02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

موزه های برتر استانبول

16 مهر ، 1402
راز آسمان پایتخت

3 موزه برتر در استانبول که نباید از دست بدهید!

در واقع موزه هایی هستند که به ارتقای فرهنگ کشور کمک می کنند. شناخت محل این موزه ها به شما کمک می کند تا بتوانید در محل حاضر شده و از آثار موجود در موزه ها بازدید کنید. هر ساله گردشگران ترک و خارجی از سه موزه استانبول بازدید می کنند. امکانات این موزه ها هر ساله بهبود داده می شود تا گردشگران بتوانند از امکانات این محل ها استفاده کنند. شرکت گردشگری آسمان پایتخت، تور لوکس استانبول را به قیمت مناسب عرضه می کند.

موزه ایاصوفیه استانبول

موزه ایاصوفیه در استانبول معروف است. معماری این ساختمان شگفتی مسافران را بر می انگیزد. موزه ایاصوفیه مهم ترین شاهکار معماری محسوب می شود. این محل در قرن 20 میلادی بنا به دستور آتاتورک به موزه استانبول تغییر کاربری داد. این موزه در مساحتی نزدیک به شش هزار متر مربع ساخته شده است. ساختمان از آجر و سنگ بنا شد و نمای مرمری دارد. طاق ها و ستون ها با ظرافت خاصی ساخته شده اند. این ساختمان به بهترین شکل ممکن ساخته شده است. این شاهکار معماری در جذب گردشگران نقش موثری داشته است. در ساخت این ساختمان از هنر معماری به بهترین شکل ممکن استفاده شده است. توریست ها تمایل دارند که از این موزه بازدید کنند.

HagiaSophiaMosque

کاخ موزه توپکاپی استانبول

کاخ توپکاپی دومین موزه ای است که مسافران استانبول را جذب می کند. این موزه در منطقه سلطان احمد قرار گرفته است. می توانید با وسایل نقلیه عمومی به این موزه دسترسی داشته باشید. این موزه در مساحتی نزدیک به 80 هزار متر مربع ساخته شده است. این موزه در مساحت بزرگی ساخته شده است. هرساله به تعداد گردشگرانی که از این محل بازدید می کنند اضافه می شود. این موزه از بخش های مختلفی تشکیل شده است. سالن ها و اتاق های این موزه به نحو شگفت انگیزی طرح ریزی شده و بنا نهاده شده اند. زیبایی بخش های مختلف این موزه به نحوی است که عکس های زیبایی از این محل در رسانه های مختلف پخش می شود.

گشت و گذار در کاخ توپکاپی به شما کمک می کند تا در مورد تاریخ ترکیه، موارد و نکات زیادی را بیاموزید. می توانید در این موزه عکس یادگاری هم بگیرید. بسیاری از گردشگران تمایل دارند که از بخش های مختلف موزه عکس یادگاری داشته باشند. در این موزه آثاری نیز وجود دارد که تاریخ و فرهنگ ترکیه را به تصویر می کشد. آثار تاریخی ترکیه نیز به نمایش گذاشته شده است. آثار و صنایع دستی که در این موزه قرار گرفته نشانگر تمدن گذشته عثمانی است.

دست نوشته ها، مجسمه ها و نقاشی های زیبایی هم در این موزه به چشم می خورد. در بخشی از موزه سلاح های قدیمی که سربازان عثمانی از آن ها در جنگ ها استفاده می کردند به معرض نمایش گذاشته شده است. خلاقیت معماری این موزه در زمان سلطان محمد ساخته شد. به دستور این پادشاه بهترین معماران، سنگ تراش ها، کارگران و نجارها برای ساخت این موزه به کار گرفته شدند. این موزه کاملا متفاوت ساخته شده است. معماران خلاق، این محل را به بهترین شکل ممکن ساخته اند. 

PalaceMuseum

بازدید از دلمه باغچه استانبول

دلمه باغچه یکی از موزه های برتر استانبول به شمار می رود. دور تا دور این کاخ توسط باغ زیبایی احاطه شده است. پادشاهان ترکیه در این کاخ زندگی کرده اند. سالن و اتاق های این کاخ مجلل بوده و باعث شگفتی بازدیدکنندگان می شود. این کاخ به دستور سلطان عبدالمجید ساخته شده، این موزه در استانبول قرار دارد. می توانید با وسایل نقلیه عمومی به این موزه دسترسی داشته باشید. دولت هر سال برای افزایش درآمد، اقداماتی را جهت بهبود فعالیت این موزه ها انجام می دهد. این موزه در مساحتی نزدیک به 110 هزار متر مربع احداث شده است. در این موزه می توان سالن ها و اتاق های زیادی را مشاهده کرد. در ساخت این موزه از بهترین سنگ های مرمر و سایر مصالح ساختمانی استفاده شده است.

 DolmabahçeCdBeşiktaş

دلایل جذب گردشگران به موزه های استانبول

3 موزه برتر در استانبول که نباید از دست بدهید به جذب گردشگران کمک می کند. موزه هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم در جلب توجه گردشگران نقش به سزایی ایفا می کنند. این موزه ها به قدری جذاب هستند که باعث شده هر سال به تعداد گردشگران افزوده شود. گرفتن عکس های یادگاری در کنار آثار تاریخی ترکیه می تواند هیجان انگیز باشد. براساس ارزیابی ها مشخص شده که مسافران خارجی طی سال های اخیر تمایل داشته اند از این موزه ها بازدید کنند. هر سال به تعداد آثار تاریخی گرانبها افزوده می شود. این عامل می تواند در جذب گردشگران نقش بسزایی داشته باشد.

در واقع فرصتی است که می توان معماران و هنرمندان را به کشور ترکیه دعوت کرد. موزه های ترکیه محل خوبی برای ارتباطات فرهنگی و هنری معماران و هنرمندان به شمار می رود. معماران و هنرمندان کشورهای مختلف می توانند در این اماکن گرد هم آمده و در مورد نحوه ساخت این محل ها با هم گفتگو کنند. این کار موجب می شود که قشرهای فرهنگی و صنفی بتوانند اطلاعات مورد نیاز خود را با یکدیگر به اشتراک بگذارند.3 موزه برتر در استانبول که نباید از دست بدهید می تواند فرصت های تجاری و سیاحتی ارزشمندی را ایجاد کند.

استانبول محل خوبی برای این است که بتوان با برگزاری تورهای فرهنگی و هنری علاقمندان به هنر معماری را کنار هم گرد آورد. همچنین در این راستا می توان علاقمندان به تاریخ ترکیه را با تورهایی برای آشنایی با موزه های تاریخی این کشور دعوت کرد. شما می توانید از کارشناسان شرکت سیاحتی آسمان پایتخت، تمامی اطلاعات لازم را راجع به موزه های استانبول و سایر شهرهای ترکیه دریافت کنید.

IstanbulMuseum

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ