02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

موزه فرش آذربایجان

21 اسفند ، 1401
راز آسمان پایتخت

موزه فرش آذربایجان کجاست؟

اگر می خواهید با تور آذربایجان به این کشور زیبا بروید، باید تمامی مکان های دیدنی این کشور را بشناسید. با شناخت هر یک از جاذبه های گردشگری این کشور بدون شک از تمامی آنها در فرصت مناسب بازدید می کنید. موزه فرش آذربایجان به عنوان یکی از بهترین جاذبه های گردشگری این کشور شناخته می‌ شود. این موزه در شهر باکو است.

azerbaijancarpet1

اگر شما در تور باکو شرکت نمایید می توانید از جاذبه های گردشگری کشور آذربایجان که در شهر باکو قرار گرفته ‌اند بازدید کنید. شهر باکو به عنوان مهم ترین شهر آذربایجان شناخته می شود که مکان های دیدنی زیادی را به خود اختصاص داده است. امروزه بسیاری از افراد برای بازدید از باکو تور لحظه آخر باکو را انتخاب می ‌کنند. شما با انتخاب تور لحظه آخر باکو می توانید هزینه کمتری برای سفر گردشگری خود پرداخت کنید.

بهترین موزه فرش دنیا

از موزه فرش آذربایجان به عنوان اولین موزه فرش دنیا نام می ‌برند. در مرکز شهر باکو می توانید از این موزه بازدید کنید. موزه فرش شهر باکو بزرگترین قالیچه ها و فرش های آذربایجان را به خود اختصاص داده است. تمامی فرش ها طرح های گوناگونی دارند که در نوع خود بی ‌نظیر می ‌باشند. نمایشگاه فرش شهر باکو در سال ۱۹۶۷ تاسیس گشته است.

azerbaijancarpet2

این نمایشگاه به عنوان یکی از پربازدیدترین موزه هایی شناخته می ‌شود که در شهر باکو قرار گرفته است. به طور کلی باید بگوییم که نخستین موزه فرش دنیا در این شهر می باشد. فرش و قالیچه به عنوان آثار فرهنگی و ملی کشور آذربایجان شناخته می ‌شوند.موزه فرش باکو اهمیت زیادی برای مردم و فرهنگ کشور آذربایجان دارد. بیشترین و بهترین کلکسیون های فرش دنیا در این موزه جمع‌ آوری گشته اند. شهرت شهر زیبای باکو آذربایجان بیشتر مربوط به این موزه می باشد. در واقع جاذبه های گردشگری زیادی مانند باغ وحش باکو، میدان فواره باکو، میدان پرچم باکو، برج های شعله و .. در این شهر قرار گرفته اند. شما می توانید در بازه زمانی مناسب از تمامی جاذبه های گردشگری شهر باکو بازدید نمایید.

azerbaijancarpet7

تاریخچه موزه فرش آذربایجان

اگر می خواهید به موزه فرش آذربایجان بروید باید تاریخچه این موزه را به خوبی بشناسید. تاریخچه موزه مربوط به سال ۱۹۶۷ می باشد. بیشتر از ۵۰ سال این موزه قدمت دارد. قالی بافی به عنوان یکی از مهم‌ ترین گنجینه های کشور آذربایجان شناخته می‌ شود. به همین دلیل موزه فرش از جمله بخش های هنری و فرهنگی باکو است.

azerbaijancarpet3

در سال ۲۰۱۴ این موزه معماری و شکل تازه ای را به خود اختصاص داد. معماران بزرگی تغییرات گوناگونی در این موزه ایجاد کردند تا جذابیت آن را افزایش دهند.معماری جدید موزه فرش باکو که در سال ۲۰۱۴ انجام شد به عنوان نماد مهم شهر شناخته می شود. معماری درون موزه بسیار مدرن است. چیدمان های جذاب و نورپردازی های مدرن را برای این موزه در نظر گرفته اند. در واقع به دلیل معماری مدرن که این موزه دارد آن را به عنوان یکی از پربازدیدترین جاذبه ‌هایی می‌ شناسند که در شهر باکو قرار گرفته است.

بخش های متنوع موزه فرش کشور آذربایجان

بخش های متفاوت موزه فرش آذربایجان را باید به طور کامل بشناسید تا بتوانید از تمامی بخش‌ ها بازدید داشته باشید. در موزه فرش باکو بخش های گوناگون قرار گرفته اند که شما می ‌توانید خاص ترین و تاریخی ترین فرش های جهان را در این بخش ها مشاهده نمایید. ۷ مجموعه گوناگون را برای این موزه در نظر گرفته اند. فرش های مسطح، فرش های کرک دار، لباس های محلی، زیورآلات تاریخی، محصولات قالی بافی، ظروف سنتی و .... در هر یک از بخش ها هستند. در طبقه اول این موزه شما می توانید گلیم و جاجیم را مشاهده کنید. در طبقه دوم با ارزش ترین و گران قیمت ترین فرش های موزه قرار گرفته‌ اند.در طبقه سوم فرش هایی که با طرح معاصر هستند را قرار داده اند.

azerbaijancarpet4

هر یک از فرش های طرح معاصر بسیار جذاب و حیرت انگیز می باشند. تنوع گسترده‌ ای از قالی بافی را در این طبقه موزه فرش باکو مشاهده خواهید کرد. یکی از بخش های این موزه مربوط به سرگرمی است. بازدید کنندگان می توانند جهت رنگ کردن فرش، بافت فرش رنگ آمیزی نقشه فرش و پازل بازی در این بخش حضور داشته باشند. البته این بخش بیشتر برای سرگرمی نوجوانان و کودکان طراحی شده است.

شرایط بازدید و هزینه ورودی موزه فرش آذربایجان

برای ورود به موزه فرش آذربایجان باید هر یک از بزرگسالان ۷ منات پرداخت کنند. بازدید از این موزه برای کودکانی که زیر 6 سال هستند رایگان می باشد. موزه فرش در باکو به عنوان یکی از مهم ‌ترین جاذبه ‌های گردشگری این شهر شناخته می شود که در تمامی روزها برای عموم باز است. شما می ‌توانید از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ بعد از ظهر برای بازدید از این موزه به این مکان گردشگری بروید. البته در روزهای دوشنبه این موزه تعطیل می باشد.

azerbaijancarpet5

ساعت پایان بازدید از این موزه در روز شنبه و یکشنبه ساعت 8 خواهد بود. در نتیجه در این روزها شما زمان بیشتری جهت بازدید از موزه خواهید داشت. هر یک از بخش‌های موزه را از نظر زیبایی که دارند باید مورد بررسی قرار دهید تا سفری لذت بخش برای خودتان رقم بزنید.

بهترین زمان بازدید از موزه فرش کشور آذربایجان

در صورتی که قصد سفر به شهر توریستی باکو را دارید باید بدانید که بهترین زمان برای سفر به این کشور، فصل بهار می باشد. در این فصل می توانید از تمامی جاذبه های گردشگری باکو در زمان مناسب بازدید کنید. با تور باکو تجربه سفر ماندگار و فوق العاده ای را کسب خواهید کرد. بسیاری از افراد در تور لحظه آخری باکو شرکت می کنند و هزینه کمتری پرداخت می نمایند.

azerbaijancarpet6

تمامی هزینه هایی که مربوط به تور آذربایجان می باشد را قبل از سفر باید مورد بررسی قرار دهید. در این صورت می توانید با اطمینان خاطر بیشتری به این شهر زیبا بروید. موزه فرش باکو را زمان بازدید از جاذبه های گردشگری متنوع شهر باکو به هیچ عنوان از دست ندهید.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ