقامتگاه رویایی و بازدید از باغ معجزه دبی تنها با رزرو تور لحظه آخری دبی امکانپذیر است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ