02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

آکواریوم کیش

آکواریوم کیش کجاست

جزیره زیبای کیش یکی از مقاصد گردشگری و توریستی کشور عزیزمان، ایران است. آکواریوم کیش ، مکان های تاریخی و مراکز تفریحی این جزیره، باعث جذب توریست ها و گردشگران بسیاری شده و تجربه های لذتبخش و متفاوتی برای آنها به ارمغان می آورد و خاطرات فراموش نشدنی از سفرشان به جا می گذارد.آکواریوم کیش یکی از جاهای دیدنی کیش می باشد و برای افرادی که به دیدن دنیای زیر آب علاقه دارند، بسیار جذاب است.

aquariumkish1

البته در جزیره کیش از طریق غواصی کردن هم می توان دنیای زیر آب را تماشا کرد. اما برای غواصی کردن باید زمانی را صرف یادگیری غواصی کنید و هزینه آن نیز نسبت به آکواریوم کیش، بسیار بیشتر است. بعلاوه، برای افرادی که از شنا کردن و غواصی و تماس مستقیم با آب می ترسند، آکواریوم گزینه مناسب تری برای دیدن دنیای زیر آب می باشد. این آکواریوم، با آکواریوم های معمولی تفاوت دارد و می توان آن را دریای بزرگی از موجودات رنگارنگ و زیبای آبزی دانست. 

آکواریوم کیش در کدام منطقه واقع شده است؟

آکواریوم کیش در ساختمان کانون هنر واقع در استان هرمزگان، جنوب شرقی جزیره کیش و خیابان فردوسی قرار دارد. ظاهر این ساختمان مانند کشتی است، که داخل این کشتی دو آکواریوم 20000 و 50000 لیتری قرار دارد. در آکواریوم کوچکتر، گونه های نادر آبزیان ایران و جهان، یا بعضی ماهی های تزئینی وجود دارند، که برای بازدید محققان و دانشجوها و یا کودکان بسیار مناسب و جذاب است.
طراحی ساختمان این مجموعه بسیار مهم و جالب است. زیرا هنگاهی که وارد آن می شوید، احساس می کنید که در عمق دریا و اقیانوس ایستاده اید و می توانید موجودات مختلف آبزی را از نزدیک ببینید. به این مجموعه، کشتی آکواریوم کیش نیز گفته می شود که از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی کیش است.

aquariumkish2

کنار این مجموعه، پارک آهوان قرار دارد که یکی دیگر از جاهای دیدنی کیش می باشد و باعث می شود افرادی که برای بازدید پارک آهوان آمدند، به آکواریوم کیش نیز سر بزنند و از آن دیدن کنند.
در آکواریوم بزرگتر، ماهی های غول پیکر و کوسه ها و تمساح ها وجود دارند. علاوه بر آنها، گونه های خاصی از مارها و مرجان ها و ستاره های دریایی نیز در این آکواریوم دیده می شوند. گونه های آبزی مانند مارهای بوآ، مارهای سمی کوچک یا بزرگ، عقرب سیاه و سوسمار ایگوانا در این آکواریوم ها وجود دارند.

هزینه بلیط کشتی آکواریوم

هزینه بلیط و ورودی این آکواریوم حدود 35-40 هزار تومان می باشد. افرادی که کودک دارند، تماشا و بازدید قسمت دیرینه شناسی این آکواریوم می تواند بسیار جذاب و لذتبخش باشد. در این قسمت لاک پشت دو متری وجود دارد که توجه کودکان را بسیار به خود جلب می کند. در طول سال نزدیک به یک میلیون نفر از آکواریوم کیش بازدید می کنند که در میان آنها، کودکان بیشتری تعداد را دارند. 

بلیط آکواریوم کیش به تنهایی فروخته نمی شود. این آکواریوم در مجموعه پارک دلفین کیش واقع شده است و برای بازدید از آن، باید بلیط کل مجموعه را خریداری و رزرو کنید. البته این می تواند فرصت مناسبی باشد تا نمایش زیبا و خیره کننده دلفین ها را نیز تماشا کنید و از دیدن جانوران دیگر نیز لذت ببرید. با خریدن بلیط کل مجموعه، می توانید از باغ پرندگان نیز بازدید کنید.
شما می توانید با صرف هزینه بیشتر، امکان استفاده از تجهیزات غواصی را برای خود فراهم کنید و به قسمت های محافظت شده آکواریوم کیش بروید و ماهی ها و لاک پشت ها را از نزدیک نیز ببینید. 
مجموعه آکواریوم کیش همه روز در هفته از ساعت 8 تا 20 پذیرای گردشگران و توریست ها است و در روزهای تعطیل، مانند جمعه ها فعالیتی نمی کند. البته حتما قبل از بازدید از جاهای دیدنی کیش، سایت ها را چک کنید و از زمان بازدید آنها مطمئن شوید. می توانید مستقیما با شماره تلفن این مجموعه (076442463) نیز تماس بگیرید.

هتل های کیش نزدیک به این مجموعه 

هتل سیمرغ کیش – هتل شباویز کیش – هتل ستاره کیش – هتل مارینا پارک کیش

امکانات این مجموعه 

در مجموعه کشتی آکواریوم کیش، امکانات و خدمات رفاهی مختلفی برای گردشگران و توریست ها و بازدید کنندگان فراهم شده است. از مهم ترین امکانات رفاهی این مجموعه می توان از رستوران، کافی شاپ، اینترنت، استراحتگاه، سرویس های بهداشتی و .... نام برد. بنابراین مسافران و بازدیدکنندگان با آسودگی خیال و آرامش می توانند در آکواریوم کیش به گردش و تماشا بپردازند. لازم به ذکر است که بازدید از مجموعه کشتی آکواریوم، تقریبا دو ساعت طول می کشد. با توجه به این، بازدیدکنندگان می توانند زمان خود را مدیریت کنند و از تمام مجموعه دیدن کنند و از دیگر امکانات رفاهی و تفریحی نیز استفاده کنند.

aquariumkish3

کدام جاهای دیدنی کیش اطراف کشتی آکواریوم قرار دارند؟

موقعیت جغرافیایی مجموعه آکواریوم کیش بسیار مناسب است. همین نکته باعث شده که گردشگران و توریست ها و مسافرانی که برای بازدید به آنجا می روند، به راحتی به دیگر مراکز دیدنی و تاریخی و تفریحی دسترسی داشته باشند.
 جاهای دیدنی مانند مرکز خرید پانیذ، پارک هنگام، پارک آهوان، مرکز خرید پردیس 1 و 2، دلفیناریوم(پارک دلفین ها)، باغ پرندگان، پارک آبشار، جاده دوچرخه سواری و رستوران ها و کافی شاپ های مختلف، نزدیک مجموعه کشتی آکواریوم کیش قرار دارند. 
جزیره کیش از مهم ترین مراکز تفریحی و توریستی کشور ایران است و پتانسیل های گردشگری بالا و متنوعی دارد. مجموعه کشتی آکواریوم، از مهم ترین جاذبه های گردشگری کیش و بزرگترین و کامل ترین آکواریوم دریایی ایران محسوب می شود. پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر به جزیره کیش با تور کیش را دارید، مجموعه آکواریوم کیش خاص و دیدنی را در لیست برنامه های تفریحی و گردشگری خود قرار دهید. 

aquariumkish4

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ