02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

ویزای آلمان

فرم ثبت نام ویزای آلمان

اخذ ویزای آلمان

وجود فرصتهای شغلی متعدد در اروپا و به خصوص کشور آلمان، سبب شده تا تعداد درخواستهای ویزای آلمان، بیشتر از کشورهای دیگر باشد. البته آب و هوای بارانی و معتدل، توسعه یافتگی و مهاجر پذیر بودن آلمان، در افزایش تقاضای ویزای شنگن این کشور، بی تاثیر نبوده و این کشور را به یکی از مقاصد گردشگران تبدیل کرده است. با توضیحات گفته شده، بهتر است تا در ابتدا با انواع ویزاهای این کشور آشنا شویم.

visagermany

ویزای گردشگری، از اولین و پرطرفدارترین ویزاهایی است که متقاضیان خاص خود را دارد. همان طور که از نام این ویزا، مشخص است؛ هدف از صدور این ویزا، مسافرت و بازدید از اماکن دیدنی این کشور است. مسافران باید طبق زمانی که سفارت آلمان، برای ورود و خروج آن ها معین کرده است؛ در این کشور تردد داشته باشند. از آن جایی که پذیرش دانشجو در آلمان، نسبت به کشورهای دیگر عضو شنگن، راحت تر است؛ با ارسال تقاضای ویزای دانشجویی به سفارت آلمان، می توانید از مزایای تحصیل و زندگی در این کشور اروپایی بهره مند شوید.

ویزای کاریابی، کارآفرینی و سرمایه گذاری، پرتقاضاترین ویزا های آلمان هستند. متقاضیان کار در آلمان باید به زبان آلمانی مسلط باشند. همچنین دریافت دعوتنامه کاری و ارائه آن به سفارت، یکی از اساسی ترین شرایط اخذ ویزای کاری است. اگر قصد سرمایه گذاری در آلمان را دارید؛ خوب است از این موضوع اطلاع داشته باشید که مدت اعتبار ویزای سرمایه گذاری، حداقل دو سال است. امکان استفاده از خدمات درمانی - تحصیلی رایگان و عدم نیاز به مدرک زبان آلمانی، از مزایای سرمایه گذاری در آلمان است.

افرادی که قصد دارند برای تکمیل دوره درمان خود به کشور دیگری مثل آلمان بروند؛ لازم است ویزای آلمان را داشته باشند. این بیماری، باید در کشور محل اقامت، قابل درمان نبوده و متقاضی از تمکن مالی خوبی برای پرداخت هزینه های درمانی اش، برخوردار باشد.

شرایط اخذ ویزای توریستی آلمان

در قسمت قبل گفته شد که برای دریافت ویزای آلمان، باید هدف خود را برای سفارت شرح دهید. ویزای توریستی آلمان که یک ویزای شینگن کوتاه مدت محسوب می شود؛ به مدت حداکثر نود روز (و قابل استفاده در شش ماه)، صادر می شود. اگر قصد دارید؛ با تور آلمان برای تفریح و استراحت به این کشور بروید؛ باید قبل از سفر، مدارک ذیل را به سفارت آلمان تحویل دهید تا ویزای شما صادر شود:

اصل گذرنامه با شش ماه اعتبار و اصل گذرنامه های قبلی، دو قطعه عکس 4.5*3.5 زمینه سفید،، ارائه نامه تمکن مالی از بانک، به همراه گردش حساب سه ماه اخیر به زبان انگلیسی، اصل شناسنامه همراه با ترجمه، اصل جواز ( بسته به شغلتان کسب، پروانه کسب، پروانه مطب، کارت نظام پزشکی، دفترچه وکالت) و ترجمه آن، گواهی اشتغال به تحصیل به زبان انگلیسی، گواهی اشتغال به کار به زبان انگلیسی و یا آلمانی، ترجمه روزنامه رسمی، آگهی تغییرات شرکت و اساسنامه شرکت، ترجمه فیش حقوقی سه ماه اخیر و حکم کارگزینی و اصل سوابق بیمه تامین اجتماعی شش ماه اخیر و ترجمه آن. البته داشتن این مدارک و ارائه آن ها به سفارت، تضمین کننده پذیرش درخواست شما نیست و بهتر است در این راستا، حتما با متخصصین با تجربه صحبت کنید.

germanytouristvisa

ویزای تحصیلی آلمان

حتما تا این قسمت مقاله، متوجه شده اید که چرا میزان تقاضا، برای اخذ ویزای آلمان زیاد است. مواردی همچون توسعه یافتگی آلمان، تحصیل نسبتا ارزان، امکان اقامت دائم بعد از تحصیل، وجود چند میلیون فرصت شغلی و... از مزایای تحصیل و زندگی در آلمان است و شما با داشتن ویزای تحصیلی آلمان، قادر خواهید بود تا از مزایای آن، بهره مند شوید. ویزای تحصیلی آلمان، به چند دسته تقسیم می شود: ویزای کالج پزشکی آلمان، ویزای کالج آلمان، ویزای تحصیل دکتری در آلمان و ویزای تحصیل کارشناسی ارشد آلمان. هزینه تحصیل در آلمان رایگان است اما برخی از دانشگاه های آن، هزینه های بالایی را از دانشجو، دریافت می کنند.

داشتن تمکن مالی به مبلغ حداقل ۱۰.۲۳۶ یورو، برای اخذ این ویزای آلمان، ضروری است. برخی اوقات هم لازم است تا مبلغی را در حساب های sparkonto واریز کنید. مبلغ واریز شده، در حسابتان بلوکه شده و به طور ماهیانه می توانید مبلغی از آن را برداشت کنید. موارد گفته شده، همگی برای آن است که شما بتوانید در مدت اقامت خود در آلمان، از عهده هزینه های زندگی و تحصیل بر بیایید.

visaedugermany

ویزای مولتی آلمان

ویزای مولتی یا چند باره، نوعی از ویزای آلمان است که به دارندگان آن، امکان اقامت متعدد و طولانی تری را می دهد. قبل از اقدام برای درخواست ویزای مولتی آلمان، باید با ویزای سینگل یا شینگن به آلمان یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا، سفر کرده باشید. یکی از شروط صدور این ویزا، بررسی سابقه سفر متقاضی است. بنابراین اگر تا کنون به کشورهای عضو شنگن، سفر نکرده اید؛ به احتمال زیاد درخواست ویزای مولتی شما، ریجکت خواهد شد. در صورتی که شرایط اخذ این ویزای آلمان را داشتید؛ مدارک ذیل را به سفارت ببرید: بلیط پرواز و واچر هتل، دعوتنامه، گواهی اشتغال به کار، پرینت بانکی و گردش حساب، ارائه گواهی تعیین وضعیت تحصیلی و... .

شرایط کار بعد از ویزای تحصیلی آلمان

دانشجویان بین المللی کشور آلمان، پس از اتمام دوره تحصیلی خود تا هجده ماه فرصت دارند که در آلمان به کار مشغول شوند؛ در غیر این صورت باید به کشور خود بازگردند. هجده ماه، فرصت زمانی بسیار زیاد و خوبی است که این کشور به دانشجویان می دهد. سایر کشورهای اروپایی، مدت زمان کمتری را در نظر گرفته اند و همین موضوع سبب شده تا دانشجویان این کشور بتوانند؛ بدون دغدغه به تحصیلات خود ادامه دهند. به علاوه بعد از دو سال کار در آلمان، می توانید اقامت دائم آن کشور را به دست آورید. خبر خوش برای دانشجویانی که هم اکنون در حال تحصیل در آلمان هستند؛ این است که اغلب فارغ التحصیلان این کشور، توانسته اند شغلی با درآمد مناسب را بدست آورند.

ویزای کاری آلمان

در قسمت انواع ویزای آلمان دیدیم که ویزاها به انواع مختلفی تقسیم بندی می شوند. یکی از آن ویزاها، ویزای کاری بود. اما لازم است بدانید که ویزای کاری نیز به انواع مختلفی دسته بندی می شود. از نظر زمانی، ویزای آلمان به دو دسته بلند مدت و کوتاه مدت و از نظر ماهیت، به ویزاهای کار، جستجوی کار، آوسبیلدونگ، ویزای خوداشتغالی، فریلنسری و برنامه انتقال درون شرکتی تقسیم می شود.

برای کار در آلمان لازم است تا ویزای آلمان و مجوز کار در این کشور را داشته باشید. متخصصان و نیروهای فنی، با داشتن پیشنهاد شغلی از کارفرمای آلمانی یا همان جاب آفر، امکان مهاجرت به آلمان را دارند. پیدا کردن کار در آلمان، از کشور ایران، امری دشوار است. به همین دلیل سفارت آلمان این امکان را برای علاقه مندان، فراهم کرده است که با داشتن ویزای جست و جوی کار، به دنبال شغل مناسب بگردند.

ویزای اوسبیلدونگ که به ویزای کارآموزی معروف است؛ مختص کشور آلمان بوده و برای نوجوانان و جوانان بسیار مناسب است. کافیست دوره مورد علاقه خود را انتخاب و در آن شرکت کنید. در مدت کارآموزی حقوق نسبتا مناسبی به شما پرداخت می شود و پس از اتمام دوره، مبلغ حقوق دریافتی، افزایش پیدا می کند. ویزای خوداشتغالی و فریلنسری، ویزایی است که مستلزم سرمایه زیاد و برنامه ریزی دقیقی است. بلوکارت، نوع دیگری از مجوز اقامت است که دارنده این کارت، لازم است؛ مدرک دانشگاهی و جاب آفری با حقوق حداقل 56,800 یورو در سال، داشته باشد. ویزای Au Pair مخصوص جوانان با سن کمتر از بیست و هفت سال است. دارندگان این ویزا، می توانند در یک خانواده آلمانی مشغول به کار شوند و در ازای کار در خانه، غذا، دستمزد و اقامت رایگان دریافت کنند. حداکثر مدت این ویزا یک ساله و غیر قابل تمدید است.

workvisagermany

ویزای نمایشگاهی آلمان

اشخاصی که قصد بازدید از نمایشگاه های آلمان را دارند؛ لازم است تا درخواست ویزای آلمان را به سفارت این کشور، ارائه دهند. این درخواست باید به همراه دعوتنامه و شرایط محل اقامت باشد. نمایشگاه هایی مثل: نمایشگاه پلاستیک و لاستیک دوسلدورف، نمایشگاه دموتکس، نمایشگاه ساختمان آلمان، نمایشگاه داروسازی، نمایشگاه کتاب آلمان، نمایشگاه حمل و نقل ریلی آلمان، نمایشگاه سیم و کابل، لوله و تیوب دوسلدورف، نمایشگاه ماشین آلات صنعتی آلمان، نمایشگاه شیرینی شکلات، نمایشگاه اسباب بازی آلمان، نمایشگاه دندانپزشکی آلمان و نمایشگاه صنعت چوب هانوفر، تنها تعداد اندکی از نمایشگاه ها هستند که در این کشور برگزار می شوند. علاقه مندان می توانند زمان و مکان برگزاری نمایشگاه ها را در وب سایتهای رسمی این کشور و یا وب سایتهای گردشگری مشاهده کنند.

germanyvisaa

مدارک مورد نیاز ویزای آلمان

برای دریافت ویزای آلمان، کافیست مدارک زیر را تکمیل نموده و به همراه درخواست صدور ویزا، به سفارت آلمان، تحویل دهید: اصل پاسپورت به همراه دو صفحه خالی، کپی صفحه اول پاسپورت، دو قطعه عکس پاسپورتی، تکمیل پرسشنامه امنیتی، مدارک بیمه مسافرتی، ارائه نامه تمکن مالی ترجمه شده به انگلیسی یا آلمانی، پرینت تراکنش های سه ماه اخیر حساب بانکی ترجمه شده به انگلیسی یا آلمانی، کپی و ارائه ویزاهای قبلی صادر شده به همراه پاسپورت های قبلی، سند ملک ترجمه شده به انگلیسی یا آلمانی، زمین و سهام، اصل و کپی شناسنامه ترجمه شده به انگلیسی یا آلمانی، برای کارمندان دولت داشتن گواهی کار برای کارگران و کارمندان سازمان تامین اجتماعی فیش حقوقی سه ماه اخیر، برای صاحبان حرف و مشاغل گواهی ثبت شرکت یا فعالیت و گواهی عضویت در بیمه تامین اجتماعی، گواهی ثبت شرکت و برای دانش آموزان و دانشجویان داشتن کارت دانشجویی یا گواهی اشتغال به تحصیل.

ducgermanyvisa

مدارک مورد نیاز برای افراد خاص

مدارکی که مقامات یا افراد خاص، برای صدور ویزای آلمان باید ارائه دهند؛ به شرح زیر است: اگر عضو اتحادیه‌ها و کانون‌های تخصصی یا عضوی از خانواده آن ها باشید؛ باید گواهی اتحادیه تخصصی ترجمه شده را به سفارت ببرید. کارمندان سفارت، کنسولگری و یا نمایندگی سازمان ملل یا کمیته سازمان ملل یا کمیته ‌های رسمی کشورهای عضو اتحادیه اروپا لازم است تا به همراه حکم خدمت و یا گواهی کار ترجمه شده از طرف کارفرما به سفارت آلمان مراجعه کنند. کارمندان رده ‌بالای دولتی نیز یادداشت رسمی و یا حکم انتصاب نهاد مربوطه ترجمه شده، اعضای کابینه دولت، مجلس یا دیگر نهادهای حکومتی لازم است یادداشت رسمی، حکم خدمت یا گواهی ترجمه شده را برای اخذ ویزای آلمان، ارائه نمایند.

اگر در دفتر اسناد رسمی مشغول به کار هستید؛ حکم انتصاب یا گواهی کار ترجمه شده لازم است. کارکنان ارتش، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای نظامی لازم است تا یادداشت رسمی یا حکم انتصاب ترجمه شده را به افسر سفارت، تحویل دهند. قضات، حکم انتصاب یا گواهی کار ترجمه شده از طرف وزارت دادگستری، ورزشکاران، گواهی ترجمه شده از فدراسیون ورزشی ایران، کارکنان دانشگاهی، حکم انتصاب یا گواهی کار ترجمه شده از طرف دانشگاه و روزنامه نگاران، کارت خبرنگاری، گواهی کار در انتشارات (و یا رسانه) ترجمه شده، از الزامات صدور ویزای آلمان هستند که باید ارائه شوند.

germanywork

هزینه ویزای آلمان

اولین هزینه، مربوط به تعیین وقت قبلی است. یعنی قبل از حضور در سفارتخانه باید مبلغ 300 هزار تومان را پرداخت کنید. در سفارت هم، برای بررسی مدارک، لازم است تا هزینه ای معادل یکصد و بیست و پنج یورو را بپردازید. البته این هزینه بسته به زمان و نوع ویزا، ممکن است تغییر کنند. متقاضیان کمتر از شش سال، هزینه ای شاملشان نمی شود و اشخاص بین 6 تا 12 سال، نصف هزینه را باید پرداخت کنند. این هزینه ها به هیچ عنوان قابل برگشت نیست و حتی در صورت ریجکت شدن درخواست، عودت داده نمی شوند. برای کسب اطلاعات بیشتر و برآورد دقیق هزینه های بیمه ویزای شنگن، ویزای کاری شنگن، پیکاپ پاسپورت و... کافیست با مشاوران حقوقی و کارشناسان شرکت های گردشگری در ارتباط باشید.

رفع ریجکتی ویزای آلمان

آیا چیزی بدتر از شنیدن این است که درخواست ویزای آلمان شما رد شده است؟ درخواست ویزای آلمان، یک فرآیند طولانی و خسته کننده است. درخواست ویزای شینگن آلمان در سفارت، به دقت تحت بررسی قرار می گیرد. افسران در سفارت یا کنسولگری آلمان، تمام مدارک و مصاحبه شما را بررسی می کنند و بعد از آن تصمیم می گیرند. بنابراین، پذیرش یا ریجکت درخواست ویزا، به این بستگی دارد که خودتان چقدر خوب عمل کرده اید.

از دلایل ریجکت شدن درخواست ویزا عبارتند از: تمام مدارک مورد نیاز را ارسال نکردید. اسنادی و مدارک، موید هدف شما از سفر نبوده است. اگر قصد ملاقات با اعضای خانواده تان را دارید؛ مدارکی که ارائه کرده‌اید، ارتباط خانوادگی را ثابت نمی‌کند. بلیط هواپیما و رزرو هتل را ارسال نکردید یا در این مدت آنها را لغو کرده اید. قرارداد کاری معتبری را ارائه نکرده اید. اگر مدرک جعلی ارسال شده باشد؛ درخواست ویزای آلمان بلافاصله رد می شود.

متاسفانه در این رابطه هیچ کاری نمی توان انجام داد؛ جز اینکه از اشتباهات خود درس بگیرید و دوباره تلاش کنید. اگر مدارک شما جعلی نبود و افسران ویزا ادعا کردند که شما مدارک تقلبی، ارائه کرده اید؛ می توانید درخواست تجدید نظر خود را به سفارت ارائه دهید. یکی از مهم ‌ترین بخش‌ های ارائه درخواست ویزای شینگن آلمان، داشتن بیمه درمان مسافرتی است. شما باید بیمه درمان مسافرتی، با حداقل پوشش 30000 یورو داشته باشید. نامه درخواست تجدید نظر، باید با استدلال و منطق معتبری همراه باشد که نشان دهد چرا متقاضی به رد شدن ویزا اعتراض دارد. در بعضی موارد، به متقاضی اجازه داده می شود تا مدارک دیگری را برای اثبات مدعای خود، ارائه کند.

germany8

شرایط اقامت در آلمان

اخذ اقامت در آلمان از روش های مختلفی امکان پذیر است: از طریق ثبت شرکت، تحصیل، کار، کارت آبی، تولد، ازدواج، پناهندگی و ثبت شرکت. طبق قانون مهاجرتی آلمان، اشخاص غیر اروپائی، امکان اقامت در آلمان را تنها از طریق روند اعلام شده ی دولت آلمان، دارند. تعدادی از شرایط، در قسمت های قبلی آمده اند و در ادامه روند پناهندگی در آلمان خدمت شما ارائه شده است.

شرایط پناهندگی در آلمان

اولین مرحله: رسیدگی به درخواست: کارکنان اداره فدرال مهاجرت آلمان، این نکته را ارزیابی می کنند که آیا متقاضی شرایط اقامت در آلمان را دارد؛ یا خیر؟ آیا در کشور خودش امکان، ادامه زندگی وجود دارد یا خیر؟ شرط اصلی این است که فرد از کشوری امن، درخواست پناهندگی نکرده باشد.

دومین مرحله: مراجعه متقاضی به اداره فدرال آلمان: برای اینکه به طور رسمی درخواست اقامت بدهید؛ لازم است از طریق مرکز پذیرش یا اداره ثبت، قرار ملاقاتی با اداره فدرال داشته باشید و پس از قبول درخواست، به شعبه مشخص شده اداره فدرال آلمان مراجعه کنید.

سومین مرحله: دریافت تاییدیه مجوز اقامت موقت: پس از ارسال درخواست به BAMF، مجوز اقامت موقت، در آلمان صادر می شود. این مجوز، به شما امکان می دهد تا در مدت زمان معینی، در آلمان اقامت داشته باشید.

توجه داشته باشید که اگر درخواست ویزای آلمان را از طریق ثبت شرکت داشته باشید؛ پس از گذشت یکسال از شروع به کار و ارائه پیشرفت روند کارها به سفارت آلمان، افسر ویزا با توجه به بیزینس پلن طراحی شده، اقامتتان را تمدید خواهد کرد. بعد از گذشت سه سال اقامت در آلمان، شما و خانواده تان می توانید پاسپورت و اقامت دائم آلمان داشته باشید و از مزایای زندگی در آلمان، بهره ببرید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ