02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

پارک میراکل باتومی

پارک میراکل باتومی 

پارک میراکل باتومی در سواحل دریای سیاه و در کنار شهر زیبای باتومی ساخته شده. میراکل به معنی معجزه ست و علت نام گذاری این محل به این نام اینه که ساخت و بازگشایی این مکان در کمتر از یک سال طول کشیده و سازندگان و طراحان پارک معتقدند که ساخت اون بیشتر شبیه به معجزه بوده.

miraclebatumi

دلایل محبوبیت پارک میراکل

پارک میراکل تمام ویژگی های یک مکان تفریحی و گردشگری رو داراست به همین علت از محبوبیت و شهرت زیادی در میان توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی برخورداره. مهمترین این دلایل به شرح ذیل هستن

ساحلی بودن پارک میراکل؛ ساحل هر دریا و رودخانه ای در هر کجا که باشه زیبا و آرامش بخشه. بخصوص اگه این ساحل ساحلی رویایی در کرانه های دریای سیاه باشه. قرار گرفتن پارک میراکل در کنار ساحل و در اصطلاح ساحلی بودن اون مهم ترین دلیل واسه محبوبیتش به شمار میاد.

علاوه بر این بلوار ساحلی شهر باتومی که یکی از شلوغ ترین و معروف ترین بلوار های این شهر محسوب میشه که واسه وارد شدن بهش باید اول وارد پارک شد، چون ابتدای بلوار دقیقا از همین مکان شروع میشه. کرایه کردن یک دوچرخه و رفتن به کنار ساحل لذتی داره که تنها افرادی که اونو تجربه کردن این نکته رو درک می کنن. اگه از دور به لبه ساحل نگاه کنید، عده زیادی رو خواهی دید که سوار بر دوچرخه و در محل تلاقی آب و خشکی در حال رکاب زدن هستن. فراهم کردن چنین موقعیتی واسه بازدید کننده ها محبوبیت این مکان رو صد چندان کرده.

miracelparkbatumi

دومین دلیل پرطرفدار بودن این مکان، قرار گرفتن  سازه ها و برج های مهم گردشگری در این محیط هست. اغراق نیست اگر بگوییم ۹۰ درصد جاذبه ها و سازه های دیدنی شهر باتومی در این پارک  قرار گرفتن. به طوری که اگه از بالا این مکان رو رصد کنید، مجموعه ای شگفت انگیز از ساختمان ها و دیدنی های شهر باتومی رو می بینید که به شکلی زیبا در یک مکان گرد هم آمدن. برج الفبا، چرخ و فلک بزرگ شهر، مجسمه هفت متری علی و نینو یا مجسمه عشق، برج چاچا یا ساعت، جزیی از نماد ها و المان های مشهور باتومی هستن که در این پارک قرار دارن.

سومین دلیل محبوبیت پارک میراکل اینه که اکثر جشن ها و مراسمات مهم در محوطه اون برگزار میشه. داخل پارک و اطراف اون چندین سالن تئاتر و سینما و همچنین مراکز و مجتمع های مخصوص برگزاری فستیوال ها و همایش وجود داره که هر ساله عده زیادی رو به این مکان جذب میکنه.

miracleparkofbatumi

چهارمین دلیل پرطرفدار بودن این محل، اینه که دسترسی به اون خیلی آسون هستش. همچنین انواع و اقسام وسایل نقلیه واسه انتقال بازدید کننده ها در نظر گرفته شده. از اون جا که مسئولان این شهر به اهمیت و جایگاه مهم این مکان پی بردن بنابراین راه های رسیدن به اونو تا حد امکان آسون کردن تا افراد بیشتری بتونن از پارک دیدن کنن.

جاذبه ها و مکان های دیدنی در داخل و اطراف پارک میراکل

قبل از هر چیز باید گفت که هر چیزی که در این محوطه وسیع قرار داده شده بی نهایت عالیه. از هتل رابینسون گرفته تا کافه ها و رستوران های داخل محوطه که بهترین و لذیذترین خوراکی ها و غذاهای گرجی و اروپایی رو سرو می کنن تا چرخ و فلک غول پیکری که شبانه روز مشغول چرخیدن هست. این سازه تفریحی هیجان انگیز، طوری طراحی شده که درون کابین هاش به طرز باور نکردنی خنکه و افراد در گرمترین ساعات روز گرما رو احساس نمی کنن.

دیدنی ترین برنامه ای که تو این پارک واسه سرگرم کردن افراد تدارک دیده شده رقصندگان خیابانی هستند که انواع رقص های سنتی و مدرن رو پیش چشم افراد به نمایش میزارن. جت آسمانی و کراسی که در پارک میراکل وجود داره، یکی دیگه از جاذبه هایی هستش که دوستداران هیجان علاقه خاصی به اون دارن. این سازه برگرفته از رمان یک نویسنده آذربایجانی به نام کوربان سعید هستش که در اون، علی مرد مسلمانی ست که عاشق شاهزاده خانمی به اسم نینو میشه. با حمله شوروی این دو عاشق از هم جدا میشن و عشق اون ها سرانجامی تلخ پیدا میکنه. مجسمه مذکور هر روز در ساعت ۷ شروع به حرکت می کنه که در نهایت هر دو مجسمه هم دیگه رو در آغوش می کشند. این نمایش تقریبا ۱۰ دقیقه طول می کشه. ساخت این مجسمه در سال ۲۰۱۰ باعث شده تا رمان اون به چندین زبان زنده دنیا ترجمه و بارها و بارها چاپ بشه. چند باشگاه ورزشی، کافه ها و قهوه خانه ها و غذاخوری های سنتی، دیدنی های جذاب این پارک هستن که گردشگران خارجی علاقه زیادی به اون ها دارن.

miracleparkofgeorgia

معروف ترین و جالب ترین جاذبه ای که داخل پارک میراکل وجود داره

مجسمه علی و نینو جذاب ترین و معروف ترین جاذبه ای هست که در این پارک وجود داره. این مجسمه ها که به ارتفاع ۷ متر ساخته شدن بیان گر عشق واقعی این دو نفر هست که توسط مجسمه ساز معروف گرجستان تامارا کوزیت ساخته شده.

بهترین زمان واسه رفتن به پارک میراکل

اگه به دنبال آرامش و اندکی ورزش و یا پیاده رودی در ساحل هستید، بهتره صبح ها قبل از شلوغ شدن پارک به اون جا برید و از سکوت و تنهایی لذت ببرید. در غیر این صورت عصر به بعد و هم زمان با تاریک شدن هوا و روشن شدن چراغ ها بهترین زمان واسه رفتن به این مکان هستش چون عده زیادی واسه گشت و گذار به این محل میان و هیاهو و شور و نشاطی وصف نشدنی رو میتونید ببینید. علاوه بر این دیدن جاذبه های زیبا و شگفت انگیز در زیر نور چراغ های رنگی، منظره ای دلچسب و به یادماندنی رو واسه شما رقم خواهد زد.

parkofbatumimiracle

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ