02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

جزایر ناز

جزایر ناز قشم

کشورمان ایران سرزمینی شگفت انگیز است و هر گوشه از آن شما را با دیدنی های اعجاب آورش به شگفتی وا می دارد اگر با تور لحظه آخری قشم راز آسمان پایتخت به جنوب کشور سفر کنید با انتخاب های زیادی برای گشت و گذار روبرو هستید. در این مطلب شما را به جزیره قشم می بریم. جزیره قشم بزرگترین جزیره در خلیج فارس است که مساحتی به اندازه یک استان دارد ولی خودش جزو استان هرمزگان به شمار می رود به علت وسعت زیاد این جزیره دیدنی های گوناگونی هم انتظار شما را می کشد. یکی از جاذبه های گردشگری قشم، جزایر ناز است.

nazislandqeshm

جزایر ناز یکی از شگفتی های هفت گانه قشم است شاید برایتان جالب باشد بدانید برای اینکه روی زمین این جزایر پا بگذارید  نیازی ندارید تن به آب بزنید یا سوار قایق شوید بلکه باید صبر کنید تا جزیره خودش را به از آب رها کند. تعجب نکنید جادویی در کار نیست جزایر ناز با جزر و مد با ما بازی می کند در هنگام جزر و وقتی آب پایین میرود این جزار که 2 تا هستند به خشکی پیوند می خورند و شما می توانید با پای خودتان به سمت آنها بروید و در موقع مد و بالا آمدن آب دریا به دو جزیره کوچک تبدیل می شوند.شاید نامی که بر آنها گذاشته اند هم ربطی به همین مورد داشته باشد این دو جزیره کوچک ناز دارند و برای ما ناز می کنند تا جایی که می شود به کمک آب و هنگام جزر به سمتشان برویم.

islandnazgheshm

این جزایر در ساحل جنوب شرقی قشم قرار دارند جایی در مسیر جاده ساحلی جنوبی و نرسیده به اسکله روستای سوزا قرار گرفته اند. مساحت کوچکی دارند و در حدود سه هکتار وسعت آنها است. فاصله بین جزر و مد حدود 6 ساعت است و شما حدود 3 ساعت فرصت دارید بدون خیس شدن از محیط این جزایر لذت ببرید. ساحل جزایر صخره ای است و ساحل شنی ندارد سکنه ای هم ندارد  بیشتر مورد استفاده ماهی گیران محلی و طبیعت گردان است.

jazirenazqeshm

خب تفریحات این منطقه چیست ؟ به نظر من لذت بردن از طبیعت بکر آن و قدم زدن روی سن های نرم تجربه ای جالب توجه است اما می توانید از شتر سواری در نزدیکی آن و تفریحات آبی نیز استفاده کنید. در ساحل کنار جزایر امکنات تفریحی مثل قایق سواری و آفرود نیز فراهم شده است که گردشگران زیادی را به سمت خود جلب می کند همچنین برای گردشگران ماجراجو امکنات بیشتری مثل غواصی، چتر بازی و پرواز با گلایدر نیز فراهم است. دسترسی به این جزایر از شهر قشم و از طریق بلوار آزادگان میسر است این مسیر حدود بیست کیلومتر است و تقریبا نیم ساعته شما را به سمت جزایر می رساند. 

jazayernaz

به قشم که سفر کردید در کنار لذت بردن از دریای زیبای خلیج فارس ، شگفتی های دیگر آن را فراموش نکنید و از آنها لذت ببرید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ