02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای فرانسه

فرم ثبت نام ویزای فرانسه

ویزای فرانسه چیست ؟ انواع ویزای فرانسه ؟ اخذ ویزای فرانسه با دعوت نامه به چه صورت است ؟ ویزای مولتی فرانسه چیست ؟ اخذ ویزای توریستی فرانسه با دعوتنامه چگونه است ؟ هزینه سفارت فرانسه چقدر است ؟ ریجکت ویزای فرانسه ؟ رفع ریجکت ویزای فرانسه چگونه است ؟ 

اخذ ویزای فرانسه با دعوتنامه

قرار گرفتن فرانسه در رده ی کشورهای پیشرفته، باعث شده تا بسیاری از اشخاص علاقه مند به اخذ ویزای این کشور باشند. اگر قصد اخذ ویزای فرانسه با دعوتنامه دارید باید به شما بگوییم که این نوع ویزا، شامل انواع مختلفی همچون ویزای فرانسه با دعوتنامه خویشاوندی، ویزای فرانسه با دعوت نامه تحصیلی، ویزای فرانسه با دعوتنامه تجاری، ویزای توریستی فرانسه با دعوتنامه، دعوتنامه ازدواج، ویزای فرانسه با دعوتنامه ازدواج و ویزای فرانسه با دعوتنامه کاری می شود. جهت اخذ ویزای فرانسه با دعوتنامه خویشاوندی کافیست بدانید که در این ویزا، اولویت با پدر، مادر، برادر، خواهر، پدربزرگ و مادربزرگ و... می باشد. البته این دعوتنامه شرایط خاصی را دارد که باید حتما به آن توجه داشته باشید. مثلا دعوت نامه برای تمامی افراد یک خانواده فرستاده نشود! برای اخذ ویزا با دعوت نامه تحصیلی کافیست به این موضوع توجه داشته باشید که این نوع از ویزا، به منظور تحصیل در فرانسه صادر می شود. در این راستا دانشگاه پذیرنده باید دعوتنامه ای را برای دانشجو ارسال کند تا مامور سفارت، با آن دانشگاه مکاتبه کند. اگر شخصی دعوتنامه تجاری داشته باشد؛ می تواند در همایش ها و کنفرانس ها به راحتی شرکت کند. برای کار مداوم نیز باید دعوتنامه کاری داشته باشید. اخذ ویزا با دعوتنامه ازدواج، زمانی که فردی با یک شخص فرانسوی ازدواج کند؛ می تواند به آن کشور سفر نماید.

francevisa

برای اخذ ویزای فرانسه با دعوتنامه ازدواج، کافیست مدارک ذیل را تکمیل نمایید: تکمیل فرم درخواست دعوتنامه، عکس جدید رنگی با پس زمینه سفید، گواهی شهرداری محل ازدواج، گذرنامه معتبر، ارائه ویزا شنگن در صورت وجود، گذرنامه بیومتریک، پرینت بانکی، اسناد تمکن مالی همسر فرانسوی، اصل دعوتنامه معتبر، اسناد و مدارک کاری اگر شاغل هستید، مدارک مربوط به محل سکونت همسر فرانسوی، بیمه نامه بین المللی و مدارک رزرو بلیط هواپیما.

ویزای توریستی فرانسه با دعوتنامه

اولین نکته ای که اشخاص علاقه مند به ویزای توریستی فرانسه با دعوتنامه باید به آن توجه داشته باشند این است که از این ویزا نمی توانند برای شرکت در همایش ها و کنفرانس های خارجی استفاده کنند. متاسفانه برخی افراد گمان می کنند که از ویزای توریستی می توانند برای کار و شرکت در نمایشگاه ها و... استفاده کنند که این موضوع تصوری اشتباه است. ویزای توریستی تنها به منظور مسافرت صادر می شود. 

هزینه ویزای توریستی فرانسه با دعوتنامه بر حسب نوع ویزا و موقعیت مشخص می شود. کافیست تا با مشاورین زبده و ماهر صحبت کنید تا شما را در این امر یاری کرده و هزینه ویزا را به حداقل برساند. توجه کنید که نباید تاریخ اعتبار دعوتنامه منقضی شود. باید فرآیند درخواست و پیگیری ویزا به سرعت انجام شود؛ چرا که اگر دعوتنامه منقضی شود، به این معنا است که شما دعوتنامه ای ندارید و دیگر نمی توانید ویزای توریستی با دعوتنامه را اخذ کنید. 

visatouristfrance

انواع ویزای فرانسه

در قسمت قبلی درباره اخذ ویزای فرانسه با دعوتنامه صحبت کردیم. اما این ویزا، تنها یک نوع از ویزاهایی است که یک فرد می تواند اخذ کند. در این قسمت درباره انواع ویزای فرانسه بیشتر صحبت خواهیم کرد.

اولین نوع، ویزای تحصیلی فرانسه می باشد. اگر متقاضی این نوع ویزا هستید باید به شما بگوییم که لازم است حداقل هجده سال تمام داشته باشید. مراحل اخذ این نوع ویزا به صورت آنلاین و همراه با نامه پذیرش از دانشگاه یا موسسات عالی، قابل انجام است.

دومین نوع، ویزای توریستی فرانسه است که مصاحبه ای لازم ندارد. کافیست یک الی سه ماه قبل از سفر نسبت به اخذ این ویزا اقدام کنید. البته شما باید قبل از اخذ این ویزا، از سفارت وقت گرفته و به منظور انگشت نگاری و طی مراحل اداری به سفارت مراجعه کنید.

ویزای کاری فرانسه که یکی از پرطرفدارترین ویزاها است تنها با داشتن دعوتنامه کاری صادر می شود. البته بسته به نوع کار، به صورت بلند مدت و کوتاه مدت صادر می گردد.

ویزای ترانزیت فرانسه، چهارمین نوع ویزای فرانسه است. این ویزای کوتاه مدت، برای اقامت موقت در مناطق بین المللی فرودگاه فرانسه صادر می گردد. شخص دارنده این ویزا، نمی تواند به شهرهای کشور فرانسه وارد شود.

البته ویزای فرانسه را می توان از نظر مدت زمان نیز به سه دسته تقسیم کرد. ویزای uniform Schengen visa یا کوتاه مدت که برای استفاده سه ماهه صادر می شود. ویزای VLS-TS یا طولانی مدت موقت برای یکسال صادر شده و غیر قابل تمدید است. سومین ویزای فرانسه، ویزای visa de long séjour  یا طولانی مدت است که برای اقامت بیش از یکسال صادر می شود.

francerejectvisa

هزینه سفارت فرانسه

قیمت ویزای فرانسه در هر موسسه مسافرتی و مهاجرتی متغیر است. هر فرد باید با توجه به نوع ویزای درخواستی‌، باید مبلغی را در سفارت فرانسه پرداخت کند. دقت کنید که باید هزینه درخواست به صورت نقدی در قرار ملاقات به سفارت پرداخت شود. توجه کنید که طبق آخرین اخبار، هزینه درخواست برای ویزاهای کوتاه مدت در 85 یورو و با نه درصد مالیات است و در صورت رد درخواست فرد متقاضی یا عدم امکان دریافت ویزا به شما برگشت داده نمی شود.

ویزای توریستی فرانسه

ویزای توریستی فرانسه مخصوص اشخاصی است که قصد گردشگری و مسافرت به کشور فرانسه، آن هم به مدت کمتر از ۳ ماه را دارند. اشخاصی که ویزای توریستی را دریافت می کنند؛ مجوز سیاحت، سفر و بهره مندی از خدمات بیمارستانی را خواهند داشت. مدت زمان تقریبی بررسی مدارک توسط سفارت، چهارده روز کاری است. گذرنامه فرد متقاضی تا زمان اعلام نتیجه، نزد سفارت باقی می ماند.

در قسمت قبل درباره ویزای توریستی فرانسه با دعوتنامه اطلاعات کوتاه و مختصری را بیان کردیم. حالا در این قسمت، به این موضوع می پردازیم که اگر فردی دعوتنامه نداشت؛ چگونه ویزا صادر می شود؟ متاسفانه روند اخذ ویزای فرانسه بسیار مشکل است. یکی از موارد این است که کشور فرانسه به هیچ وجه به اشخاصی که سابقه سفر به حوزه شینگن را ندارند شانس گرفتن ویزا را ندارند. پس اگر قصد دریافت ویزای کشور فرانسه را دارید؛ بهتر است به کشوری که در حوزه صدور ویزا، سخت گیر نیست سفر کنید و بعد از آن برای ویزای فرانسه اقدام کنید. حتی اگر پدر یا مادر شما ویزا شنگن داشته باشند ولی شما سابقه مسافرت به حوزه شنگن را نداشته باشید؛ ویزای کشور فرانسه برایتان صادر نمی شود. پس به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید که حتما خودتان باید سابقه مسافرت داشته باشید.

برای صدور ویزای فرانسه حداقل تمکن مالی دویست میلیون تومان بوده و گردش حساب شش ماه اخیر شما هم چک می شود. مدارک شما باید ترجمه رسمی شوند. اگر اعتبار ویزای توریستی تمام شد؛ چه باید کرد؟ متاسفانه تمدید ویزای فرانسه، به سختی انجام شده و با محدودیت زیادی همراه است. برای تمدید ویزای شنگن باید کشور فرانسه ترک شود و پس از آن درخواست جدیدی ارائه شود. در حقیقت پس از انقضای ویزای توریستی، اشخاص نمی توانند در اروپا اقامت داشته باشند؛ مگر با دلایل خاص.

touristvisafranceInvitation

هزینه اخذ ویزای توریستی فرانسه چقدر است؟

هزینه ویزای فرانسه بر اساس نوع ویزا هایی که در بالا به آن ها اشاره کردیم؛ متغیر بوده و نیاز است تا جهت دریافت نرخ هزینه اخذ ویزای توریستی فرانسه با کارشناسان این امر تماس حاصل کرده و از آن ها مشاوره بخواهید.

با توجه به توضیحات ارائه شده، حتما متوجه شده اید که هزینه اخذ ویزای کشور فرانسه نسبت به سایر کشورهای اروپایی بیشتر است. اما شما می توانید هوشمندانه تر و زیرکانه تر با این موضوع رو به رو شوید. بسیاری از شرکت های مسافرتی خدمات تور فرانسه و تور لحظه آخری فرانسه را ارائه می دهند. این شرکت ها به کمک کارشناسان زبده و با تجربه خود، بهترین و مقرون به صرفه ترین خدمات را ارائه می دهند. تجربه اخذ ویزا، سبب می شود تا فرآیند صدور ویزا، رزرو هتل، برنامه مسافرت و... سریع تر انجام شوند. در ادامه و در قسمت های بعدی خواهید دید که مدارک لازم برای اخذ ویزای فرانسه، بیش از بیست فقره خواهند بود که مدیریت و هماهنگی این مدارک بعضا مشکل است. در این راستا توصیه می کنیم که حتما از شرکت های تخصصی این امر، مشاوره و راهنمایی بخواهید.

ویزای مولتی فرانسه

ویزای Multiple-entry visa، مولتی یا چند بار ورود ویزایی است که با آن می توانید چندین بار به اروپا مسافرت کنید. همان طور که می دانید، فرانسه جزء اتحادیه اروپا است و ویزاهای این کشور، تابع قوانین شینگن هستند. این ویزا به سه دسته تقسیم می شود:  ویزای مولتی سه ماهه، ویزای مولتی شش ماهه و ویزای مولتی یک ساله.برای دریافت ویزای مولتی سه ماهه باید شرایط خاصی مثل داشتن حداقل ویزای دو سری ورود به منطقه شنگن، اثبات مسافر معمولی بودن، بیان دلیل قانع کننده که چرا به این ویزا نیاز دارید؛ لازم است. دقت کنید که بیش از 90 روز نباید در فرانسه بمانید؛ در غیر این صورت نمی توانید از این ویزا برای مسافرت های بعدی استفاده کنید. برای اخذ ویزای مولتی شش ماهه و ویزای مولتی یک ساله نیز باید قانون 90 روز را رعایت کنید و به سوالات قبلی پاسخ قانع کننده ای دهید. برای اخذ ویزای مولتی یکساله، باید هدف شما تجارت باشد. با این شرط می توانید در حدود یکسال به بیست و شش کشور اروپایی ورود کرده و سفر تجاری داشته باشید.

اگر قصد دارید تا از این ویزا استفاده کنید؛ لازم است تا درباره برنامه و محل اقامتتان به سفارت توضیحاتی ارائه دهید. به این منظور می توانید از خدمات بهترین هتل های فرانسه یعنی هتل ایمیل پاریس و هتل شانگری لا پاریس استفاده کنید. هتل شانگری لا پاریس در قلب پاریس واقع شده و گزینه بسیار مناسبی برای گردشگران  است.  این هتل 100 اتاق دارد و امکاناتی مانند فضای اختصاصی ویلچر، پارکینگ، خدمات نگهداری از کودک، خدمات ترجمه، سرویس اتاق، خشکشویی، یخچال بزرگ و کوچک، ایستگاه چای/قهوه، تلفن، تلویزیون، وای فای، سشوار و حوله در حمام ها، باشگاه بدنسازی، اسپا، حمام بخار، سالن زیبایی، رستوران، اتاق غذاخوری، بار و صبحانه مقوی برای مسافران، در نظر گرفته شده است.

franceparisvisa

رفع ریجکتی ویزای فرانسه

متاسفانه بسیاری از افرادی که بدون مشورت، اقدام به اخذ ویزای فرانسه می نمایند؛ با مشکل ریجکتی ویزای فرانسه مواجه می شوند. یعنی بعد از این که مدارک برای سفارت ارسال می شود، پس از چند روز بررسی، نتیجه اعلامی به متقاضی یا متقاضیان ریجکت یا رد شدن درخواست است. در این شرایط، فرد نمی تواند به فرانسه سفر کند. البته گاهی اوقات، با وجود مشاوره با سازمان ها و افراد خبره، درخواست ویزا ریجکت می شود. اما در این شرایط چه باید کرد؟ در ابتدا باید دلایل رد شدن تقاضا را دانست تا بتوان نسبت به رفع موارد ذکر شده اقدام کرد.

مهم ترین دلایل ریجکت درخواست قانع نشدن آفیسر پرونده بوده و به تبع آن موارد دیگری همچون :

توضیحات ناکافی در مورد هدف از سفر، دلایل بازگشت متقاضی به کشور مبدا، نبود و یا ناکافی بودن مدارک مالی لازم جهت تأمین هزینه‌ های سفر، ارائه مدارک تقلبی و بدون اعتبار، فعالیت ‌های مجرمانه در گذشته یا حال حاضر، پاسپورت آسیب دیده، برنامه سفر مبهم، معتبر نبودن گذرنامه، نامه مرجع فاقد اعتبار، اثبات نکردن محل اقامت در طول مدت سفر، بیمه مسافرتی فاقد اعتبار و... البته نامه ای که شامل دلایل رد شدن درخواست ویزای فرانسه است؛ به شما تحویل خواهد شد. شما می توانید با رفع دلایل ریجکتی و حداکثر تا 30 الی 60 روز، اعتراض خود را به سفارت ارائه دهید. اعتراض شما مجددا بررسی می شود و اگر درخواستتان مورد تایید قرار گرفت؛ ویزای شما صادر می شود در غیر این صورت باید با کمیسیون فرجام خواهی رد روادید فرانسه مکاتبه و مجددا اعتراض کنید.

visafranceparis

مدارک مورد نیاز ویزای فرانسه

برای اخذ ویزای فرانسه باید مدارک خود را نزد دفتر ترجمه اسناد رسمی برده تا مدارکتان ترجمه و مهر شوند. مدارک لازم برای اخذ ویزای فرانسه به شرح ذیل می باشند :

تکمیل و ارائه فرم درخواست ویزای فرانسه : کافیست این فرم را به صورت آنلاین دانلود، تکمیل و پرینت آن را به سفارت فرانسه تحویل دهید.

ارائه رسید پرداخت هزینه های ویزا : هزینه ویزای فرانسه، بر اساس نوع ویزای درخواستی تعیین می‌ شود. وقتی که هزینه سفارت را واریز کردید؛ سفارت رسیدی را تحویل شما خواهد داد که لازم است آن را به افسر ویزا ارائه دهید.

ارائه اصل و ترجمه شناسنامه و کارت ملی متقاضی دریافت ویزای فرانسه : این مدارک هم باید به افسر ویزا تحویل داده شود.

داشتن یک برنامه سفر: برای سفر خود به فرانسه حتما برنامه داشته باشید. اگر برنامه ای را نمی توانید تنظیم کنید؛ بهتر است از یک فرد آگاه و متخصص در این امر مشورت بخواهید.

ارائه اصل گذرنامه فعلی و قبلی : تاریخچه سفر شما بر اساس گذرنامه های قبلی و کنونی، بررسی می شود. به علاوه لازم است تا پاسپورت فعلی شما، حداقل یک برگ خالی و شش ماه اعتبار داشته باشد.

دو قطعه عکس ۳.۵x۴.۵ : به اندازه عکس توجه داشته باشید. عکس شما باید جدید بوده و حدود هفتاد الی هشتاد درصد از عکس باید شامل چهره متقاضی ویزای فرانسه باشد. تصویر بیش از حد رتوش نشود به طوری که چهره فرد تغییر زیادی با واقعیت داشته باشد. خانم ها نیز به همین دلیل بهتر است آرایش بیش از حد نداشته باشند تا فرآیند تشخیص چهره، با مشکل مواجه نگردد.

DocumentsrequiredforaFrenchvisa

سایر مدارک مورد نیاز ویزای فرانسه

اصل و کپی بیمه مسافرتی : بیمه مسافرتی، یک جزء جدایی ناپذیر هر سفری است. نرخ حداقل بیمه باید 30 هزار یورو بوده و دو روز بیش از مدت زمان اقامت را در برگیرد. بیمه مسافرتی باید در تمامی کشورهای حوزه شنگن، مورد تایید باشد. گردش حساب و تمکن مالی شش ماه اخیر شما، آن هم به یورو، برای دریافت ویزای فرانسه لازم است. جالب اینجاست که مبلغ تراکنش ها مهم نیست و فقط تعداد آن ها توسط افسران ویزا، مورد ارزیابی قرار می گیرند.

ارائه نامه اشتغال به کار: این نامه خطاب به سفارت فرانسه نوشته می شود و در آن مواردی همچون سمت، میزان حقوق دریافتی، تاریخ شروع کار، نامه کارفرما، موافقت با مرخصی برای سفر ذکر می شود.

DocumentsFrenchvisa

گواهی اشتغال به تحصیل : اگر متقاضی ویزای فرانسه، دانش آموز یا دانشجو باشد؛ باید این گواهی به همراه، مرخصی به منظور سفر ارائه شود. واچر هتل، رزرو بلیط رفت و برگشت به فرانسه، ارائه مدارک بازنشستگی (در صورت بازنشسته بودن)، ارائه اصل و ترجمه همه اسناد ملکی، اصل و ترجمه سند ازدواج (چه با همسرتان مسافرت کنید و چه نه)،  رضایت نامه والد برای مسافرین کمتر از 18 سال، اصل دعوت نامه (در صورت داشتن دعوت نامه). حالا با اطلاعاتی که در این مقاله ذکر شد؛ دید کاملی نسبت به روند اخذ ویزای فرانسه بدست آوردید. اگر قصد دارید تا به کشور دیگری سفر کنید؛ حتما سایر مقالات ما را بخوانید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ