02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

گذر هنرمندان کیش

گذر هنرمندان کیش یک مکان بسیار جذاب برای هنردوستان

یکی از جاهای دیدنی کیش، گذر هنرمندان کیش می باشد که مشاهیر و بزرگان معروف ایران زمین را به ما معرفی می کند. مجموعه گذر هنرمندان کیش در سال 1378 در پارک حاشیه ای که از میدان سنایی تا میدان ساحل ادامه دارد، ساخته شد. از مهم ترین اهداف ساخت مجموعه گذر هنرمندان کیش، گرامیداشت بزرگان علمو ادب و هنر است. علاوه بر این، هدف از ساخت مجموعه، آشنایی توریست های خارجی و یا مسافران ایرانی و کودکان، با این مشاهیر و آثار آنها است.

gozarhonarmandankish1

افراد غیرایرانی با بازدید از گذر هنرمندان کیش، با فرهنگ و هنر ایران زمین آشنا می شوند و برایشان بسیار جذاب و دیدنی می باشد.گردشگران مختلف که با تور کیش برای بازدید و تفریح به جزیره زیبای کیش آمده اند، می توانند از مسیر زیبایی که برای گذر هنرمندان کیش طراحی شده است، عبور کنند و به بازدید تندیس های زیبای آنها بپردازند. بعلاوه، می توانند با تندیس اساتید این مرز و بوم، عکس یادگاری بگیرند.

بهترین زمان بازدید از گذر هنرمندان

بهترین زمان بازدید از گذر هنرمندان کیش، شب است. زیرا نورپردازی زیبا و خنک بودن شب های کیش، باعث می شود تماشای تندیس های زیبایی که غرق در نور و رنگ شده اند، برایتان تجربه فراموش نشدنی به ارمغان آورد. تندیس های اساتید و بزرگان فرهنگ و هنر، بسیار با ظرافت ساخته شده اند و چشم هر بیننده ای را به سمت خود سوق می دهند. 

gozarhonarmandankish2

مجموعه گذر هنرمندان کیش نقش مهمی در صنعت گردشگری جزیره کیش دارد. سالانه تعداد بسیار زیادی از گردشگران و مسافران، توسط مجله گردشگری آسمان پایتخت و تور لحظه آخری کیش به این جزیره سفر می کنند و از گذر هنرمندان کیش بازدید می کنند.

گذر هنرمندان کیش مربوط به کدام مشاهیر و بزرگان می شود؟

پیشنهاد می کنیم که قبل از بازدید از گذر هنرمندان کیش، حتما درمورد آن اطلاعاتی کسب کنید و با زندگینامه و آثار مهم آن مشاهیر آشنا شوید. این بزرگان نقش بسیار چشمگیر و حیاتی ای در شکل گرفتن فرهنگ و هنر و ادبیات ایران زمین داشتند. ما در ادامه اطلاعات مختصری درمورد برخی از این بزرگان علم و هنر و ادبیات می دهیم و امیدواریم که برای شما مفید واقع شود.

gozarhonarmandan3

تندیس های مشاهیر و اساتید گذر هنرمندان کیش 

شعر و ادبیات 

پروین اعتصامی 

شاعر بسیار معروف ایرانی که در خانواده فرهیخته و ادبی چشم به جهان گشود. از کودکی نزد پدرش که از نویسندگان و مترجمان معروف آن دوران بود، اشعار فارسی فاخر مثل اشعار ملک الشعرای بهار را فرا گرفت.

همسر پروین اعتصامی رئیس شهربانی بود و به دلیل اینکه روحیات آنها با هم سازگار نبود، در نهایت از هم جدا شدند. دیوان اشعار پروین اعتصامی 2500 بیت دارد. اعتصامی در اثر ابتلا به بیماری حصبه، دار فانی را وداع گفت. تندیس زیبایی از اعتصامی در گذر هنرمندان کیش قرار دارد.

شهریار

نام اصلی استاد شهریار، محمدحسین بهجت تبریزی بود که معروف به شهریار است. وی در دوران جوانی خود عاشق دختری به نام ثریا شد. اما در نهایت عشق او به سرانجامی نرسید و پدر ثریا دخترش را با عقد مرد دیگری درآورد که از سرهنگ های آن دوران بود. شهریار هم که از عشقش ناامید و غمگین می شود، تحصیل در پزشکی را رها کرده و به نوشتن شعر روی می آورد و غزلیات زیبای بسیاری را در طول زندگی اش سرود.

gozarhonarmandan4

جلال آل احمد

او برجسته ترین و بزرگترین منتقد ادبی و مترجم و نویسنده ایران زمین است. آل احمد در ایجاد شیوه های مختلف نویسندگی تاثیر بسیار چشمگیر و بزرگی داشته است. همسر او سیمین دانشور بود، که او نیز از نویسنده های بزرگ و فاخر ایران است. تندیس زیبایی از استاد آل احمد در گذر هنرمندان کیش قرار دارد.

موسیقی 

ابوالحسن صبا 

در یک خانواده هنر دوست و اهل موسیقی چشم به جهان گشود. وی به سازهای ویولن، تنبک، سه تار، کمانچه، نی، سنتور، تار و پیانو کاملا مسلط بود. او کتاب هایی برای یادگیری سنتور، سه تار و ویولن نوشت که هم اکنون در دسترس هنرجویان قرار دارد. تندیس او در گذر هنرمندان کیش قرار دارد.

غلامحسین بنان 

او از بزرگان موسیقی کلاسیک بود که در طی فعالیت هنری اش، 350 آهنگ اجرا نمود. وی به دلیل تصادف شدید، چشم راست خود را از دست داده بود و به همین دلیل با عینک در دید همگان ظاهر میشد و بیشتر عکس هایی که از او وجود دارد همراه با عینک است.

gozarhonarmandan5

سینما و هنرهای دیگر 

عزت الله انتظامی

 او از اولین بازیگران ایرانی بود که موفق به کسب جایزه بین المللی شد و برای ایران افتخار آفرید. وی بازیگر و کارگردان سینما و تئاتر بود و بزرگان سینما و تئاتر، از آقای انتظامی به عنوان پدر سینمای ایران یاد می کنند

 محمود فرشچیان 

وی از نقاش های معاصر و برجسته ایران زمین بوده است و حتما آثار و نقاشی های بسیار زیبای او را روی صنایع دستی ایرانی دیده اید. آثار و نقاشی های بسیار زیبای استاد فرشچیان در بسیاری از کشورهای خارجی نیز به نمایش گذاشته شده است.

امیرکبیر

 او اولین صدر اعظم ایران در زمان قاجار بود که نام اصلی اش میرزا محمد تقی خان بود. وی کارهای بزرگی برای کشورش انجام داد و خدمات بسیار ارزنده ای کرد، اما در نهایت به دست دشمنانش کشته شد.
مجموعه گذر هنرمندان کیش، فقط به تندیس مشاهیر و اساتید ختم نمی شود. این مجموعه در بهترین قسمت مروارید خلیج فارس (جزیره کیش) واقع شده است. گردشگران و مسافران می توانند علاوه بر بازدید از این مجموعه زیبا، از ساحل و اسکله تفریحی و بازی بولینگ نیز لذت ببرند. آنها می توانند اوقات خوشی را سپری کنند و در کنار خانواده و دوستان خود، سفر فراموش نشدنی را تجربه کنند.

gozarhonarmandan6

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ