02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

برج شعله باکو

برج های شعله باکو آذربایجان

کشور آذربایجان در سال های اخیر بسیار به سمت نوسازی و مدرن سازی گام برداشته است یکی از اهداف بلند مدت الهام علی اف رئیس جمهور این کشور تبدیل آذربایجان به یکی از قطب های گردشگری منطقه است و این کار را با مدرن سازی شهرهای این کشور و ساخت بناهای جدید به سبک اروپایی دنبال می کند. آذربایجان کشوری ساحلی در حاشیه دریای مازندران و همسایه شمالی کشورمان است. به دلیل داشتن مناطق نفت خیز در سواحلش درآمد قابل توجهی را می تواند در جهت رسیدن به اهداف بلند پروازانه دارد. اگر در حدود 15 سال پیش سفری به این کشور داشته اید با سفر با تور لحظه آخری باکو مجدد در حال حاضر از حجم زیاد تغییرات ساختاری در باکو پایتخت این کشور تعجب خواهید کرد.

borjsholebaku

از نوسازی خیابان ها و سنگ فرش کردن نقاط مرکزی شهر و درختکاری در حاشیه بلوارها و ساخت ساختمان های زیبا و به سبک مدرن بگیرید تا ساخت برج ها و بناهایی با طراحی خاص و عجیب که در بسیازی از محله های باکو نمایان است.یکی از نمادهای این انقلاب نوسازی و مدرن سازی شهر می توان به برج های شعله باکو اشاره کرد که امروزه یکی از مهمترین بناهای این شهر است و گردشگران بسیار زیادی به خود جلب می کند.

flametowerbaku

مجموعه برج شعله شامل سه برج است که به صورت سه ضلع مثلث کنار هم ساخته شده اند و در میان آنها نیز محوطه ای تفریحی قرار دارد دارد که برج ها را به هم متصل می کنند. دلیل نام گذاری این برج ها نیز به دلیل شکل ظاهری و طراحی آنهاست که به شکل شعله آتش و به صورت خمیده طراحی شده است.برج های شعله با هم اختلاف ارتفاع دارند. برج اول که بلندترین برج نیز هست 190 متر طول دارد و شامل 39 طبقه است که البته تمامی برج کاربری مسکونی دارد و واحد های آن گران ترین واحد های مسکونی باکو هستند که برای ساکنان امکانات بسیار هیجان انگیزی را نیز فراهم کرده اند. از استخر های شما و سونا و سالن بدنسازی تا نمای بسیار جذاب دید به دریای خزر که بسیار زیباست. برج دوم به ارتفاع 160 متر شامل 37 طبقه است که کاربری این برج تماما به هتل و امکانات گردشگری اختصاص پیدا کرده است.

flametowerazerbaijan

هتل فیرمونت این برج بسیار لوکس بوده و دارای امکانات رفاهی بسیاری است و برای یک مسافرت و اقامت لاگچری به باکو بسیار مناسب است. برج سوم که کوتاه ترین برج این مجموعه است 140 متر ارتفاده داشته و شامل 38 طبقه می شود. این برج نیز کاربری تماما تجاری دارد و شامل واحد های تجاری و اداری می باشد که بسیاری از شرکت های بین المللی و برندهای معروف جهانی در آن نمایندگی دارند. از مطرح ترین برند های جهانی این برج می توان به لامبورگینی مشهورترین کمپانی خودروسازی جهان اشاره کرد که نمایندگی آن در طبقه همکف برج است که بسیار مورد توجه بازدیدکنندگان و گردشگران است.

burjbakushole

محوطه مابین این سه برج نیز کاربری تفریحی و خدماتی دارد استخر های مجهز، سینما و رستوران و کافه های گرانقیمتی  در این محوطه انتظار بازدید کنندگان را می کشند.یکی از جذاب ترین نکات در مورد این سه برج و طراحی قابل توجه آن پوشیده شدن نمای شیشه ای برج ها با هزاران لامپ LED است که با روشن شدن آنها در شب جذابیت این برج ها چند برابر می شود و جلوه بسیار جذابی به نمای برج ها می دهند . این لامپ ها می توانند به رنگ های مختلف در آیند و شکل ها و طراح های مختلف را نمایش دهند. برج های شعله از سال 2007 ظرف مدت شش سال و با صرف بودجه ای بالغ بر 350 میلیون دلار ساخته شده اند و در حال حاظر یکی از مهمترین جاذبه های شهر زیبای باکو به شمار می روند.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ