02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

مجمع الجزایر فی فی تایلند

14 اسفند ، 1401
راز آسمان پایتخت

مجمع الجزایر فی فی تایلند کجاست ؟

مجمع الجزایر فی فی تایلند یکی از دیدنی ترین مناطق کشور تایلند است که با مجمع الجزایر پوکت 48 کیلومترفاصله دارد. 6 جزیره در مجمع الجزایر فی فی قرار دارد. با اهمیت ترین دیدنی ها و جذابیت های طبیعی این جزیره شامل صخره های آهکی، سواحل شنی و غارهای پنهانی می باشد. غارهای پنهانی این جزیره با نام Viking Cave شناخته می شود.

phiphi1

جالب است بدانید باستان شناسان معتقدند قدمت مجمع الجزایر فی فی به دوران باستان و حتی دوران زندگی دایناسورها روی زمین باز می گردد. این نظریه بر مبنای نقاشی هایی مطرح می شود که در غارهای وایکینگ دیده شده است.بهتر است بدانید طی چند سال گذشته، صنعت گردشگری در مجمع الجزایر فی فی پیشرفت قابل توجهی داشته است. به طوری که امروزه مجمع الجزایر فی فی در دنیا به خوبی شناخته شده است و گردشگران از کشورهای مختلف دنیا برای گذراندن تعطیلات خود به این منطقه سفر می کنند. پیشنهاد می کنیم در صورتی که قصد دارید با تور تایلند به این کشور توریستی زیبا سفر کنید، حتما بازدید از مجمع الجزایر فی فی را در برنامه سفر خود قرار دهید.

phiphi2

معرفی جزایر مجمع الجزایر فی فی تایلند

- Phi Phi Don: این جزیره محل سکونت مسلمان های جنوب کشور تایلند می باشد. در این جزیره، امکانات گردشگری مختلفی مانند هتل، رستوران و کافه وجود دارد. مسئله قابل توجه در مورد این جزیره این است که هیچ نوع وسیله نقلیه موتوری در آن وجود ندارد.
- Phi Phi Lei: این جزیره که در قسمت جنوبی مجمع الجزایر فی فی قرار دارد، کوچک تر از جزیره قبلی است و بر خلاف جزیره قبلی، کسی در آن زندگی نمی کند. تنها افرادی به عنوان نگهبان در این جزیره ساکن هستند که وظیفه نظافت و مراقبت از آن را به عهده دارند.

phiphi3

- Ko Mai Fhai: این جزیره که در شمال مجمع الجزایر فی فی قرار دارد، به نام جزیره بامبو شناخته می شود. دلیل این نام گذاری، وجود تعداد زیادی از درخت های بامبو در این جزیره می باشد. از دیگر ویژگی های این جزیره کوچک، امکانات غواصی و شنای آن است که گردشگران می توانند از آنها استفاده کنند.
- Ko Yung: این جزیره در شمال مجمع الجزایر فی فی قرار گرفته است و دارای سواحل شنی و سنگی می باشد.
- Bida Nok و Bida Nai: جنس این دو جزیره کوچک از سنگ آهک است و در جنوب مجمع الجزایر فی فی واقع شده اند.

phiphi4

دیدنی های مجمع الجزایر فی فی تایلند

مجمع الجزایر فی فی جاذبه های طبیعی زیادی دارد. کافی است یک قایق پارویی را اجاره کنید و در قسمت های مختلف این جزیره به گشت و گذار و تفریح بپردازید. در ادامه به برخی از مهم ترین جاذبه های طبیعی و توریستی جزیره فی فی می پردازیم.
- تماشای پرندگان مهاجر: از دی ماه تا اردیبهشت، پرندگان نادری به مجمع الجزایر فی فی مهاجرت می کنند.در صورتی که طی این بازه زمانی به این جزیره سفر کنید، می تواند این پرنده های زیبا و کمیاب را از نزدیک تماشا کنید.
- خلیج آئو پیله: این خلیج از خلوت ترین مناطق جزیره فی فی محسوب می شود. صخره های ساخته شده ازآهک و پوشیده از گیاهان سبز و زیبا و تپه های مرجانی رنگارنگ، از جذابیت های این خلیج به شمار می رود.

phiphi5

- پارک ملی فی فی له: مهم ترین ویژگی پارک ملی فی فی له، بکر بودن آن است. به طوری که تابحال در این منطقه هیچ کلبه یا اقامتگاهی ساخته نشده است. منظره قایق های ماهی گیری که روی آب های فیروزه ای شناور هستند در کنار صخره های جالب توجه از جذابیت های این منطقه می باشد.
- مایابای: در این قسمت می توانید انواع مرجان ها و ماهی ها را با رنگ های مختلف ببینید.از دیگر جاذبه های طبیعی جزیره فی فی در مجمع الجزایر پوکت می توان به جنگل های گرمسیری فوق العاده زیبا، ساحل میمون ها، خلیج لوساما و پیله لاگون اشاره کرد.

phiphi6

تفریحات مجمع الجزایر فی فی تایلند

در مجمع الجزایر فی فی می توانید تفریحات مختلفی را تجربه کنید که شامل موارد زیر می شوند
- قایقرانی: قایق هایی در جزیره فی فی برای گردشگران وجود دارد که هر کدام ظرفیت 4 نفر را دارند. مسیرتوقف این قایق ها جزیره بامبو، خلیج مایا، روستای تونسای و جزیره ماسکیتو می باشد.
- اسنورکلینگ: با اسنورکلینگ می توانید در سطوح کم عمق دریا به ماجراجویی بپردازید.
- بازدید از غارهای وایکینگ: غارهای وایکینگ در آخرین قسمت جنوب شرقی جزیره فی فی قرار دارد. درقسمت ورودی غارها، قایق هایی وجود دارد که می توانید برای ورود به غارها از آنها استفاده کنید.

phiphi7

- غواصی: غواصی روش دیگری برای گشت وگذار زیر آب است. تفاوت غواصی با اسنورکلینگ این است که درغواصی امکان شنا در قسمت هایی با عمق بیشتر هم وجود دارد.
- صخره نوردی: برای صخره نوردی در جزیره فی فی، ابتدا باید این کار را یاد بگیرید. زمانی که به بالای صخره رسیدید، می توانید از منظره فوق العاده زیبایی که مقابل شماست لذت ببرید.
-کایاک سواری: اکثر هتل های جزیره فی فی، تورهای کایاک سواری را به گردشگران ارائه می دهند. پس از بازدید از مناطق مختلف مجمع الجزایر فی فی، می توانید در رستوران های پاد تای، آکووا یا رامفونگ که در نزدیکی این جزیره قرار دارند، به صرف غذا بپردازید. علاوه بر این، برای استراحت می توانید به هتل های چونوت هاوس، فی فی تاپ ویوو، فی فی گنگ گرند یا چائو کوه دورم که در نزدیکی مجمع الجزایر فی فی واقع شده اند بروید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ