02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

باغ گیاه شناسی پرادنیا سریلانکا

22 فروردین ، 1402
راز آسمان پایتخت

چگونه به باغ گیاه شناسی پرادنیا کندی سریلانکا برویم؟

سریلانکا یک کشور آسیایی است که آب و هوایی مرطوب و معتدل دارد. آب و هوای مرطوب کشور سریلانکا در رشد بهتر و بیشتر انواع گل ها، گیاهان و درختان در این کشور تاثیر زیادی داشته است. حدود 200 روز از سال در این کشور باران می بارد. به همین دلیل می توان گفت سریلانکا یکی از سرسبز ترین کشورهای آسیایی محسوب می شود. در واقع آب و هوای کشور سریلانکا باعث شده است که با اهمیت ترین جاذبه های گردشگری این کشور را جاذبه های طبیعی تشکیل دهند.

peradeniya1

باغ گیاه شناسی پرادنیا سریلانکا (Royal Botanical Garden Peradeniya) از مهم ترین و شناخته شده ترین دیدنی های طبیعی در کشور سریلانکا می باشد که در فاصله 5.5 کیلومتری از شهر کندی قرار گرفته است. هر ساله حدود 2 میلیون نفر از سراسر دنیا برای بازدید از باغ های گیاه شناسی پرادنیا به سریلانکا و شهر کندی سفر می کنند. در باغ های گیاه شناسی پرادنیا کندی، بسیاری از گونه های گیاهی و انواع گل ها وجود دارد. باغات سلطنتی کندی از لحاظ وسعت، در رده دوم و پس از باغ گیاه شناسی لندن قرار دارد. باغات سلطنتی کندی بیشتر از 140 هکتار مساحت دارد. باغات سلطنتی کندی که از ذخایر طبیعی کشور سریلانکا محسوب می شود، زیبایی و جذابیت طبیعی این کشور را دو چندان کرده است. در صورتی که به گل و گیاه علاقه دارید پیشنهاد می کنیم حتما با تور موریس به این منطقه سفر کرده و از باغات سلطنتی کندی بازدید کنید.peradeniya2

تاریخچه باغ های گیاه شناسی پرادنیا

باغات سلطنتی کندی در قرن چهاردهم تاسیس شده است. در واقع تاسیس باغ گیاه شناسی پرادنیا سریلانکا ازسال 1821 شروع شد و تا سال 1843 ادامه پیدا کرد. در سال های ابتدایی تاسیس باغات سلطنتی، فردی به نام الکساندرمون از این باغ ها برای کشت و پرورش دارچین و قهوه استفاده می کرد. جالب است بدانید در ابتدا یک معبد در باغات سلطنتی وجود داشته است. ساخت این معبد به دستور کریمباهو سوم سیلانی و با قصد برگزاری مراسم تاجگذاری در آن، انجام شده است. اما زمانی که شهر کندی به استعمار انگلیسی ها درآمد، این معبد خراب شد.

peradeniya3

گاندی اولین کسی بود که دستور داد تا از باغات سلطنتی به عنوان باغ های گیاه شناسی استفاده شود. افتتاح رسمی باغ های گیاه شناسی پرادنیا در سال 1844 انجام شد. در حال حاضر، اداره این باغات بر عهده وزارت کشاورزی سریلانکا می باشد. در طی سال های تاسیس باغ های گیاه شناسی پرادنیا، انواع و اقسام گیاهان و گل ها از مناطق مختلفی مانند جزیره اسلیو، کالوتارا و حتی از باغ های گیو لندن جمع آوری شده و به باغات سلطنتی آورده شده است. به طوری که امروزه شاهد انواع مختلف گونه های گیاهی در باغات سلطنتی هستیم. در ادامه به چند نمونه از آنها اشاره می کنیم

peradeniya4

- گیاهان دارویی
- درختان گردو
- درختان نخل
- ارکیده های نادر
- درختان نارگیل دریایی
- درخت گلوله توپ
- درختان انجیر تنومند
یکی از درختان موجود در باغات سلطنتی، درخت بامبوی برمه است که طول آن حدود 40 متر می باشد. یک درخت انجیر باستانی هم در باغات سلطنتی وجود دارد که ریشه های آن حدود 1800 متر مربع از زمین اطراف خود را در برگرفته است.

باغ های گیاه شناسی پرادنیا در شهر کندی

اگر مایل باشید تمامی قسمت های باغات سلطنتی کندی را ببینید، باید حدود دو ساعت از وقت خود را به این کار اختصاص دهید. قدم زدن در میان گیاهان، درختان و گل های مختلف و عکاسی کردن از آنها تجربه جالب و منحصر به فردی برای شما خواهد بود. بالغ بر 4 هزار گونه گل و گیاه در باغات سلطنتی کندی وجود دارد که هر کدام در نوع خود تماشایی و جالب هستند.

peradeniya5

در باغات سلطنتی علاوه بر انواع مختلف گل و گیاه، می توانید اقسام گوناگون ادویه جات و گیاهان دارویی را هم ببینید. یکی از جذابیت های باغات سلطنتی کندی، جاده هایی است که در اطراف این باغ وجود دارند. از آنجا که دو طرف این جاده ها با انواع درختان بلند قامت و تنومند از قبیل بامبو پوشیده شده، منظره ای منحصر به فرد و جذاب به وجود آمده است که می تواند برای گردشگرانی که از این جاده ها عبور می کنند، جالب باشد. علاوه بر گل ها، گیاهان و درختانی که در باغ های گیاه شناسی پرادنیا وجود دارد، حیوانات مختلفی از قبیل مارمولک های آبی، میمون ها و پرنده های گوناگون در این منطقه زندگی می کنند. هزینه بلیط ورود به باغات سلطنتی به ازای هر یک نفر، 1500 روپیه می باشد.

دیدنی ها و امکانات نزدیک به باغ های گیاه شناسی پرادنیا

پس از بازدید از باغات سلطنتی کندی، می توانید به پناهگاه طبیعی اوداواتا کاله، معبد دندان مقدس بودا و یا موزه چای سیلان که در فاصه 8.5 تا 9.5 کیلومتری باغات سلطنتی قرار دارند، سر بزنید. علاوه بر این، هتل ها و رستوران های زیادی در نزدیکی باغ های سلطنتی قرار دارند که برای استراحت کردن یا صرف غذا می توانید به آنها سر بزنید. برخی از با کیفیت ترین هتل هایی که در نزدیکی باغات سلطنتی قرار دارند، شامل موارد زیر می شوند.

peradeniya6

- استراحتگاه پرادنیا: 150 متر فاصله
- هتل پارادایس: 1.7 کیلومتر فاصله
- هتل میستی هیلز: 2.6 کیلومتر فاصله
- هتل سوانا گیمن هالا: 4 کیلومتر فاصله
- هتل دیلایت ریچ: 4.2 کیلومتر فاصله

peradeniya7

چند مورد از بهترین رستوران هایی که در نزدیکی باغ های گیاه شناسی پرادنیا قرار دارند، شامل موارد زیر میشوند

- رستوران هلا بوجون گانوروآ: 1.6 کیلومتر فاصله
- رستوران هانی پات: 2.1 کیلومتر فاصله
- رستوران اوفیا: 3.7 کیلومتر
- رستوران فایر پلیت: 4 کیلومتر
- رستوران چینی بانکوک: 4.2 کیلومتر

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ