02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

پایاب کیش

پایاب جزیره کیش

همانطور که میدانید جزیره کیش سرشار از جاذبه های گردشگری، توریستی، تاریخی و تفریحی می باشد به همین دلیل امروزه از این جزیره به عنوان مقصد اصلی بسیاری از مسافران داخلی یاد می شود. جزیره کیش از نظر جاذبه های گردشگری، جاذبه های تفریحی، سواحل زیبا ، امکانات تفریحی گوناگون، مراکز خرید و ... جز بهترین نقاط کشور ایران محسوب میشود. پایاب کیش یکی دیگر از جاذبه های تاریخی این جزیره می باشد که در این مقاله به معرفی و بررسی آن می پردازیم. به شما توصیه میکنیم اگر به تاریخ و تمدن کهن ایران زمین علاقه مند هستید، بازدید از پایاب کیش را در برنامه تور لحظه آخری کیش خود قرار داده و از آن بازدید کنید.

payabkish

شنایی با تاریخ و طراحی پایاب کیش

پایاب کیش یکی از منحصر به فرد ترین جاذبه های تاریخی و توریستی این جزیره مرجانی می باشد که قدمت آن به بیش از ۲ هزار سال پیش باز میگردد. قدمت تاریخی بسیار زیاد این مکان باعث شد که پایاب کیش مورد توجه بسیاری از باستان شناسان داخلی و خارجی قرار بگیرد. متاسفانه گذر زمان بخش های  بسیار زیادی از این مکان زیر زمینی را از بین برده است یا به آن آسیب زده است. اما در سالیان اخیر تلاش های بسیار چشمگیر و قابل توجهی در راستای بازسازی آن انجام شده است به طوری که امروزه از این منطقه بی نظیر به عنوان یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری جزیره در بین گردشگران و توریستان یاد می شود.

payabisland

پایاب کیش برخلاف جزیره کیش دارای آب و هوایی بسیار خنک و مطبوع می باشد و شما میتوانید از این مکان باستانی برای استراحت و دور شدن از گرما هوای جزیره کیش استفاده کنید. به طور کلی به منطقه ای که دارای راهرو ها و دهلیز های با شیب تند و به سمت قنات و آب می باشد، پایاب گفته می شود. درون بخش های مختلف پایاب کیش، پلکان های متعددی وجود دارد که به سمت بخش هایی عمیق تر زمین و به سمت آب روانه می شوند. درون پایاب کیش و در بخش پایینی آن یک محوطه نسبتا بزرگ قرار داده شده است که شما می توانید از آن برای استراحت استفاده کنید. مسئولین جزیره کیش امروزه امکانات رفاهی بسیار مناسبی مثل رستوران، چایخانه و ... نیز برای راحتی مسافران و گردشگران تدارک دیده اند. در ادامه به معرفی امکانات رفاهی موجود در پایاب کیش میپردازیم.

payabjazirekish

امکانات رفاهی پایاب کیش

رستوران پایاب کیش

همانطور که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، درون پایاب کیش یک رستوران بسیار زیبا با فضایی جذاب و دلنشین وجود دارد که شما میتوانید از خدمات آن استفاده نمایید. رستوران پایاب کیش انواع غذا های فرنگی، ایرانی و سنتی جزیره کیش را سرو کرده و در اختیار مشتریان خود قرار میدهد. درون رستوران پایاب کیش موسیقی زنده نیز اجرا می شود. این رستوران ظرفیت پذیرایی از ۳۰۰ مهمان و مسافر را دارد در نتیجه شما میتوانید با خیال راحت ساعات خوشی را در کنار خانواده و دوستان خود در این رستوران زیبا و سنتی بگذراند. درون این رستوران در کنار موسیقی زنده امکانات دیگری مثل اینترنت وای فای. سرویس بهداشتی، امکان رزرو میز از قبل و ... نیز وجود دارد.

payabrestaurantkish
چایخانه

در پایاب کیش یک محوطه بسیار زیبا و سنتی ایجاد شده است که درون این محوطه یک چایخانه سنتی و بسیار هیجان انگیز وجود دارد. این چایخانه علاوه بر سرو چای معمولی، انواع نوشیدنی ها، دمنوش ها و ... را نیز در اختیار گردشگران و توریستان قرار میدهد. شما میتوانید بعد از یک گشت و گذار حسابی در داخل پایاب به همراه خانواده و دوستان خود به چیخانه پایاب کیش مراجعه کرد و در آنجا استراحت کنید. حضور در منطقه تاریخی و گردشگری پایاب کیش و مراجعه به چایخانه سنتی موجود در آن می تواند خاطره یک سفره بسیار دلنشین و هیجان انگیز را برای شما و همکارانتان به ثبت برسانید.

payabchaikhane

ساعت بازدید از پایاب کیش و جاذبه های گردشگری نزدیک به آن

پایاب کیش در میدان المپیک و در بلوار المپیک واقع شده است. دسترسی به ای نقطه از جزیره بسیار آسان است و شما میتوانید به راحتی و با کمک وسایل حمل و نقل عمومی مثل تاکسی و ... به آنجا بروید. به شما توصیه میکنیم برای رفتن به پایاب از تاکسی های سفید رنگ موجود در جزیره که به صورت دربستی فعالیت می کنند استفاده نمایید تا در کوتاهترین زمان ممکن و به راحتی به مقصد خود برسید.

payabjaziremarjanikish

امکان بازدید از این مجموعه باستانی بی نظیر از ساعت ۹ صبح الی ۱۲ شب امکان پذیر می باشد و ساعت فعالیت مجموعه در تمام روز های هفته به یک شکل می باشد.  به شما توصیه میکنیم برای صرف ناهار و قبل از تاریکی هوا به این مجموعه تاریخی مراجعه فرمایید تا بتوانید از زیبایی ها و امکانات رفاهی موجود در آن نهایت لذت را ببرید. برای بازدید از پایاب کیش به طور کلی حداقل ۲ الی ۳ ساعت وقت لازم است زیرا این مجموعه تاریخی از وسعت قابل توجهی برخوردار است که بررسی کامل آن کمی طول میکشد. درخت سبز کیش یکی از محبوب ترین و شناخته شده ترین جاذبه های گردشگری جزیره نیز در نزدیکی پایاب کیش قرار دارد و شما میتوانید ضمن بازدید از پایاب، از این پدیده طبیعی بی نظیر و نادر نیز بازدید فرمایید.


شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه سایر جاذبه های تاریخی و گردشگری جزیره کیش، آشنایی با بهترین سواحل، رستوران ها، تفریحات آبی و ... این جزیره به مجله آسمان پایتخت مراجعه فرمایید.

    jazirekishpayab
6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ