02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا

شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا کجاست

شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا با بیش از 2 هزار سال قدمت در بخش شرقی شهر آنتالیا و در امتداد سواحل مدیترانه قرار دارد. کاله ایچی قدیمی‌ترین بخش آنتالیا و دارای آثار تاریخی متعددی است که از دوران رومی‌ها، بیزانس‌ها، عثمانی‌ها به جا مانده‌ است. بیش از دو هزار سال پیش، حاکم پرگاموم آتالوس دوم تصمیم به شهرسازی در بهترین جای ترکیه گرفت. این شهر در منطقه آنتالیای کنونی ساخته شد و به افتخار شاه آتالوس، نام شهر را آنتالیا نامگذاری کردند. منطقه کاله ایچی در سال 133 قبل از میلاد، توسط رومیان که قدرت را در دست داشتند، ساخته شد. رومیان این بندر را با دیوار های مستحکم و بلند و با 80 برج و توپخانه به یک سایت استراتژیک مهم تبدیل کردند.

kaleici1

شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا شهری بومی و سنتی است که با دیوارهای قدیمی محاصره شده و تا امتداد خط ساحلی کشیده شده است. صدها هزار گردشگر مجذوب زیبای این شهر تاریخی میشوند. به محض ورود به کاله ایچی احساس میکنید در بخشی جدا از آنتالیا قدم گذاشته‌اید. کاله ایچی مدرن در ترکیه، علاوه بر سبک‌های معماری خاص و طبیعت جذاب، دارای هتل‌های بی نظیر، فروشگاه‌ها و بهترین کافه‌ها و رستوران‌ها نیز است.

kaleici2

گشت تاریخی کاله ایچی 

از هتل‌های آنتالیا که دور شدید به بخش قدیمی آنتالیا، یعنی کاله ایچی میرسید. به محض ورود به کاله ایچی خانه‌هایی با معماری زیبای عثمانی می‌بینید. خیابان‌های سنگفرش شده با خانه‌هایی متشکل از سقف قرمز و دیوار سفید، نظر شما را به خود جلب می‌کند. نوع ساختار خیابان‌های شهر با کوچه‌های پر پیچ و خم، برای افراد علاقه مند به تاریخ و طبیعت، بسیار جذاب خواهد بود. قدم زدن در خیابان‌های کاله ایچی و استشمام عطر تاریخ باستان و قرون وسطی، با تور آنتالیا برای بسیاری از گردشگران لذت بخش است.

kaleici3

پیشنهاد می‌شود در کوچه‌های شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا قدم زده و به فروشگاه‌های شهر سر بزنید. اگر به نوشیدنی‌ها و خوراکی‌های جدید علاقه مند هستید، حتما به کافه‌ها و رستوران‌های کاله ایچی را سر بزنید. جلوی بندرگاه کاله ایچی قایق‌های تفریحی دوران بیزانس قرار دارد، اگر اهل قایق سواری هستید، می‌توانید از این تفریح لذت ببرید.

جاذبه‌های گردشگری شهر قدیمی کاله ایچی

گردش‌های تاریخی جذاب با تور لوکس آنتالیا را در راز آسمان پایتخت تجربه کنید. گردش در مراکز تاریخی و تفریحی کاله ایچی به شرح زیر است

kaleici4

دروازه‌های هادریان

 این دروازه‌ها شروع جذابی برای آشنایی با شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا است. این دروازه تاریخی که ابتدای شهر است، دارای سه قوس است و به افتخار ورود امپراتور روم هادریان و بازدید او از شهر، ساخته شد. هر سه قوس دروازه با 4 متر عرض و با طاق‌‌ها، ستون‌ها و قرنیزهای مرمری ساخته شده است. دروازه توسط دو برج از راست و چپ احاطه شده است که از جذابترین قسمت‌های دروازه هادریان به شمار می‌رود. این دروازه نمونه کلاسیک از طاق نصرت رومی است.

مسجد مناره ییولی آنتالیا

 یکی از اولین بناهای اسلامی در آنتالیا است. این بنا در زمان سلطان سلجوقی، علاء‌الدین کیقباد اول ساخته شد. بخشی از این مناره با کاشی‌های آبی تزئین شده است و نقطه عطف و نماد آنتالیا است. این بنای 38 متری بر روی پایه‌ای سنگی قرار دارد. هر کجای منطقه آنتالیا که باشید به راحتی میتوانید این بنا را ببینید. ویژگی شگفت آور آن کانال‌های آّبی 800 ساله موجود در داخل مسجد است. گفته شده است که فضای عبادتگاه با آب برف و باران که در کانال جمع شده بود، خنک میشد و با آب گرمی که از حمام می آمده گرم بوده است.

kaleici6

گردش در اسکله قدیمی آنتالیا
سفر به زمان با موزه باستان شناسی آنتالیا

پارک کارالی اوغلو

این پارک یکی از زیباترین مناطق سبز آنتالیا است که در فاصله کمی از ساحل واقع شده است. این پارک تاریخی، بسیار مورد علاقه زوج های جوان است.

برج هیدیرلیک

 از دیگر جاذبه های گردشگری آنتالیا که در تقاطع پارک کارالی اوغلو و کاله ایچی قرار دارد. این برج در قرن دوم میلادی به شکل مربع با دیوار برجسته از سنگ قهوه‌ای ساخته شد. از همان سال‌ها از آن به عنوان فانوس دریایی استفاده شد.

kaleici5

برج ساعت

این برج بنا شده در زمان سلطان احمد دوم از پادشاهان عثمانی است و از دیگر جاذبه های گردشگری آنتالیا محسوب میشود.

مسجد محمد پاشا یا مهمت پاشا

 این مسجد در ورودی محوطه تاریخی کاله ایچی و در قسمت پشتی برج ساعت قرار دارد. نام این بنای 400 ساله از نام وزیر اعظم دربار امپراتور عثمانی، در زمان سلطان مراد سوم گرفته شد. 

kaleici7

چگونه به شهر کاله ایچی برویم؟

در راهنمای سفر به آنتالیا یکی از پیشنهادات سفر بازدید از کاله ایچی است. وقتی از آنتالیا صحبت میشود در واقع از فرهنگ، تاریخ و طبیعت این شهر ساحلی در جنوب کشور ترکیه گفته میشود. هر ساله بیش از 15 میلیون بازدید کننده به این شهر سفر میکنند. شهر قدیمی کاله ایچی آنتالیا از جمله مکان هایی است که نظر خیلی از افراد را به خود جلب کرده است. برای رسیدن به این محله از آنتالیا کافی است از تاکسی، مترو، اتوبوس و یا تراموا استفاده نمایید. 
یک پیشنهاد هیجان انگیز برای شما داریم. از هتل‌های آنتالیا که خارج شدید، می‌توانید پیاده خود را به میدان اصلی شهر با نام کاله قاپیسی برسانید. کاله قاپیسی در کنار برج ساعت قرار گرفته است و به محض ورود به این میدان تندیس شاه آتالوس دوم را خواهید دید. بعد از گذشتن از میدان اصلی به بخشی به نام اوزون چارشی میرسید که روبروی میدان ساعت است. بعد از گذشت از اوزون چارشی به شهر کاله ایچی وارد میشوید.

kaleici8

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ