02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

هفت حوض مشهد

هفت حوض مشهد کجاست ؟

هفت حوض مشهد جزو آن دسته از جاذبه های توریستی استان خراسان رضوی می باشد که اگر تصویر آن را در تلویزیون، فضای مجازی و ... ببینید، باور نمی کنید که این منطقه فوق العاده در داخل ایران وجود داشته باشد. همانطور که می دانید امروزه از شهر مشهد به عنوان پایتخت مذهبی ایران یاد می شود و درون این شهر انواع جاذبه های تاریخی مثل آرامگاه نادر، جاذبه های تفریحی مثل پارک های آبی مشهد، مراکز خرید و ... وجود دارد. در کنار تمام امکانات گردشگری فوق، شهر مشهد و استان خراسان رضوی از نظر جاذبه های گردشگری طبیعی نیز دارای پتانسیل های بسیار قابل توجهی می باشند. هفت حوض مشهد یکی از این جاذبه های طبیعی بی نظیر موجود در این استان می باشد،  که در ادامه به معرفی آن می پردازیم.

hafthozmashhad

آشنایی با هفت حوض مشهد

هفت حوض مشهد یکی از پارک های طبیعی موجود در خراسان است که از نظر زیبایی در ایران بی رقیب است. منظره های موجود در این منطقه بی شک شما را به یاد مستند ها و فیلم های تلویزیون خواهد انداخت. هفت حوض مشهد که به هفت حوض وکیل آباد نیز معروف است دارای مساحتی بالغ بر ۵۷۰ هکتار می باشد. دلیل نام گذاری این منطقه با این اسم، وجود ۷ حوضچه طبیعی در آن است. این منطقه و حوضچه های موجود در آن دارای قدمتی چند هزار ساله می باشند.

صیقلی و صاف بودن سطح سنگ های موجود در هفت حوض مشهد، نشان دهنده ی جاری بودن آب برای یک مدت زمان بسیار طولانی بر روی سنگ ها می باشد. آب موجود در این منطقه در بین حوضچه ها جریان دارد به طوری که طول برخی از آب راه های موجود در منطقه به ۱۷۰۰ متر می رسد. یکی از اصلی ترین دلایل محبوبیت هفت حوض مشهد در بین توریست ها و گردشگران، زیبایی سنگ ها و صخره های موجود در این منطقه می باشد. باران های اسیدی، جریان آب، فرسایش و ... به مرور زمان شکل های بسیار زیبا و متفاوتی به سنگ های این منطقه اهدا کرده اند. در هفت حوض مشهد، حوضچه های کوچک و تنهایی نیز وجود دارند که کمتر مورد استقبال توریستان و گردشگران قرار می گیرند. اگر به دنبال آرامش و استراحت در یک محیط آرام و در دل طبیعت می باشید، می توانید به بخش های کمتر دیده شده ی هفت حوض مشهد مراجعه فرمایید و از زیبایی طبیعت و آرامش آن منطقه لذت ببرید.

hafyhoz2

دیدنی ها موجود در هفت حوض مشهد و جاذبه های گردشگری اطراف آن

حوضچه های طبیعی

حوضچه های استخر مانند طبیعی که در دامنه سرسبز کوه های سنگی قرار گرفته اند، یکی از زیبا ترین دیدنی های موجود هفت حوض مشهد می باشند. آب جاری شده در این حوضچه ها، بیشتر طبیعت اطراف آن ها را نیز سر سبز کرده و شکل بسیار زیبایی به طبیعت منطقه اهدا کرده است.

سنگ سیاه هفت حوض مشهد

سنگ سیاه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری موجود در هفت حوض مشهد می باشد که هر ساله از مسافران بسیار زیادی به ویژه ورزشکاران و کوهنوردان و صخره نوردان میزبانی می کند. شکل و جنس این سنگ سیاه بسیار بزرگ طوری است که امروزه کوهنوردان بسیار زیادی برای گذراندن دوره های آموزشی کوهنوردی و تمرین صخره نوردی از آن استفاده می کنند.

منطقه حفاظت شده ی بینالود

منطقه حفاظت شده بینالود بهترین انتخاب ممکن برای توریستان و گردشگران علاقه مند به طبیعت و حیات وحش، هنگام سفر به این شهر می باشد. این منطقه حفاظت شده سرشار از گونه های مختلف گیاهی و جانوری می باشد که می تواند نظر هر بیننده ای را به خود جلب کند. پوشش گیاهی و طبیعت بکر این منطقه و جانوران زیبایی که در آن موجود دارند، بی شک یکی از بهترین جاذبه های گردشگری اطراف هفت حوض مشهد می باشند.

hafthozmashhad

روستای مغان 

روستای مغان یکی دیگر از جاذبه های گردشگری اطراف هفت حوض مشهد می باشد که به علت خانه های پلکانی و سنگی خود معروف است. درون روستای مغان یک غار بسیار زیبا نیز وجود دارد که به آن غار مغان می گویند. در گذشته آثار سفالی و تجهیزات مختلفی از درون این غار کشف شد که تمامی آن ها نشان دهنده وجود زندگی، در این غار بودند. درون این روستا جاذبه های گردشگری قابل توجه دیگری مثل یک قبرستان تاریخی، یک آسیاب آبی زیبا، چشمه و ... نیز وجود دارد.

hafthozmashhad

روستای کرتیون

کرتیون یکی دیگر از روستا های زیبای اطراف هفت حوض مشهد می باشد که در انتهای رودخانه مغان قرار گرفته است. در نزدیکی این روستا یک قله نسبتا مرتفع قرار گرفته است که بر فراز آن یک پرستشگاه باستانی وجود دارد. درون این پرستشگاه، طراحی ها و نقش های بسیار زیبایی وجود دارد. به علاوه درختان قدیمی که متعلق به جنگل بینالود می باشند، نیز در این روستا وجود دارند. با رزرو کردن تور مشهد از آژانس راز آسمان پایتخت از این منظره زیبا بی نصیب نمونید.

hafthozmashhad

امکانات رفاهی موجود در پارک هفت حوض مشهد

درون این منطقه کوهستانی امکانات رفاهی متعددی مثل پارکینگ، رستوران و ... برای رفاه حال توریستان و گردشگران در نظر گرفته شده است. به عنوان مثال یک جاده ۲ کیلومتری مسطح برای دسترسی راحت تر به هفت حوض مشهد برای شما مسافران و گردشگران عزیز ساخته شده است. بهترین زمان بازدید از هفت حوض مشهد، فصل بهار و تابستان می باشد.

شما می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه هفت حوض مشهد و سایر جاذبه های توریستی، گردشگری، تاریخی، تفریحی و ... شهر مشهد، به مجله آسمان پایتخت مراجعه فرمایید و اطلاعات تکمیلی مد نظر خود را از آن جا دریافت نمایید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ