02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

دماغه پرومتپ پوکت

29 فروردین ، 1402
راز آسمان پایتخت

دماغه پرومتپ پوکت کجاست؟

یکی از جذاب ترین مناظری که می توانید در سفر خود با تور تایلند به کشور تایلند و شهر پوکت ببینید، غروب آفتاب در دماغه پرومتپ پوکت (Phromthep Cape) است. این دماغه در قسمت جنوبی جزیره پوکت واقع شده است و از ساحل راوای، حدود 2 کیلومتر فاصله دارد. دماغه پرومتپ در شبه جزیره ای قرار گرفته که مردم بومی، آن را شبه جزیره چو می نامند. زیبایی مسحور کننده و شگفت انگیز منظره غروب آفتاب در دماغه پرومتپ، توجه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند. از این دماغه می توانید ساحل زیبا و مرواریدگون جزیره پوکت و جزیره فی فی (Phi Phi) را به طور کامل تماشا کنید.

promthepcape1

اغلب گردشگرانی که به دماغه پرومتپ در پوکت رفته اند، این منطقه را زیباترین نقطه جزیره می دانند. این دماغه به خصوص پس از غروب آفتاب، بهترین منظره برای عکاسی و فیلم برداری را دارد. با تهیه عکس از این منظره بی نظیر، می توانید خاطره سفر خود به پوکت را برای همیشه ثبت کنید. دماغه پرومتپ یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری پوکت محسوب می شود. به همین دلیل، برای رساندن گردشگران به این منطقه، وسایل حمل و نقل عمومی در نظر گرفته شده است. به طوری که در تمام روزهای هفته می توانید اتوبوس ها و تاکسی هایی را در سطح شهر ببینید که بازدید کنندگان را به دماغه پرومتپ می رسانند و مجددا بر می گردانند.البته اگر مایل باشید، می توانید یک اتومبیل اجاره کرده و خودتان برای رسیدن به این منطقه رانندگی کنید. از ساحل راوای و ساحل نای هارن هم می توانید به دماغه پرومتپ بروید. امکان بازدید از این دماغه در تمام ساعات شبانه روز وجود دارد. برای بازدید از این دماغه، نیازی به پرداخت هیچ هزینه ای نخواهد بود.

promthepcape2

امکانات اطراف دماغه پرومتپ پوکت

در اطراف تپه دماغه پرومتپ، دستفروش ها و غرفه هایی دیده می شوند که می توانید انواع سوغات بومی جزیره را از آنها خریداری کنید. از این فروشندگان می توانید وسایلی را خریداری کنید که با استفاده از پوسته ساخته شده اند. در این مکان، پیراهن هایی به فروش می رسد که می توانید به عنوان یادگارهایی از سفر خود به پوکت، آنها را خریداری کنید

promthepcape3

از دیگر امکانات اطراف دماغه پرومتپ، می توان به رستوران هایی اشاره کرد که انواع غذاهای خوشمزه را سرو می کنند. یکی از مشهورترین رستوران هایی که در این منطقه واقع شده است، رستوران Al Fresco می باشد. انواع غذاهای دریایی در این رستوران طبخ می شود که می توانید آنها را امتحان کنید. دماغه پرومتپ با کاتا (Kata) حدود 20 کیلومتر فاصله دارد و در فاصله 18 کیلومتری جزیره پوکت واقع شده است. فاصله این دماغه با پاتونگ (Patong) هم 20 کیلومتر می باشد.

جاذبه های گردشگری نزدیک به دماغه پرومتپ پوکت

- ساحل نای هارن: این ساحل که از بهترین سواحل پوکت به شمار می رود، حدود 1730 متر با دماغه پرومتپ فاصله دارد. ساحل نای هارن در مقایسه با دیگر سواحل پوکت، مکانی آرام و کم هیاهو است و بازدید از آن رایگان می باشد. تعدادی رستوران در این ساحل وجود دارد که انواع غذاهای تایلندی و دریایی را سرو می کنند. دستفروشان زیادی هم در این ساحل انواع نوشیدنی های خنک و تازه را می فروشند. در ساحل نای هارن می توانید تفریحات آبی مختلفی از قبیل شنا، غواصی با لوله تنفسی و موج سواری را تجربه کنید.

promthepcape4

- جزیره بون: این جزیره کوچک در فاصله 3135 متری دماغه پرومتپ واقع شده است و با ساحل راوای، حدود 2 کیلومتر فاصله دارد. از ویژگی های جزیره بون می توان به حیات وحش متنوع و بی نظیر آن اشاره کرد. در این جزیره یک رستوران معروف به نام کو بون آیلند قرار دارد که از 3500 متر مربع مساحت و فضای غذاخوری روباز برخوردار است. این رستوران هر روز از ساعت 10 صبح تا 17 عصر باز است و انواع غذاهای کلاسیک تایلندی را سرو می کند.
- ساحل کاتانوی: این ساحل در فاصله 5276 متری دماغه پرومتپ واقع شده است و از زیباترین سواحل پوکت به شمار می رود. در قسمت های مختلف این ساحل می توانید کابین هایی را ببینید که انواع تنقلات و نوشیدنی ها را عرضه می کنند. از تفریحات آبی که می توانید در ساحل کاتانوی تجربه کنید، غواصی با لوله تنفسی، قایق بنانا و جت اسکی هستند.

promthepcape5

- ساحل کاتا: این ساحل که از سواحل شگفت انگیز پوکت به شمار می رود، با دماغه پرومتپ 6881 متر فاصله دارد. قایق بنانا، جت اسکی، غواصی با لوله تنفسی و پاراسلینگ از تفریحات آبی این ساحل هستند.

نتیجه گیری

مهم ترین دلیلی که گردشگران را از کشورهای مختلف به تایلند می کشاند، جاذبه های طبیعی این کشور و مناظر زیبای آن است. پوکت یکی از توریستی ترین شهرهای تایلند است که دیدنی های بسیاری دارد. با تور پوکت می توانید به این شهر توریستی جذاب سفر کنید و از جاذبه های گردشگری متنوع آن لذت ببرید. یکی از جاذبه های شگفت انگیز پوکت که باید حتما آن را ببینید، دماغه پرومتپ است که در این متن به معرفی آن پرداختیم.

promthepcape6

پس از تماشای غروب آفتاب در دماغه پرومتپ، می توانید کمی در حوالی این دماغه قدم بزنید. در اطراف این دماغه، ساحل زیبایی را می بینید که با آب هایی به رنگ سبز خودنمایی می کند. علاوه بر این، در نزدیکی دماغه پرومتپ یک موزه و یک فانوس دریایی تاریخی قرار گرفته است که می توانید از آنها هم بازدید کنید. زیبایی نمای ساختمان این موزه به دلیل وجود مجسمه هایی از فیل است که روی آنها تصاویر جالبی حکاکی شده است.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ