02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

سفر به استانبول

سفر به استانبول چگونه است

از آنجایی که استانبول پلی میان شرق و غرب وآسیا و اروپاست، دارای میراث پیچیده ای است. پس از آنکه مرکز(پایتخت) عثمانی و بیزانس قرار گرفت تاریخ بلند آوازه آن ، آثار باستانی بسیاری را به جا گذاشت. به علاوه ترکیبی از زمان گذشته و حال،معماری منحصر به فرد آسمان خراش شیشه ای در کنار کلیسای بیزانس و بازاری رنگارنگ در کنار مراکز خرید را به وجود آورده است.چشم انداز طبیعی آن نیز بسیار تاثیرگذار است. اگر با خواندن این مطلب هوس سفر به استانبول را کردید می توانید به راحتی با تور استانبول و یا اگر دنبال قیمت مناسب هستید با تور لحظه آخری استانبول که توسط آژانس های هواپیمایی معتبر مانند آژانس راز آسمان پایتخت ارائه می شود سفر به یاد ماندنی را تجربه کنید.

istanbulcity

تنگه باریک بسفر، این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و به دریای مرمره از جنوب و دریای سیاه از شمال متصل کرده است. بازدید کنندگان می توانند از روی آبهای آبی آن گنبدها ، ساخنمان های کلیسا ، و برج های جدید را ببینند. اگرچه استانبول از دور آرام به نظر می رسد اما جو داخلی آن بسیار آشفته و درهم برهم است. خیابان های پر رفت و آمد وغرفه های شلوغ بازار توصیف کننده فضای شهر هستند.

traveltoistanbul

رانندگان به دنبال جای بهتر، فروشندگان در حال داد و ستد کردن برای سود بیشتر و شما در حال تلاش برای درک این مناظر، صداها و بوها هستید.صحبت از بوها شد باید گفت  که بوی غذای رستورانهای استانبول فضای شهر را پر کرده، چشیدن غذاهای ترکی مانند دنر و فست فود استانبولی در رستوران های استانبول هم جزو تجربه های شیرین سفر برای شما خواهد شد و در هنگام غروب آفتاب نمای خارجی شهر و زندگی در حال پیشرفت آن را مشاهده خواهید کرد.در برخورد تمدن ها و قاره ها در طول قرن ها ، استانبول با قدمت تاریخی اش ، گام های سریع و فرهنگ کنونی اش بازدیدکنندگان را شگفت زده می کند.

safarbistanbul

جاذبه های گردشگری استانبول

جاذبه های گردشگری استانبول در حوزه معماری بسیار است که ما به توصیف یک مورد از آنها که مربوط به معماری استانبول است میپردازیم. سلطان احمد تصمیم داشت مسجدی را بنا کند که به مسجد ایاصوفیه که در همسایگی اش بود شباهت داشته باشد، اکثریت معتقدند که او این کار را انجام داد یا حداقل چیزی شبیه آن را ساخت. از اوایل سال 1600 مسجد آبی رنگ با گنبد های منظم و مناره هایش مورد بازدید قرار گرفت . مسجد سلطان احمد یکی از بزرگترین جاذبه های توریستی استانبول محسوب می شود. بازدید کنندگان معتقدند که این مسجد دارای معماری بسیار حیرت آوری است. برای بازدید از مسجد سلطان احمد سعی کنید زودتر بروید چون بسیار شلوغ می شود و فراموش نکنید که این مسجد آبی رنگ مکان مذهبی فعالی است، بنابر این لباس مناسب بپوشید. خانم ها هم باید به عنوان یک رسم روسری سر کنند.

چنانچه فراموش کردید روسری همراه خود ببرید نگران نباشید چون در مسجد به شما خواهند داد. مسجد آبی در ناحیه Soltanahmet از Fatih است که در مسیر پیاده رو خط مترو قرار دارد. در حین مسیر می توان از بازار بزرگ (Grand Bazar ) و Basilica Cistem دیدن کنید.مسجد سلطان احمد در طول 24 ساعت باز است و تنها در شش تایم برای نماز بسته می شود. وقت دقیق نماز بستگی به موقعیت خورشید دارد.هزینه ورودی گرفته نمی شود و در آن استراحتگاه ، کافه و یک مغازه فروش سوغات نیز وجود دارد. 

safarbistanbul

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ