02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا کجاست؟

موزه باستان شناسی آنتالیا یکی از مهم ترین موزه های کشور ترکیه محسوب میشود. آثار تاریخی باقیمانده از گذشتگان از سراسر آنتالیا و اطراف این شهر، در این موزه به نمایش گذاشته شده است. از جمله آثار مهم و شگفت انگیز این موزه، مجسمه ها و گچ بری های کشف شده از شهر باستانی پرگه آنتالیا است. شهر آنتالیا با دارا بودن گنجینه های تاریخی و طبیعی، یکی از ثروتمندترین شهرهای ترکیه است. شهر آنتالیا با یک نوار بلند ساحلی از دریای مدیترانه، شهرهای باستانی پامفیلیا، سلیشیا و لیکیا را شامل میشود.سالانه افراد زیادی با تور لوکس آنتالیا از این موزه دیدن میکنن.

archaeological1

پیشنهاد راز آسمان پایتخت به گردشگران تور آنتالیا این است که یک روز کامل را برای بازدید از موزه باستان شناسی اختصاص دهند. موزه بزرگ باستان شناسی با 13 تالار مهم شامل آثار عصر حجر، عصر برنز و سنگ، دوره یونان و رم باستان میشود. آثار دوره بیزانس، سلجوقی ترک و عثمانی در این موزه در معرض نمایش است.

معماری و تاریخچه موزه باستان شناسی آنتالیا

موزه باستان شناسی آنتالیا که از پر طرفدارترین موزه های کشور ترکیه به شمار میرود در سال 1922 ساخته شد. این موزه در زمان جنگ جهانی اول به دست سلیمان فریک ساخته شد. مساحت موزه باستان شناسی حدود 7 هزار متر مربع است که در آن میتوان 5 هزار اثر هنری آناتولی قدیم را یافت. موزه باستان شناسی تمام تاریخ گذشته آناتولی قدیم را در دل خود نگهداری میکند. 

archaeological2

زمان جنگ جهانی اول برای اینکه میراث آنتالیا به غارت نرود، تمام اشیا گران قیمت موزه باستان شناسی آنتالیا را به یک مسجد منتقل کردند. در سال 1972 تمامی این اشیا از مسجد به موزه باستان شناسی انتقال یافت. هنگام ورود به موزه دو دیوار اصلی سالن ورودی قبل از سالن اصلی موزه قرار دارد که بر آنها قاب های سرامیکی نصب است. قاب سمت راست تصویر مسجد یولی، خانه های سفید و ساده و وقایع قرن نوزدهم قلعه آنتالیا را می‌توان مشاهد کرد. در قاب چپ نقشه ای از شهرهای باستانی و شهر فعلی آنتالیا را میتوان دید.
آنتالیای امروزی، در گذشته از ده شهر با بافت یونانی و رومی باستانی تشکیل شده بود. موزه باستان شناسی که یکی از مهم ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا است، بهترین اشیا ساخته شده‌ی دست بشر را از اقصی نقاط دنیا در خود جای داده است. موزه باستان شناسی تمام تاریخ ترکیه را در دوره های مختلف به تصویر میکشد. این موزه دارای بخش های مختلفی است. یک قسمت مهم برای کودکان در نظر گرفته شده است، تا بتوانند ساعاتی خوب را با خانواده در این موزه سپری کنند.

archaeological3

تالار ها و بخش های پر بازدید موزه باستان شناسی

همان طور که در بخش قبلی بیان کردیم، موزه باستان شناسی آنتالیا دارای 14 تالار مختلف تاریخی است.

تالار تاریخ طبیعی

 تمام لوازم قدیمی مربوط به جنگ و شکار و یافته های اولیه از انسان در این تالار در معرض نمایش است. در این تالار می‌توانید فسیل های یافت شده، بت ها، مجسمه ها و مقبره پیتوسی را ببینید.

تالار ماقبل تاریخ

 این تالار از آثار دوران پارینه سنگی تا آثار عصر روم را شامل می شود. آثاری مانند فسیل حیوانات و ظروف آشپزخانه را میتوان دید.

تالار تاریخچه اولیه

در اینجا آثاری از دوران نوسنگی، کالکولیتیک و عصر برنز به نمایش گذاشته شده است.

تالار دوره کلاسیک

در اینجا آثاری از عصر میسنی تا عصر هلنیستی وجود دارد.

تالار مجسمه سازی

مجسمه‌های مربوط به شهر باستانی پرگه که به قرن‌های دوم و سوم باز میگردد، در این موزه به نمایش گذاشته شده است. مجسمه‌های خدایان که از شاهکارهای دوره رومی هستند.

تالار مجسمه های امپریالیستی

 در اینجا مجسمه‌هایی از امپراتورها و دیگر شخصیت‌های دوره روم را به تصویر می کشد که از شهر پرگه کشف شده اند.

تالار تابوت 

در این تالار نمونه ای از رسوم تدفین در شهر پرگه قابل مشاهده است.

تالار موزاییک

در اینجا موزاییک‌های دوره بیزانسی که در حفاری‌های کسانتوس پیدا شده‌اند، به نمایش گذاشته شده است.

تالار مصنوعات کلیسا

 بقایای استخوان مقدس سنت نیکلاس را در این تالار میبینیم.

archaeological4

تالار اشیا کوچک

 در اینجا لامپ‌ها و اشیای شیشه‌ای مربوط به دوره‌های روم و بیزانس، به نمایش گذاشته شده است.

تالار سکه ها

این تالار از بخش های مهم موزه باستان شناسی است که محل نگهداری سکه های باستانی از جنس طلا، نقره، مس و الکترون است.

تالار آثار دوره ترکی- اسلامی

 این تالار شامل نمونه‌هایی از کاشی‌های سلجوقی و عثمانی، فرش‌های آناتولی دوره عثمانی است.

تالار آثار مردم نگاری

 این تالار یکی از بخش های پر بازدید موزه است. نمونه ای از فرش، شمعدان، لباس سنتی مردانه و زنانه، ظروف چوبی، سلاح‌های جنگی، کاشی کاری‌های دوره سلجوقی از مصنوعات باستانی به جا مانده است. 

تالار مخصوص کودکان

 در موزه باستان شناسی، بخشی را برای کودکان جهت سرگرم کردن آنها اختصاص داده اند.

چگونه به موزه باستان شناسی در آنتالیا برویم

با استفاده از راهنمای سفر به آنتالیا برای رفتن به موزه باستان شناسی، می‌توان از تاکسی، اتوبوس و تراموا استفاده کرد. با توجه به محل قرار گیری موزه، دسترسی به آن بسیار راحت است و با کمترین هزینه میتوانید خود را به این موزه شگفت انگیز برسانید.

archaeological5

موزه باستان شناسی همه روزه از ساعت 8:30 تا 19 برای بازدید باز است. هزینه بلیط ورودی 45 لیر است. جهت اطلاع از سفر به آنتالیا و مطالب گردشگری میتوانید به مطالب دیگر در سایت مراجعه کنید. همچنین میتوانید با همکاران ما در راز آسمان پایتخت در تماس بوده و از نحوه برگزاری تورآنتالیا مطلع شوید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ