02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

دره ستارگان قشم

دره ستارگان قشم

هر جایی از کشورمان را که سیاحت کنید با جاذبه های بسیاری مواجه می شوید که شما را به وجد می آورد شاید فکر کنید که جاذبه های ایران بیشتر بناها و ساختمان های تاریخی هستند بله البته به علت فرهنگ و تاریخ چند هزار ساله کشورمان ، ایران از نظر میراث فرهنگی و بناهای تاریخی باشکوه بسیار غنی است. اما بسیاری از جاذبه ای ایران نیز طبیعی است و به دست طبیعت ایجاد شده است که در چهار گوشه کشور پراکنده اند.

daresetareganqeshm

در این مقاله به جزیره زیبای قشم می رویم که جاذبه های طبیعی بی شماری دارد از جزیره های کوچک اطرافش تا ساحل نیلگون خلیج فارس و جنگل حرا قشم که شما را شگفت زده می کند. یکی از جالب ترین این جاذبه های قشم ، منطقه ای است که به نام دره ستارگان قشم معروف است. دره ستارگان از لحاظ بصری بسیار شگفت انگیز و قابل توجه است فرم و ساختار این دره به کوه های و پیچ و خم هایش به شکلی است که در دنیا اگر نگوییم بی نظیر که کم نظیر است.

valleistarsqeshm

به طور کلی ساختار عجیب و شگفت انگیز دره ستارگان محصول چند عامل است فرسایش زمین ، سیلاب های جاری موسمی و باد های فصلی این منطقه باعث ایجاد تغییر در دل کوه و ساخته شدن اشکال جالبی به شکل ستون ها و پیچ و خم های بسیار و حفره ها و دالان های صخره ای و شنی شده است.با تحقیقات زمین شناسی مشخص شده است که این ساختار جالب در طول چند میلیون سال  و با تغییرات در ساختار زمین و کوه ها به وجود آمده است . جنس صخره ها و سنگ در این دره غالبا از آهک بوده و رنگ روشنی دارند. به همین علت با اینکه در نگاه اول به نظر می رسد که صخره ها و ستون ها ساختار محکمی دارند ولی اینگونه نیست در اصل این ساختار از دو لایه تشکیل شده که لایه درونی نرم تر است و لایه بیرونی سخت تر که از درون آن مراقبت می کند.

starsqeshm

اگر به این دره رفته باشید و در دالان ها و بالای صخره ها پیاده روی کرده باشید متوجه این مورد خواهید شد پس حتما مراقب باشید که قدم هایتان را کجا می گذارید چون ممکن است باعث تخریب بخشی از این ساختار شوید یا دچار حادثه گردید با اینکه امروزه توریست ها و گردشگران بسیاری به دره شگفت انگیز می روند تا از طبیعت بکر و ساختار جذاب آن دیدن کنند اما در گذشته مردم محلی زیاد به این دره نمی رفتند چون این ساختار عجیب برایشان ترسناک بود. مردم بومی عقیده دارند که این دره محل زندگی اجنه و موجودات خبیث است اگر فیلم سینمایی اژدها وارد می شود مانی حقیقی را دیده باشید که در این محل ساخته شده است می توانید این باور و عقیده را ببینید که در این فیلم تصویر شده است.

daresetareganqeshm

دلیل نامگذاری  این دره هم جالب توجه است مردم بومی قشم در سالیان دراز گذشته عقیده داشتند که برخورد ستاره ها با این منطقه باعث ایجاد فرم بصری دره شده است به خاطر همین هم به ناحیه دره ستارگان می گویند. دره ستاره ها در نزدیکی روستای برکه خلف و در فاصله حدود 20 کیلومتری از مرکز شهر قشم واقع شده و شما میتوایند با استفادهاز تاکسی یا مینی بوس های گردشگری خود را به آنجا برسانید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ