02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

دریاچه سوان ارمنستان

دریاچه سوان ارمنستان

کشور ارمنستان همسایه شمالی ماست و با ایران مرز زمینی دارد. به همین خاطر تور لحظه آخری ارمنستان یکی از اهداف اصلی سفر برای ایرانیان می باشد. سفر به این کشور زیبا و نسبتا کوچک هم به صورت زمینی و هم با  پرواز مستقیم امکان پذیر است و به علت نزدیکی و هزینه نسبتا مناسب می تواند گزینه خوبی برای یک سفر چند روزه باشد.ارمنستان جاذبه های طبیعی و تاریخی جالب توجهی دارد. یکی از مهترین جاذبه ای گردشگری طبیعی این کشور دریاچه سوان می باشد که در قسمت شمالی این کشور و در فاصله حدود 60 کیلومتری شمال غربی ایروان پایتخت ارمنستان قرار گرفته است. دریاچه سوان از طبیعت بسیار جذابی برخوردار است و با اینکه از امکانات توریستی و گردشگری کمتری نسبت به سواحل مطرحی مانند کشور ترکیه برخوردار نیست ولی به دلیل بکر بودن و طبیعت بسیار زیبای اطرافش در بیشتر ایام سال توریست های بسیاری را به سمت خود جلب می کند.

SwanLakeArmenia

دریاچه سوان در ارتفاع 1900 متری از سطح دریا واقع شده است و یکی از بزرگترین دریاچه های آب شیرین جهان و همین طور بزرگترین دریاچه منطقه قفقاز نیز هست. کشور ارمنستان به طور کلی در میان خشکی محصور شده است و به آب های آزاد راه ندارد بنابر تنها منطقه ساحلی این کشور دریاچه سوان می باشد . البته به دلیل آب و هوای سرد این منطقه حتی در ایام تابستان نیز خیلی برای تفریحات آبی و شنا مناسب نیست و آفتاب گرفتن در ساحل زیبای آن معقول تر است .

1SwanLakeArmenia

البته میتوان از تفریحات آبی دیگری نظیر قایق سواری، موج سواری، جت اسکی و ماهیگیری لذت بسیار برد. بله همان طور که گفتیم این دریاچه آب شیرین است و به همین خاطر ماهی قزل آلا در آن پرورش داده می شود و حدود 90 درصد ماهی و آبزیان ارمنستان از این دریاچه تامین می شود پس لذت خوردن کباب ماهی در رستوران های کنار دریاچه را فراموش نکنید.در اطراف دریاچه غرفه های زیادی ساخته شده است که به گردشگران صنایع دستی و زیور آلات ارمنستان را ارائه می دهد . همچنین می توانید از رستوران های و استراحت گاه های این منطقه نیز استفاده نمایید.

SwanLakeArmenia2

به جز خود دریاچه گشت و گذار در اطرافش نیز لطف خود را دارد و بازدید از جاذبه های طبیعی و تاریخی اطراف دریاچه هم بسیار جذاب است. از اماکان تاریخی اطراف دریاچه می توان از صومعه سواناوانک، صومعه هایراوانک ، قبرستان نوراتوس، قلعه آدزبرد را نام برد. پارک ملی سوان نیز منطقه گردشگری مهمی است که خود دریاچه نیز در میان آن واقع شده است و یکی از چهار پارک ملی و حفاظت شده کشور ارمنستان می باشد. وسعت این پارک 25 هکتار بوده و از نظر زیست شناسی جانوری و گیاهی از مهمترین مناطق کشور ارمنستان است.

برای رسیدن به دریاچه سوان بهترین راه جاده ای است که از ایروان به سمت آن کشیده شده است و نسبت به دیگر جاده های این کشور کیفیت بهتری دارد. شما می تونید هم از وسایل نقلیه عمومی و هم از تاکسی استفاده نمایید. البته مینی بوس ها از ایروان شما را تا شهر سوان خواهند برد و از این شهر هم برای رسیدن به خود دریاچه باید از تاکسی استفاده کنید. البته اگر این گزینه برایتان سخت است می توانید با یک تاکسی دربست خود را از ایروان به دریاچه برسانید که البته هزینه بیشتری هم بر دوش شما می گذارد.

SwanLakeArmenia3

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ