02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

پل صلح تفلیس

پل صلح گرجستان تفلیس

پل صلح تفلیس یکی دیگه از جاذبه های خاص و منحصر به فرد شهر تفلیس هستش که بر روی رودخانه کورا احداث شده. این سازه زیبای فلزی قسمت قدیمی شهر رو به قسمت جدید اون وصل می کنه. در دهه گذشته گرجستان پیشرفت های زیادی در جذب گردشگر و توریست داشته و این به دلیل دارا بودن موقعیت مناسبی هست که این کشور از لحاظ جغرافیایی داره چون این کشور در همسایگی دو کشور پیشرفته و توریست پذیر ترکیه و روسیه واقع شده. علاوه بر این ساخت بنا های مدرن و زیبا و همچنین مرمت و بازسازی بناهای قدیمی و تاریخی و ایجاد امکانات رفاهی مناسب همگی از جمله دلایل توریستی شدن این کشور هستن.و سالانه مسافران زیادی با تور تفلیس از این پل دیدن میکنن.

polesolheteflis

درباره پل صلح تفلیس بیشتر بدانید

پل صلح تفلیس سازه ای تازه ساخت و مدرن هست که توجه بسیاری از افراد رو در سراسر دنیا به خودش جلب کرده. این سازه با شکوه صرفا جهت پیاده روی عابرین به طول ۱۵۰ متر احداث شده. این پل زیبا و باشکوه از جمله اولین سازه هایی بود که بعد از پایان جنگ سرد و در سال ۲۰۱۰ و با استفاده از شیشه و فولاد در گرجستان احداث شد. طراح و سازنده این بنا معماری ایتالیایی به نام میشله دی لوچی بود که یک گروه ۲۰۰ نفری ایتالیایی گرجستانی در این راه اون رو یاری کردن. خیابان اریک دوم و پارک ریکه دو بنای دیدنی و توریستی شهر تفلیس هستن که به کمک پل صلح دسترسی به اون ها بسیار راحت و آسون شده.

peacebridgetbilis

بازدید از این بنا  واسه توریست هایی که مدیریت زمان براشون اهمیت بالایی داره، دارای یک مزیت بالقوه هست و اون اینه که در یک طرف پل می تونن یک مکان توریستی و دیدنی رو مشاهده کنن و با گذشتن از روی اون و رفتن به طرف دیگه با جاذبه ی بعدی روبرو بشن. بارز ترین مسئله ای که سبب جذابیت این سازه شده نورافشانی و نورپردازی زیبای اون هست. لامپ های رنگارنگ ال ای دی که در ساختار پل کار گذاشته شده بعد از غروب آفتاب و با تاریک شدن هوا روشن میشن و زیبایی و جلوه ای خارق العاده ای رو ایجاد می کنن. نور پردازی این بنا دارای سیستمی هست که از ۴ حالت مختلف تشکیل شده که هر کدوم تو نوبت های جداگانه باعث روشن شدن سازه میشن. جذاب ترین قسمت نورپردازی زمانیه که لامپ ها به صورت موجی شکل و هماهنگ با موج های رودخانه، نورپردازی خاصی رو از خودشون نشون میدن.

polesolhegorgestanteflis

شکل دیگه ای از نورپردازی پل صلح تفلیس به این صورته که دو باند زیبا و شکیل نوری که هر کدوم رو روی یک سر پل نصب کردن به حرکت در میان و در وسط سازه به هم میرسن. شکل سوم نورپردازی اینطور شروع میشه که لامپ های نورانی که به روی خط بیرونی سقف سازه قرار دارن روشن میشن و سقف رو به طور کامل روشن و نورانی می کنن و زمانی که روشنایی به نهایت حد خود رسید کم کم لامپ ها رو به تاریکی کاهش پیدا میکنن و اما آخرین شکل و الگوی نورپردازی، به این شکله که چراغ هایی که بر روی سقف تعبیه شدن بر طبق الگویی که از قبل براشون طراحی شده شروع به چشمک زدن می کنن و باعث ایجاد شکل های متنوعی میشوند که زیبایی پل رو صد چندان می کنن.

bridgetbilis

چگونه و از چه راه هایی به پل صلح تفلیس بریم؟

لازمه بدونید که نور پردازی این بنا به اینجا ختم نمیشه چون قسمت هیجان انگیز ماجرا زمانی شروع میشه که توی پیاده رو تعداد زیادی لامپ های کم مصرف وجود دارن که اون ها رو داخل ریل های شیشه ای کار گذاشتن و با ۲۴۰ سنسور حرکتی در آن واحد و با عبور افراد از روی سازه روشن و خاموش می شن. با روشن و خاموش شدن این چراغ های ریز و زیبا و در هر ساعت از شبانه روز پیامی به کد مورس به روی دیواره بیرونی پل ظاهر میشه که چشم هر بیننده ای رو به خودش خیره می کنه. پیام ذکر شده مشابه جدول عناصر تناوبی هستش.

رفتن به پل صلح تفلیس کار سخت و دشواری نیست. واسه رسیدن به این هدف کافیه خودتون رو به شهر برسونید و بعد وارد خیابان Zviad Gamsakhurdia Named Right Bank  شوید. همین که وارد این خیابون شدید تقریبا با یک پیاده روی کوتاه ۱۵ دقیقه ای به پل خواهی رسید.

georgiatbilisbridge

اماکن دیدنی و رستوران ها و هتل های اطراف پل صلح تفلیس

پل صلح تفلیس در مرکز شهر قرار دارد و از آنجا که این شهر شهری کوچک و کم وسعت هست دسترسی به اغلب جاذبه های اون، کار ساده ای هست. اما اگه به اختصار این بنا ها و مکان ها رو نام ببریم شامل میدان آزادی، قلعه ناریکالا، کلیسای سیونی تفلیس، باغ گیاه شناسی، تیاتر روستاولی، تئاتر اپرا ملی و کلیسای جامع تفلیس هستن.اطراف این سازه پر است از هتل ها و رستوران های کوچک و بزرگ که همه اون ها دارای خدمات رفاهی و آپشن های خاصی هستن. مسافران و توریست ها می تونن بعد از گشت و گذار و بازدید از مکان ها و جاذبه های دیدنی شهر واسه رفع خستگی و تازه کردن گلو ابتدا به یکی از کافه ها و رستوران ها برن و بعد از صرف خوراک و نوشیدنی مورد علاقه خودشون یکی از هتل های نزدیک رو انتخاب کنن و شب رو در آنجا سپری کنن و خودشون رو واسه بازدید ها ی روز بعد آماده کنند.

نزدیک ترین این مکان ها شامل :

هتل تفلیس، ماریوت، روستاولی، رادیسون بلو، کورتی یارد بای ماریوت، هالیدی، آپارات هستن.

رستوران ها ی نزدیک پل صلح تفلیس هم شامل :

کلاب رستوران انرژی، هزارو یک شب تفلیس که یک رستوران ایرانیه، آکادمی لانژ، رستوران ایرانی آب و آتش و شاندیز و نایب. 

نکته پایانی:

ما به عزیزانی که قصد سفر به کشور گرجستان رو دارن پیشنهاد می کنیم حتما با شناختی که از پل صلح تفلیس بدست اوردن با تور لحظه آخری تفلیس از این بنا دیدن کنن.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ