02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

مسجد جمیرا دبی

مسجد جمیرا

شیخ نشین امارات متحده عربی در جنوب خلیج فارس واقع شده است و با کشوران دارای مرز آبی منطقه تنگه هرمز است. این شیخ نشین تا مدت ها تحت الحمایه کشورهای ابر قدر منطقه بود تا اینکه در ابتدای قرن نوزدهم استقلال خود را به دست آورد و از آن تاریخ راه خود را به سمت پیشرفت با سرعت عجیبی طی می کند. شهر دبی مشهورترین امیرنشین این کشور است و شما با رزرو کردن تور لحظه آخری دبی می توانید کاملا پیشرفت امارات را به چشم ببینید. در زمانی نه چندان دور این ناحیه تا چشم کار می کرد بیابان بود و اثری از مدرنیته در آن دیده نمی شد اما با مدیریت عالی و با کمک نفت فراوان امروزه تبدیل به کشوری ثروتمند شده است و مدرن سازی در همه جای آن دیده می شود در حال حاضر امارات بیشتر بر روی صنعت گردشگری و تجارت سرمایه گذاری کرده است تا وابستگی به نفت را به حداقل برساند.

masjedjumeira 

در سفر به دبی جاذبه های بسیاری را خواهید دید سواحل زیبای دبی بسیاری از علاقمندان به تفریحات آبی را به این شهر می کشاند. یکی از زیباترین سواحل دبی منطقه جمیرا است که امروزه تبدیل به ناحیه لوکس با هتل های بسیار گران قیمت شده است و محل مناسبی برای تفریح افراد ثروتمند است. دبی با اینکه سواحل آزادی دارد و برای گردشگران محدودیت های دینی را اعمال نمی کند ولی کشوری اسلامی است و جالب است بدانید که مناسبت های اسلامی را با شکوه تمام برگزار می کند و مسلمانان در این کشور با صحنه های نابهنجاری مواجه نمی شوند.

jumeiramosque

یکی از جذابه های جذاب جمیرا که جنبه دینی دارد مسجد بزرگ جمیرا می باشد. در اوسط قرن نوزدهم که این کشور راهش را به سمت نوسازی پی می گرفت احتیاج به داشتن محلی برای برگزاری خیل زیاد مسلمین احساس می شد پس در سال 1976 میلادی ساخت مسجدی برزگ در منطقه جمیرا آغاز شد. مسجد جمیرا با صحن بسیار بزرگی دارد که گنجایش 1300 نفر را داراست  این مسجد به سبک معماری دوره خلافت فاطمیان مصر ساخته شده است و از سنگ ها و مصالح بسیار گران‌قیمتی برای ساخت آن بهره برده اند.

dubaijumeiramosque

گنبد بزرگ این مسجد دارای 16 متر طول است و دو مناره بلند 40 متری نیز در کنار آن خود نمایی می کنند. در گذشته منطقه جمیرا بیشتر محل زندگی صیادان و ماهیگیران بود اما با پیشرفت دبی این منطقه تبدیل به یکی از شلوغ ترین مناطق دبی و همچنین لوکس ترین منطقه دبی گشته است و از ثروتمندان بسیاری پذیرایی می کند. به همین دلیل مسجد جمیرا را نیز با شکوه تمام ساخته اند. داخل مسجد به سبک مساجد فاطمی و اموی و با تزئینات زیبا و خوشنوسی آیات قرآن بسیار پرشکوه جلوه می کند.

jumeiramosquedubai

با اینکه مساجد محلی برای عبادت مسلمانان است و مساجد دبی برای افارد غیر مسلمان محدودیت قایل هستند اما مسجد جمیرا پذیرای همه مردم از تمامی ادیان است و شما حتی برای ورود به این مسجد نیاز به رعایت حجاب اسلامی نیز ندارید هر چند توصیه می شود پوشش مناسبی داشته باشید امروزه این مسجد به یکی از جذابه های دیدنی دبی تبدیل شده است که گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند. 

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ