02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ساحل پریبر جزیره موریس

19 فروردین ، 1402
راز آسمان پایتخت

ساحل پریبر جزیره موریس کجاست؟

جزیره موریس یک جمهوری مستقل است که اکثر ساکنان آن، مهاجران هندی هستند. با این که زبان رسمی جمهوری موریس انگلیسی است، بسیاری از مردم این کشور به زبان فرانسوی یا زبان بومی تکلم می کنند. تنوع فرهنگی و نژادی، یکی از جذابیت های این کشور است. به طوری که در جزیره موریس، اروپایی ها، چینی ها، هندوها، کریول ها و مسلمان ها در کنار هم زندگی می کنند.

pereyerebeach1

علت اصلی معروفیت جزیره موریس، سواحل آن بخصوص ساحل پریبر جزیره موریس است. البته سواحل زیبای جزیره موریس تنها جاذبه های دیدنی این کشور نیستند. جاذبه های گردشگری و تفریحی بسیاری در این جزیره وجود دارد که نباید آنها را از دست بدهید.

جاذبه های گردشگری موریس

چند مورد از جذابیت های گردشگری جزیره موریس شامل موارد زیر می باشد
- مسیرهای فوق العاده زیبای کوهنوردی
- رودخانه ها، مرداب ها، آبشار و جنگل های دیدنی
- دهانه های آتشفشان
- ساختمان های مقدس و زیارتی
- بناهای تاریخی و باستانی با هزار سال قدمت
- غذاهای خوشمزه محلی

pereyerebeach2

تفریحات بسیاری از قبیل شنا کردن با کوسه ها، موج سواری، غواصی و شنا در این جزیره وجود دارد که می تواند برای گردشگران جذاب باشد. جزیره موریس، آب و هوایی مرطوب، استوایی و گرم دارد. در تمام طول سال می توانید به این جزیره سفر کرده و اوقاتی به یاد ماندنی را سپری کنید.بهترین زمان برای سفر به جزیره موریس، ماه های اکتبر تا آوریل می باشد. آب و هوای جزیره موریس در این زمان، آفتابی و مرطوب خواهد بود و می توانید انواع تفریحات آبی را تجربه کنید. البته در ماه های ژوئیه تا سپتامبر، گردشگران کمتری به جزیره موریس سفر می کنند. به همین دلیل، هزینه سفر به این جزیره بسیار پایین خواهد بود. در این مقاله قصد داریم شما را با ساحل پریبر و برخی از تفریحات و دیدنی های جزیره موریس آشنا کنیم.

pereyerebeach3

ساحل پریبر , جذاب ترین ساحل جزیره موریس

همانطور که اشاره کردیم، جزیره موریس سواحل متعددی دارد. یکی از زیباترین و دیدنی ترین سواحل این جزیره، ساحل پریبر است که بازدید از آن، معمولا در تور موریس قرار دارد. ساحل پریبر دارای یک ورودی بسیار باریک می باشد. طوری که انگار این ساحل جذاب را پنهان کرده اند. ساحل پریبر جزیره موریس آب هایی شفاف، تمیز و فیروزه ای رنگ و ماسه هایی به رنگ سفید دارد.در اطراف ساحل پریبر، درخت های بلند قامتی وجود دارد که گردشگران را از گزند آفتاب در امان نگه می دارد. در ساحل پریبر امکانات مختلفی از قبیل توالت، دوش و کابین هایی برای عوض کردن لباس وجود دارد که گردشگران می توانند از آنها استفاده کنند. در حوالی ساحل پریبر، تعدادی جزیره کوچک وجود دارد که به جز نگهبانان ساحلی، کسی در آنها سکونت ندارد.

pereyerebeach4

در ساحل پریبر، قایق هایی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید به این جزایر رفته و آنها را از نزدیک تماشا کنید. معمولا خانواده ها، فرزندان خود را به ساحل پریبر می آورند تا در آب های درخشان آب تنی کنند. در این ساحل، خدمات شنا، غواصی و موج سواری هم برای فراهم شده است. اما اگر به شنا، غواصی یا دیگر تفریحات آبی تمایلی ندارید می توانید با استفاده از قایق هایی که در ساحل قرار گرفته اند، برای صرف غذا یا عصرانه به رستوران ها یا کافه های کنار دریا بروید.اگر در تعطیلات آخر هفته به ساحل پریبر بروید، برخی از مردم بومی را می بینید که غذاهای محلی خود را آماده کرده و برای فروش به ساحل آورده اند. در حوالی ساحل پریبر هم هتل های لوکس و چند ستاره وجود دارد و هم اقامتگاه های ارزان قیمت که گردشگران می توانند یکی از آنها را برای اقامت خود انتخاب نمایند.

pereyerebeach5

تفریحات جزیره موریس

- پیاده روی زیر دریا: در سواحل گرند بی بل ماره و جزیره سرفس، امکاناتی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید یک تجربه منحصر به فرد و بی نظیر از پیاده روی زیر دریا داشته باشید.
- شنا با دلفین ها: در ساحل غربی جزیره موریس و ساحل مورنه، تورهایی وجود دارد که امکانات شنا کردن با دلفین ها را در محل زندگی آنها فراهم می کنند.
- اسکوتر زیردریایی: در شمال غرب جزیره موریس، می توانید از امکانات این تفریح فوق العاده جالب و هیجان انگیز استفاده کنید. این اسکوترها کاملا امنیت دارند و می توانند تا 3 یا 4 متر زیر دریا بروند. کنترل کردن این اسکوترها کار بسیار راحتی است.
- قدم زدن با شیرها: اگر به هیجان و البته حیات وحش علاقه مندید، می توانید به پارک ملی کاسلا رفته و این تفریح پر از هیجان و دلهره را امتحان کنید.

pereyerebeach6

سایر جاذبه های دیدنی جزیره موریس

- پارک ملی بلک ریور گورجس: مساحت این پارک 6574 هکتار است و گونه های گیاهی و جانوری بسیاری در این پارک وجود دارد. این پارک در جنوب غرب جمهوری موریس واقع شده است. قله بلک ریور که بلندترین نقطه جزیره موریس است، در این پارک قرار دارد.

- جزیره سرفس: این جزیره در فاصله کمی از ساحل شرقی جزیره موریس قرار دارد. انواع امکانات و تفریحات در این جزیره وجود دارد.

- دریاچه گرند باسین: این دریاچه که با نام گانگا تالائو هم شناخته می شود، در منطقه ساوان جزیره موریس قرار گرفته است. هندوهایی که در کشور موریس ساکن هستند، این دریاچه را محلی مقدس می دانند و هر سال مراسم مذهبی خاصی را در آن برگزار می کنند. معبد خدای شیوا در فاصله کمی از این دریاچه واقع شده است.

- دهانه سرفس: دهانه سرفس در حقیقت یک آتشفشان خاموش در کیورپایپ است که یک دریاچه کوچک در وسط آن قرار دارد.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ