02157691000
آژانس مسافرتی راز آسمان پایتخت

معبد آرون بانکوک

معبد آرون بانکوک کجاست؟

معبد آرون بانکوک در کنار رود مشهوری در شهر بانکوک قرار دارد. معابد بانکوک جزء مشهورترین معابد موجود در جهان هستند و یکی از دلایل مشهور شدن شهر بانکوک در دنیا محسوب میشوند. معبد آرون با ظاهری مخروطی در مرکز شهر قرار گرفته است. کوهستان مرو یکی از مقدس ترین مکان ها برای بوداییان به شمار می‌رود. کوه مرو کوهی است با 5 قله که معماری معبد آرون نیز از این کوه نشات گرفته است. به همین علت این معبد از اهمیت ویژه ای میان بوداییان برخوردار است. معبد آرون بانکوک یک مکان خاص و تماشایی در شهر بانکوک، پایتخت کشور تایلند است. معبد آرون یا وات آرون، یک معبد بودایی در منطقه ای به نام بانکوک یائی در شهر بانکوک است. این معبد نام خود را از نام خدای هندو یعنی آرونا گرفته است. آرونا در لغت به معنی تشعشعات خورشید است. معبد وات آرون از قرن هفدهم وجود داشته است. معبد وات آرون دارای مجسمه های زمردین بسیاری بود. همچنین مجسمه بودا نیز در این معبد قرار داشت.مسافران تور بانکوک همواره از این معبد دیدن می کنن.

arun1

تاریخچه معبد وات آرون در شهر بانکوک

معبد آرون بانکوک از زمان پادشاهی آیوتایا در روستای وات ماکوک واقع در محله‌ای به نام وات آرون قرار داشت. به دلیل محل قرارگیری معبد در این روستا، معبد را با نام وات ماکوک نیز می‌شناختند. در سال 1767 زمانی که تاکسین پس از سقوط آیوتایا، تونبوری پایتخت جدید خود را نزدیک معبد تاسیس کرد، نام معبد را به وات چانگ تغییر داد. معبد وات آرون با معماری زیبایی که دارد از زیباترین جاذبه های گردشگری بانکوک محسوب میشود. تکسین به دلیل اینکه هنگام سپیده دم به این معبد ورود کرده بود، نام این معبد را به سپیده دم تغییر داد. معبد وات آرون در محوطه کاخ سلطنتی قرار داشت. در زمان راما اول جانشین تکسین، تصمیم بر این شد که معبد را جا به جا کنند. بعد از او راما دوم معبد را بازسازی کرد و محل بتکده اصلی را تا 70 متر گسترش داد. با حضور راما سوم بتکده نیز تکمیل شد.

arun2

معماری شگفت انگیز معبد آرون بانکوک

معبد آرون بانکوک با ارتفاع 86 متر، دارای 4 مناره‌ی کوچک در جوار خود است. این معبد با کاشی های چینی طرح دار زیبایی تزیین شده است. هنگام ورود به معبد، در چهار طرف آن پله های شیب دار فراوانی دیده میشود. برای ورود به فضای اصلی معبد میتوانید از این پله ها استفاده کنید. در بخش همکف معبد، 4 مناره اطراف ساختمان معبد قابل مشاهده هستند. مناره ها و چند برج اطراف معبد، سمبلی از 33 بهشت آسمانی هستند که مردم تایلند و بودایی ها به آن اعتقاد دارند. در هر کدام از این برج ها در معبد آرون بانکوک مجسمه ی خدای بادها (فرا فای) را میتوان دید. خدای بادها بر روی اسبی سفید سوار است. به اعتقاد هندوها خدای بادها محافظ 4 جهت اصلی است. بعد از طی کردن پله های زیادی با مجسمه های سربازان چینی روبرو میشوید. با گذر از هر طبقه موجودات افسانه ای خیر و شر را میتوان دید که شکل نیمه انسان را دارند. موجودات افسانه ای در افسانه های تایلند، خانم هایی زیبا رو و جوان هستند که مانند پرندگان دارای بال و پر هستند. نیمی از این موجودات انسان هایی با شمایل فرشته و نیمی دیگر با بدن پرندگان ترکیب شده است.

arun3
بعد از گذر از تراس سوم معبد آرون بانکوک، مجسمه های میمون دیده میشود. این مجسمه نماد افسانه رَاماکیان است. بعد از گذشتن تراس سوم، با طی کردن پله ها به طبقه آخر معبد میرسید. در این قسمت مجسمه هایی شگفت انگیز را خواهید دید. مجسمه دیوا، مجسمه خدای باران، مجسمه خدای طوفان، مجسمه خدای رعد و برق ایندیرا و ویشنو خدای هندوها را میتوانید در این قسمت مشاهده کنید.

بخش های مختلف معبد آرون بانکوک

معبد آرون بانکوک بخش های بسیاری را در خود جای داده است. سه بخش مهم این معبد در زیر نام برده شده است.

سالن تشریفات معبد

 سالن تشریفات با سقف های گنبدی زیبا و رنگین در برج میانی معبد قرار دارد.

معبد کوچک

 دو معبد کوچک در بخش شرقی برج اصلی معبد دیده میشود که با گذرگاه طاقی کوچکی به هم وصل شده اند.

غرفه های چینی

 ساختمان هایی با نما و معماری چینی هستند که در کنار رود قرار دارند. این نما با سنگ های گرانیتی سبز تزیین شده است و زیبایی خاصی دارد.

arun4

هتل ها و جاذبه های نزدیک به معبد وات آرون

هتل های بانکوک نزدیک به معبد وات آرون و فاصله زمانی آنها
هتل پتوموان پرنس بانکوک، حدود 18 دقیقه
هتل هالیدی این سیلوم بانکوک، 20 دقیقه
هتل مونتین بانکوک، 21 دقیقه
هتل ما بانکوک، 22 دقیقه
هتل ماندارین سنتر پوینت بانکوک، 22 دقیقه 

جاذبه های گردشگری بانکوک نزدیک به معبد وات آرون

یادبود دموکراسی بانکوک
موزه ملی بانکوک
معبد وات سوتات بانکوک
معبد زمرد بودا (وات پراکائو)
بازار پاک کلونگ تالات بانکوک
کاخ بزرگ بانکوک

arun5

چگونه به معبد آرون بانکوک برویم

معبد آرون بانکوک در بخش غربی رودخانه چائو در شهر بانکوک قرار گرفته است. برای رفتن به این معبد میتوانید به راحتی از تاکسی های شهری استفاده نمایید. بهترین و راحت ترین راه رزرو تورهای گردشگری داخل شهر بانکوک است. اگر در بخش شرقی رودخانه قرار دارید به راحتی میتوانید با قایق خود را به این معبد برسانید.همکاران ما در راز آسمان پایتخت شما را در این زمینه راهنمایی کرده و بهترین مشاوره ها را برای شما در اختیار دارند. جهت اطلاع از نحوه برگزاری تور بانکوک با پرواز ماهان با همکاران ما در تماس باشید.

6LdutkwbAAAAAGxi8OGG4PNFoX0eVt2izESzckrJ