02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

شهر کوش آداسی

کوش آداسی یکی از شهرهای ساحلی ترکیه است که از مقاصد گردشگری محبوب در این کشور محسوب می‌شود. این شهر زیبا با طبیعتی بکر مجموعه‌ای از سواحل شنی سفید رنگ، آب‌های فیروزه‌ای، فستیوال‌ها و کنسرت‌های جذاب بین‌المللی، هتل‌ها و ریزورت‌های لوکس و مجلل، تفریحات جذاب و هیجان‌انگیز، مراکز خرید لوکس، کشتی‌های غول‌پیکر کروز و مدرن و سایر موارد این‌چنینی است. همچنین تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های تاریخی کشور ترکیه در فاصله کمی با آن قرار دارند. در سال‌های اخیر مقصد بسیاری از گردشگران کشور ترکیه این شهر زیبای ساحلی بوده و کوش آداسی در‌حال حاضر از پر‌رفت‌‌و‌آمدترین مناطق این کشور به‌شمار می‌رود. طی چند سال گذشته بسیاری از ایرانی‌ها نیز برای یک سفر هیجان‌انگیز و در عین حال آرامش‌بخش خارجی، با تور کوش آداسی به این شهر سفر می‌کنند. اگر شما هم از علاقه‌مندان سفر به این منطقه هستید، بیایید کمی بیشتر با آن آشنا شویم.

آشنایی با شهر کوش آداسی

شهر کوش آداسی در غربی‌ترین بخش کشور ترکیه و بین دو شهر ازمیر و بدروم در مجاورت دریای اژه و در منطقه‌ای به‌نام خلیج اژه قرار دارد. نام این شهر به معنی جزیره کبوتر است. کوش آداسی با مساحت حدود ۲۶۰ کیلومترمربع، جمعیتی بین ۶۰ تا ۷۰ هزار نفر دارد که این رقم در فصل‌های پر مسافر به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند. اما به‌طور کلی این شهر یکی از مناطق کم جمعیت ترکیه به‌شمار می‌رود. کوش آداسی یکی از شهرهای استان آیدین ترکیه است. این شهر روی یک منطقه تپه شکل قرار گرفته و در گذشته به‌خاطر پلکانی بودنش به آن «اسکالا نوا» یا «نردبان جدید» می‌گفتند. علاوه‌بر آن‌که صنعت توریست یکی از اصلی‌ترین منابع درآمد مردم این شهر به‌حساب می‌آید، کشاورزی و دام‌پروری نیز تا حد بسیار زیادی بین ساکنان آن رواج دارد.

تاریخچه شهر کوش آداسی

آثار تاریخی به‌جامانده در اطراف شهر کوش آداسی نشان از قدمت تاریخی آن دارد. طبق شواهد و اسناد تاریخی، آغاز رونق و تمدن در این منطقه مربوط به قرن چهارم پیش از میلاد مسیح است که کوش آداسی توسط دولت یونانی مستقر در شهر افسوس، اداره می‌شد. اما گفته می‌شود اولین قومی مستقر در منطقه کوش آداسی امروزی کاریان نام داشتند. در دوره‌های بعد این شهر به‌دست حکومت‌های رومیان، بیزانس و ترکان سلجوقی افتاد و در نهایت عثمانی‌ها موفق به فتح این منطقه زیبا شدند. در دوره عثمانی کوش آداسی یک منطقه بازرگانی و تجاری پراهمیت بوده و در تولید ابریشم، پنبه و سایر منسوجات و همچنین صنعت کشتی‌سازی کشور ترکیه نقش مهمی داشته است.

کوش آداسی در دوره‌های تسلط رومی‌ها و بیزانس‌ها به‌نوعی یک قلعه بوده و در اطراف آن دیوار‌ه‌های شبیه به دژهای قرون وسطی ساخته بودند که به‌مرور زمان از بین رفت. این شهر همچنین در انتهای جاده قدیمی ابریشم قرار داشته و از این لحاظ نیز موقعیت آن مهم و حساس بوده است. علاوه‌بر شهر افسوس در نزدیکی کوش آداسی یک شهر باستانی دیگر به‌نام میلتوس نیز وجود دارد. بقایای شهرهای باستانی افسوس و میلتوس امروزه به‌عنوان جاذبه‌های گردشگری تاریخی این منطقه شناخته می‌شوند.

آب‌وهوای شهر کوش آداسی

شهر کوش آداسی ترکیه به‌دلیل مجاورت با دریای اژه آب‌وهوای معتدل مدیترانه‌ای دارد. تابستان‌های این شهر گرم و مرطوب است  زمستان‌های آن دمای کاملا معتدل دارد. اما بهترین زمان سفر به کوش آداسی را می‌توان فصل بهار دانست. آب‌وهوای این شهر در بهار بسیار مطلوب لذت‌بخش است. علاوه‌بر این هزینه‌های سفر به کوش آداسی در این فصل به‌نسبت فصل تابستان به‌مراتب پایین‌تر خواهد بود. زیرا این شهر یک منطقه ساحلی است که گردشگران عموما برای تفریحات و ورزش‌های آبی و ساحلی به آن سفر می‌کنند. بهترین زمان برای استفاده از این تفریحات فصل تابستان است؛ بنابراین در ماه‌‌های گرم‌تر سال، تقاضای سفر به شهرهای ساحلی مانند کوش آداسی بیشتر می‌شود. متقاضی بیشتر طبق قانون همیشگی عرضه و تقاضا، باعث افزایش قیمت خواهد شد.

در فصل‌های پاییز و زمستان که خبر چندانی از تفریحات آبی و ساحلی و استخرهای روباز نیست؛ اما در فصل بهار برخی از تفریحات در دسترس‌اند و گردشگران می‌توانند با هزینه‌ای پایین‌تر به‌نسبت فصل تابستان در این زمان از سفر به کوش آداسی لذت ببرند. اما اگر تفریحات آبی چندان اهمیتی برای شما ندارد و قصدتان از سفر در چیزهای دیگری خلاصه می‌شود، ماه‌‌های آبان و آذر خلوت‌ترین ودنج‌ترین روزهای این شهر هستند. دمای هوا در سردترین حالت این ماه‌ها ۶ درجه سانتی‌گراد و در گرم‌ترین حالت ۱۴ درجه سانتی‌گراد خواهد بود. در مقابل از خرداد‌ماه تا ماه شهریور، جمعیت کوش آداسی به‌طور قابل‌توجهی افزایش پیدا می‌کند و شهر آرامش چندانی ندارد.  آسمان کوش آداسی تقریبا تمام سال آفتابی است و روزهای ابری و بارانی آن محدودند. در تابستان‌ها در گرم‌ترین حالت دمای هوای این شهر به ۳۳ درجه سانتی‌گراد می‌رسد، بنابراین گرمای هوا در این فصل چندان اذیت‌کننده نیست.

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی

همان‌طور که قبل‌تر اشاره کردیم، کوش آداسی قدمت تاریخی بسیاری دارد و تعدادی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری تاریخی کشور ترکیه در فاصله‌ای اندک با آن قرار دارند. این شهر زیبای تاریخی در کنار آثار و بناهای به‌جا مانده از دوره‌های گذشته‌های جاذبه‌های گردشگری طبیعی نیز دارد که برای گردشگران جذاب هستند.

شهر باستانی افسوس
شهر باستانی میلتوس
شهر باستانی پرین
شهر باستانی دیدیما
خانه مریم مقدس
قلعه کوش آداسی
کادیکالسی آنایا اکسکویشنز
غار زئوس
غار کاراجا
مجسمه دست صلح
مجسمه آتاتورک کوش آداسی
حمام ترکی اوتومان 
کاروان‌سرای مهمت پاشا
مجسمه پوزئیدون
معبد آرتمیس (از عجایب هفت‌گانه باستانی)
روستای کرازلی
پارک ملی دیلک
منطقه ییلاقی داوتلار
موزه کوش آداسی

پارک‌های آبی کوش آداسی

کوش آداسی مانند سایر شهرهای ساحلی ترکیه، دارای چندین پارک آبی است که همگی با استانداردهای بین‌المللی ساخته شده‌اند. بدون شک لحظات حضور در این مکان‌های تفریحی از جذاب‌ترین لحظات تور کوش آداسی برای گردشگران خواهد بود.

پارک آدالند 
آکوا فانتزی 
لانگ بیچ آکواریزورت

زیباترین سواحل کوش آداسی

هرچند کوش آداسی به‌طور کلی شهری با طبیعتی بکر است و سواحل آن همگی زیبا هستند، اما برخی از ساحل‌های تفریحی این شهر محبوبیت و شهرت بیشتری بین گردشگران دارند.

ساحل لیدیز بیچ 
ساحل سیلور سند بیچ 
ساحل داون تاون بیچ
ساحل اوزون پلاژ
ساحل سوی بیچ 
ساحل جزیره کبوتر

در همه این سواحل امکانات تفریحات و ورزش‌های آبی و ساحلی در اختیار گردشگران قرار می‌گیرد. همچنین انواع کافه و رستوران‌های و دکه‌های فروش نوشیدنی و تنقلات در این مکان‌های به گردشگران خدمات ارائه می‌کنند. فراموش نکنید که غواصی در آب‌های فیروزه‌ای دریای اژه می‌تواند تجربه‌ای بسیار جذاب، هیجان‌انگیز و فراموش‌نشدنی باشد.

سفر به کوش آداسی

توجه داشته باشید که شهر کوش آداسی فرودگاه ندارد و مسافران از هیچ‌کدام از فرودگاه‌‌های دنیا و همچنین ایران نمی‌توانند به این شهر سفر مستقیم هوایی داشته باشند.  برای سفر هوایی در تور کوش آداسی مقصد شما اغلب فرودگاه عدنان مندرس ازمیر خواهد بود. شهر ازمیر تا کوش آداسی ۹۰ کیلومتر فاصله دارد و این فرودگاه در ۸۰ کیلومتری این شهر قرار دارد. از فرودگاه تا مرکز شهر کوش آداسی حدود یک ساعت و نیم با تاکسی فاصله است. همچنین برای طی کردن این مسافت می‌توان از اتوبوس‌های شهری نیز استفاده کرد.علاوه‌بر این فرودگاه بدروم نیز در فاصله ۱۲۰ کیلومتر کوش آداسی قرار گرفته و حدود دو ساعت و نیم با آن فاصله دارد.
رفت‌وآمد در سطح شهر کوش آداسی با تاکسی‌های شهری چندان مقرون‌به‌صرفه نیست. بهترین گزینه برای آمد‌وشد در این شهر دلموش‌ها هستند (دلموش مینی‌بوس یا ون‌های زرد رنگ کشور ترکیه است).
تور طبیعت‌گردی و سافاری شهر کوش آداسی می‌تواند یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر به این شهر باشد.
کوش آداسی شهری کم جمعیت و خلوت است که عموما در آن ترافیک مشاهده نمی‌شود.

بهترین مراکز خرید کوش آداسی

هرچند کوش آداسی مانند سایر شهرهای ترکیه مکانی رویایی برای خرید نیست، اما مراکز خرید مدرن و بازارهای سنتی آن محلی جذاب برای گشت‌وگذار و خرید هستند.

بازار اورینت کوش آداسی 
مرکز خرید AVM کوش آداسی
بازار بزرگ کوش آداسی (Grand Bazaar)
اوت لت نوادا 
مرکز خرید اسکالا نووا
مرکز خرید ستور مارینا
بازار سوسیته
مرکز خرید کوش آداسی

بهترین هتل‌های کوش آداسی

همان‌طور که در ابتدا به آن اشاره کردیم، کوش آداسی شهر هتل‌ها و ریزورت‌های لوکس و گران‌قیمت است که اقامتی رویایی و فراموش نشدنی را برای گردشگران رقم می‌زنند. با اقامت در این هتل‌ها مسافران نیازی چندانی به گشت‌وگذار در شهر ندارند و می‌توانند لحظات فراموشی نشدنی و هیجان‌انگیزی را در همان مجموعه اقامتی‌شان تجربه کنند. 

تعدادی از بهترین هتل‌های کوش آداسی باتوجه به نظرات گردشگران عبارتند از:

اویستا بوتیک هتل
هتل ایلایدا آوانتگارد
هتل آمارا سی لایت الیت
هتل رامادا ریزورت بای ویندهام کوش آداسی
هتل اند ریزورت لی بلو 
هتل پالمین

ارزان‌ترین هتل‌های کوش آداسی

اما کوش آداسی مانند همه شهرهای توریستی دنیا اقامتگاه‌های متعدد با رتبه‌بندی‌های مختلف دارد و در کنار آن ریزورت‌ها و اقامتگاه‌های لوکس می‌توان هتل آپارتمان‌های ارزان‌قیمت و اقتصادی نیز برای تور کوش آداسی پیدا کرد. 

برخی از بهترین اقامتگاه‌های اقتصادی این شهر عبارتند از:

هتل ایلیاد
هتل آلپ
مسافرخانه باخوس
هتل آپارتمان پاشا 

بهترین فستیوال‌های کوش آداسی

گفتیم که کوش آداسی مکانی برای برگزاری کنسرت‌ها و فستیوال‌های مختلف نیز به‌شمار می‌رود. اما جذاب‌ترین فستیوال‌های سالانه این شهر جشنواره‌های کبوتر طلایی، عروج و مسابقه شترسواری هستند.

فستیوال موسیقی کبوتر طلایی: از بهترین جشنواره‌های موسیقی پاپ در ترکیه که طی ۵ روز در ماه ژوئن برگزار می‌شود.
جشن عروج: در اواسط ماه آگوست به مناسبت عروج حضرت مریم به عرش الهی برگزار می‌شود.
مسابقات شترسواری: در ماه دسامبر یا ژانویه و در فصل جفت‌گیری شترها برگزار می‌شود.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ