02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

آبشار ماخونتستی باتومی

آبشار ماخونتستی کجاست؟

آبشار ماخونتستی زیباترین جاذبه توریستی شهر باتومی هستش که روزانه افراد زیادی از اون دیدن می کنن. بهشت تابستون نام دیگه ی این آبشاره که بومیان منطقه بر روی اون نهادن چون در فصل های گرم سال خوش آب و هوا ترین نقطه شهره که افراد زیادی از هیاهو و گرمای طاقت فرسا به دامان اون پناه می برن. طبیعت سر سبز و زیبا در کنار آبی زلال و خنک رویایی ترین و بهشتی ترین منظره ها رو خلق خواهن کرد.اگه از اون دسته افرادی هستید که علاقه زیادی به تورهای خارجی دارید و دوست دارید جاذبه های طبیعی و تاریخی و فرهنگی و تفریحی سایر کشورها رو از نزدیک ببینید. پیشنهاد می کنیم کشور گرجستان و بخصوص شهر باتومی رو فراموش نکنید چون علاوه بر جاذبه های دیدنی بسیار یکی از زیباترین آبشارهای منطقه قفقاز در این منطقه وجود داره.

makhuntsetiwaterfallbatomy1 

موقعیت جغرافیایی آبشار ماخونتستی

۳۵ کیلومتر آن طرف تر از شهر باتومی و در نزدیکی های روستای کدا، آبشاری فوق العاده زیبا و دلفریب قرار داره که به اون آبشار ماخونتستی گفته میشه. نزدیک ترین مکان به این جاذبه طبیعی بکر و دست نخورده بندر باتومی هستش که واسه رفتن به این محل و دیدن آبشار باید مسافتی در حدود ۳۵ تا ۴۵ کیلومتر رو طی کرد. این طبیعت زیبا و بهشتی ۵۵ متر ارتفاع داره و به گفته جغرافی دانان در حدود ۳۳۵ متر بالاتر از سطح دریا قرار داره. اگه از لحاظ زمانی فاصله بندر باتومی تا آبشار رو مورد بررسی قرار بدیم تقریبا ۱ ساعت زمان لازمه تا مسافت ۳۵ تا ۴۵ کیلومتری طی بشه و به منطقه ای که آبشار در اون واقع شده رسید. به محض وارد شدن به منطقه نزدیک این جاذبه زیبا با منظره ای روبه رو می شید که تا مدت ها قادر به فراموش کردن اون نخواهی بود. بعد از گشت و گذار در دل طبیعت و کوهستان واسه رفع خستگی و تر کردن گلو و صرف غذایی خوشمزه می تونید وارد رستوران ها و کافه های نزدیک آبشار بشید و در دامان طبیعت زیبا و در کنار شر شر آب آبشار غذای خودتونو میل کنید.

makhuntsetiwaterfallbatomy2

آبشار ماخونتستی در میان کوه های بلند و درختان نیرومند و سر به فلک کشیده کوهستان آجارا واقع شده. کوهستان آجارا یکی از زیباترین و سرسبزترین کوهستان های گرجستان و منطقه قفقازه که جای جای اون پره از جاذبه های طبیعی بکر و فوق العاده. تماشای این منظره تابلوهای نقاشی رو به یاد انسان می ندازه. حتما می دانید که هر جا آب و کوه و درخت باشه بی شک بهترین آب و هوا رو هم داره. منطقه نزدیک آبشار هم دقیقا همچین حالتی رو داره و از بهترین آب و هوا برخورداره. نسیم خنکی که از طرف آبشار می وزه با هیچ چیز دیگه ای قابل قیاس نیست. به طوری که روح و جسم انسان رو جلا می ده.

نکته

کمی اون طرف تر از آبشار ماخونتستی جاذبه گردشگری دیگه ای وجود داره که یک پل سنگیه. این پل هم نام آبشار هستش که در زمان سلطنت ملک تامار ساخته شده. برخی از افراد محلی به این پل، پل ماخونتستی میگن. بعد از دیدن آبشار با پیاده روی در دل کوه می تونید خودتونو به این پل برسونید و از زیبایی اون لذت ببرید. علاوه بر این وجود خانه شراب Adjarian و کارگاه های شراب سازی خصوصی که در دهکده کدا قرار دارن توجه بسیاری از توریست ها رو به خودشون جلب کردن. با بازدید از این کارگاه ها میشه بهترین و ناب ترین شراب های دست ساز رو امتحان کرد.

بهترین زمان واسه رفتن به آبشار ماخونتستی

همون جور که قبلا گفته شد آبشار ماخونتستی در دل کوهستان قرار داره که به وسیله درخت های سر به فلک کشیده بسیاری احاطه شده و حتما مطلعید که کوهستان همیشه آب و هوایی خنک و دلپذیر داره حتی در روز های گرم تابستان. بنابراین بهترین زمان واسه رفتن به این منطقه فصل های گرم و بخصوص فصل تابستانه.‌ سعی کنین برنامه سفر خودتونو طوری بچینید که صبح زود به طرف آبشار به راه بیفتین تا تمام بعد از ظهر رو در کنار این جاذبه طبیعی بگذرونین و از تمام زوایا و اطراف اون دیدن کنین و لذت ببرید. لازم به ذکره که در فصل تابستان بسیاری از افراد محلی و توریست ها در زیر آبشار دراز می کشن به نحوی که آب تمام بدن اون ها رو خیس بکنه. این افراد اعتقاد دارن که آب کوهستان باعث جوانی و شادابی پوست بدن میشه.

makhuntsetiwaterfallbatomy3

چطور میشه به آبشار ماخونتستی رفت؟

بهترین راه اما واسه رفتن به آبشار ماخونتستی و طی کردن مسیر مورد نظر استفاده از تاکسی ها یا مینی بوس مسافربریه. بعد از این که در سوار وسیله نقلیه مناسب شدید باید به طرف دهکده کودا به راه بیفتید. بعد از ۳۰ دقیقه به یک دوراهی می رسید که یکی از راه ها به طرف پل سنگی و راه دیگه به طرف آبشار میره. بعد از گذشتن از بزرگراه مرکزی و پا گذاشتن تو راه مکوانتسی صدای ابشار به گوش می رسه و بعد از چند دقیقه نمای زیبا و دلفریب آبشار نمایان میشه اگه با تور گرجستان وارد شوید هیچ نگرانی و مشکلی واسه رفتن به اماکن توریستی نخواهی داشت چون تمام هماهنگی ها و تدارکات بر عهده مسئولان و راهنماهای تور هستش اما اگه به صورت خصوصی و همراه خانواده اقدام کردید باز هم جایی واسه نگرانی نمی مونه چون اغلب شهر های این کشور کوچک هستن و به راحتی و در کم ترین زمان ممکن میشه از تمام مناطق دین کرد.

makhuntsetiwaterfallbatomy4

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ