02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

کارتینگ کیش

20 آذر ، 1401
راز آسمان پایتخت

کارتینگ کیش کجاست؟

اگر تا به حال تصور می‌کردید که جاذبه‌های گردشگری کیش محدود به چند مرکز خرید و تعدادی موزه و شهربازی است؛ سخت در اشتباه بودید! شما می‌توانید تفریحات هیجان‌انگیزی را در کیش تجربه کنید. برای مثال کارتینگ کیش یکی از تفریحات جذاب و مورد علاقه جوانان و نوجوانان است. کارتینگ یکی از شاخه‌های رشته اتومبیل‌رانی محسوب می‌شود. این رشته ورزشی نیاز به مهارت خاصی ندارد و شما می‌توانید به راحتی آن را یاد بگیرید. در ادامه بیشتر درباره ورزش کارتینگ و پیست کارتینگ جزیره کیش صحبت خواهیم کرد؛ پس با ما با تور کیش همراه شوید.

karting1

کارتینگ کیش یکی از قدیمی‌ترین پیست‌های کشور است. حدود 23 سال از زمان افتتاح این پیست می‌گذرد. در این سال‌ها گردشگران زیادی از خدمات این مجموعه تفریحی استفاده کرده‌اند. پیست کارتینگ جزیره کیش توسط فردی به نام ساسان جیربندی در سال 1378 ساخته شد. او اولین واردکننده موتورهای ATV در کشور است. پیست کارتینگ رو به روی هتل دریا و در بلوار خلیج‌فارس قرار گرفته است. 
برای دسترسی آسان‌تر به پیست کارتینگ به میدان امیرکبیر بروید سپس به سمت بلوار خلیج‌فارس حرکت کرده تا به هتل دریا برسید. درست در مقابل این هتل می‌توانید پیست کارتینگ را ببینید. این مجموعه هر روز از ساعت 7 بعد از ظهر تا نیمه‌های شب باز است. البته ساعات کاری این مجموعه در ایام تعطیلات و ماه مبارک رمضان کمی متفاوت‌تر است. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره قیمت بلیت و ساعات کاری می‌توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

خرید بلیت کارتینگ کیش

در کارتینگ کیش هیجان و سرعت را تجربه کنید.اگر اهل هیجان هستید و به اتومبیل‌رانی علاقمندید؛ حتماً در طول سفرتان به جزیره کیش زمانی را برای بازدید از پیست کارتینگ کیش اختصاص بدهید. این پیست کارتینگ همه امکانات لازم برای داشتن یک روز پرهیجان را در اختیار شما می‌گذارد. کارت‌های مختلفی در این پیست وجود دارند. اگر نمی‌دانید کارت چیست؟ باید بگوییم که کارت یا گو-کارت نام اتومبیل‌های کوچکی هستند که در پیست‌های کارتینگ می‌بینید. این اتومبیل‌ها از چهار چرخ، یک فرمان و یک صندلی تشکیل شده‌اند. شما در پیست کارتینگ کیش می‌توانید از میان کارت‌های دو موتوره و تک موتوره یکی را انتخاب کنید. البته فقط افرادی می‌توانند از کارت‌های دو موتوره استفاده کنند که مهارت خوبی در کارتینگ داشته باشند. اگر شما بتوانید با کارت تک موتوره یک دور از پیست را در زمانی کمتر از 48 ثانیه طی کنید، آن وقت می‌توانید از کارت‌های دو موتوره مجموعه نیز استفاده کنید.

karting2

معرفی امکانات کارتینگ کیش

پیست کارتینگ کیش یکی از بهترین و مجهزترین پیست‌های کشور است؛ بنابراین نباید بابت ایمنی پیست نگرانی خاصی داشته باشید. جالب است بدانید که از ابزارهای کامپیوتری پیشرفته‌ای برای ثبت سرعت شما در پیست استفاده می‌شود به همین دلیل شما می‌توانید به راحتی به رکوردهایتان دسترسی داشته باشید. کارتینگ جزیره کیش یک مجموعه تفریحی است و امکانات رفاهی دیگری مانند رستوران و کافی‌شاپ نیز در آن وجود دارد. کافه و رستوران کارتینگ کیش محل مناسبی برای یک استراحت کوتاه و نوشیدن یک فنجان چای با رقبایتان است.

نکاتی که باید قبل از بازدید از پیست کارتینگ کیش بدانید

برای اینکه بتوانید از پیست کارتینگ کیش استفاده کنید و تجربه خوبی از حضور در آنجا داشته باشید باید قوانین مجموعه را رعایت کنید. این قوانین عبارت‌اند از
حداقل سن مجاز برای ورود به پیست کارتینگ 10 سال است.
افرادی می‌توانند از پیست استفاده کنند که قدشان بلندتر از 140 سانتی‌متر باشد.
اگر کمتر از 16 سال سن دارید باید همراه با والدینتان در کارتینگ حضور داشته باشید.
محدودیتی در این مجموعه برای حضور خانم‌ها و آقایان وجود ندارد.
استفاده از حجاب اسلامی برای همه بازدیدکنندگان ضروری است.
ترجیحاً از لباس‌های ورزشی یا مناسب برای کارتینگ استفاده کنید.
افرادی که اضافه وزن دارد نمی‌توانند از کارتینگ استفاده کنند.
برای استفاده از کارت‌های مجموعه باید یک مدرک شناسایی معتبر مانند کارت ملی همراهتان باشد.
فضای کارتینگ مناسب کودکان خردسال نیست بنابراین آن‌ها را همراه خود به این مجموعه نیاورید.
در صورت پرداخت هزینه می‌توانید عکس‌هایی که دوربین‌های پیست در حین رانندگی از شما ثبت می‌کنند را تحویل بگیرید.

karting3

با تاریخچه کارتینگ در ایران بیشتر آشنا شوید

کارتینگ در ایران کمتر از سه دهه قدمت دارد. برای اولین بار در کشور دو کارت (اتومبیل مخصوص کارتینگ) وارد ایران شد و افرادی به صورت خودآموز و داوطلب این ورزش را آغاز کردند. یکی از مهم‌ترین چالش‌هایی که کارتینگ در ایران با آن روبه‌رو شد، جدی نگرفتن این ورزش توسط جوانان و علاقمندان به ورزش اتومبیلرانی بود زیرا اغلب آن‌ها اتومبیل‌هایی شبیه به کارت را در شهربازی‌ها دیده بودند. آن‌ها اعتقاد داشتند که این ورزش جنبه تفریحی دارد و یک ورزش حرفه‌ای نیست. بعد از سال‌ها با تلاش‌های زیاد و برگزاری کلاس‌های آموزشی، کارتینگ در ایران توانست جایگاه مناسبی پیدا کند.

جاهای دیدنی کیش

در حال حاضر در بیشتر شهرهای بزرگ کشور پیست کارتینگ وجود دارد. هر سال مسابقات حرفه‌ای کارتینگ در کشور برگزار می‌شود و طی ده مرحله رقابت فشرده، نفرات برتر اعلام می‌شوند. همچنین بسیاری از افراد حرفه‌ای در مسابقات قهرمانی بین‌المللی شرکت می‌کنند و رتبه‌های خوبی را به دست می‌آورند.

karting4

وسایل مورد نیاز برای حضور در پیست کارتینگ

اگر می‌خواهید در پیست کارتینگ کیش این ورزش را برای اولین بار امتحان کنید؛ نگران نباشید زیرا با پرداخت هزینه بلیت تمام وسایل مورد نیاز که شامل یک کارت و یک کلاه ایمنی است در اختیارتان قرار خواهد گرفت. افراد مبتدی فقط به همین دو وسیله نیاز دارند. کارتی که بتوانند با آن در پیست حرکت کنند و کلاه ایمنی که  در هنگام بروز حادثه جانشان را نجات خواهد داد. البته اگر می‌خواهید حرفه‌ای این ورزش را ادامه دهید اوضاع کمی فرق می‌کند. یک فرد حرفه‌ای باید وسایلی مانند لباس مخصوص و کلاه ایمنی شخصی را خریداری کند. همچنین به یک ریس کارت، پارکینگ کارت و تعمیرکار نیز احتیاج خواهد داشت. برای حرفه‌ای شدن در این ورزش باید آزمون‌های مختلفی را با موفقیت پشت سر بگذارید تا بتوانید گواهینامه دریافت کنید. بعد از دریافت گواهینامه امکان شرکت در مسابقات را خواهید داشت.

karting5

در آخر

جزیره زیبای کیش با همه جاذبه‌های تفریحی و تاریخی‌اش می‌تواند انتخاب خوبی برای گذراند‌ن تعطیلات باشد. اگر می‌خواهید برای مدتی از فضای شهر دور باشید می‌توانید سفر به کیش را امتحان کنید. مطمئنیم که سفر به این جزیره زیبا می‌تواند خاطرات خوشی را برای شما رقم بزند. آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت مجری و برگزارکننده تورهای داخلی و خارجی، پیشنهادهای ویژه‌ای برای تور کیش از ساری دارد. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر درباره تورهای کیش با کارشناسان مجموعه ما در ارتباط باشید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ