02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی یکی از مفرح ترین و جذاب ترین تفریح گاه های نه تنها دبی و خاورمیانه بلکه جهان به شمار میاد. این مکان هیجان انگیز در مجموعه بزرگ امارات مال قرار داره. مسئولان شهر دبی از چند دهه پیش تا به امروز تمام تلاش خود را به کار بستن تا این شهر را به مهم ترین شهر تجاری و البته تفریحی دنیا تبدیل کنن که در این راه تا حد زیادی موفق شدن. اگر شما هم عاشق تجربه های جدید و اندکی غیر عادی هستین حتما از این مکان پر برف در کویری ترین نقطه خاورمیانه با تور دبی دیدن کنید.

dubaiskipist

معرفی پیست اسکی دبی

جالب ترین نکته در مورد پیست اسکی دبی اینه که ۶ هزار تن برف در جایی قرار داده شده که دمای هواش گاهی وقتا از ۵۰ درجه سانتی گراد بیشتر میشه و این درحالیه که حتی ذره ای از این برف ها آب نمی شه. چون به وسیله پیشرفته ترین سیستم های خنک کننده  ساخته دست بشر پشتیبانی می شه و محیط رو در حد استاندارد خنک نگه می داره تا برف ها مانند برف های کوهستان های آلپ و با همون کیفیت باقی بمونن. ضمنا این مکان ۴۰۰ متر طول داره که از ۵ مسیر تشکیل شده. شاید این سوال براتون پیش بیاد که برف مورد نیاز این مکان از کجا تهیه میشه. لازمه که بدونید فرایند تولید برف برای این میدان برفی به حدی شگفت انگیز و جذابه که انسان رو به حیرت وا می داره.

skidubai

تولید برف در این محوطه به این شکله که برف پاش هایی که از فناوری فوق  پیشرفته ساخته شدن بر روی سقف مجموعه کار گذاشته شدن. ابن پرف پاش ها  قطره های ریز آب رو در هوا پخش کرده و ذرات فوق ریز رو به صورت برف به پایین می ریزه. این ذرات ریز بر روی هم دیگه انباشته میشن و در مدت زمانی معین حجم بزرگی از برف رو به وجود میارن. جالبه که بدونید ذرات برف به حدی ریز و میکروسکوپی هستن که با چشم دیده نمیشن. امروزه  ورزش های زمستانی بخصوص اسکی در سراسر دنیا امری رایجه و در اغلب کشورهای سردسیر یک تفریح عمومی و عادی تلقی میشه. اما  دیدن مکانی با این همه قابلیت و زیبایی در شهر گرم و کویری دبی اندکی حیرت آور و تعجب بر انگیزه. همین امر بر هیجان این مکان و اسکی کردن در آن اضافه می کنه.

امکانات پیست اسکی دبی

پیست اسکی دبی در محلی با وسعت ۲۲۵۰۰ متر مربع و به صورت سرپوشیده ساخته شده. گنجایش و ظرفیت این میدان برفی ۱۵۰۰ نفره و به  صورت همزمانه. دمای هوایی که برای این مکان در نظر گرفته شده بین منفی ۱ تا منفی ۵ درجه سانتیگراده.  ارتفاع  ۸۵ و عرض  ۸۰ متری که برای این تفریحگاه منحصر به فرد انتخاب شده از دیگر امکانات و ویژگی هایه که حس بودن در پیست های اسکی سردترین نقاط جهان را به افراد القا می کنه. در این مکان ورزشی تفریحی ۵ دور با ارتفاع های مختلف تعبیه شدن که طول و ارتفاع هر کدوم متفاوته. طولانی ترین دور این مجموعه ۴۰۰ متر با ارتفاع ۶۰ متره.

pistskiindubai

در قسمتی دیگر از سالن پیست هایی برای افراد مبتدی و تازه کار ساخته شده که ارتفاع و طول آنها متناسب با تجربه و توانایی افراد در نظر گرفته شده. در سراسر مجموعه اسکی بازان حرفه ای و باتجربه در حال گشت زنی هستند که به عنوان مربی و یاری رسان به اسکی بازان و اسنوبرد سواران خدمات ارائه می دن و در صورت تمایل افراد به آن ها آموزش های لازم رو ارائه میدن.  اسکی باز هایی که در پایین شیب هستن می تونن با سوار شدن به تله کابین ها و یا به وسیله یدک کش ها به بالای پیست و شیب مورد نظرشون منتقل و برای دور بعدی آماده بشن.

علاوه بر این در محوطه و اطراف پیست زمینی به مساحت ۳۰۰۰ متر مربع به عنوان پارک درنظر گرفته شده که در آن امکانات تفریحی زیادی برای بچه ها و همراهان اسکی سواران قرار داده شده.  به دلیل استفاده از فضای وسیع و گسترده این پارک به عنوان بزرگترین و وسیع ترین پارک برفی در کل جهان معرفی شده. از دیگر امکانات این مجموعه وجود اتاق ها و سالن های خصوصی برای مهمانی ها و دورهمی های کودکان و نوجوانان هست. کمد های پر از لباس، فروشگاه های خرده فروشی انحصاری، اینو پرو، کافه سنت موریتس و كافه آوالانچه از امکانات قابل توجه این مجموعه هستش.

pistskidardobai

اگر به طور ناگهانی تصمیم به بازدید از این محل گرفتید و لباس و امکانات مخصوص ورزش اسکی را به همراه نداشتید به هیچ عنوان نگران نباشید چون امکانات و تجهیزات و لباس های مخصوص به صورت منظم در این محل وجود داره و شما می تونید هر کدام از وسایل و تجهیزات را که دوست داشته باشین اجاره کنین. اما قسمت جذاب و هیجان انگیز ماجرا وجود ۲۰ پنگوئن زیبا و با مزه در این مجموعه هستش که به همراه یک دامپزشک و چند نفر خدمه برای نگهداری و غذا دادن به اون ها از تگزاس به این محل منتقل شدن. وجود این پنگوئن ها زیبایی مجموعه را چند برابر کرده.

جاذبه های گردشگری پیست اسکی دبی

کامل و بی نقص بودن این محل به اندازه ایه که سازندگان و طراحان آن به فکر همه چیز بودن. برای اشخاصی که علاقه ای به اسکی ندارن سرگرمی های دیگر مانند تئاتر سه بعدی، سرسره و اسنوبال شوتینگ ، سورتمه سواری، برج های مخصوص بالا رفتن را طراحی کردن. از اونجا که بچه ها گلوله بازی و پرتاب آن و همچنین آدم برفی درست کردن و لژ سواری و سر خوردن از سرازیری را دوست دارن. تمامی این امکانات برایشان فراهم شده تا لحظات فراموش نشدنی را در کنار افراد خانواده تجربه کنن.

dubaipistski

نکته

هر چند پیست اسکی دبی بزرگ ترین پیست سرپوشیده در کل دنیا هست. اما اولین پیست نیستش. بلکه اولین پیست در شهر آدلاید استرالیا و در سال ۱۹۸۴ ساخته شد. سال ها بعد نمونه هایی از این مکان ها  در کشورهای فرانسه و انگلستان، کره جنوبی و ژاپن نیز ساخته شد. 

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ